پروژه‌های فرهادی، سریواستوا، و سینگ در بازار سینمایی سینوستور هند

منبع: پلازا

1

1402/12/28

13:32


پروژه‌های فرهادی، سریواستوا، و سینگ در بازار سینمایی سینوستور هند

در نخستین دوره‌ی جشنواره بین‌المللی فیلم سینوستور هند (CIFF) که در شهر چندیگره، پنجاب برگزار می‌شود، بیست پروژه برای شرکت در بازار همراه این رویداد انتخاب شده‌اند. این مجموعه شامل هفده فیلم و سه سریال است که برخی از آن‌ها توسط خالقانی که شهرت بین‌المللی و منطقه‌ای دارند، ساخته شده‌اند.

از جمله این پروژه‌ها می‌توان به فیلم عاشقانه و غیرمعمول “To Hell With Love” به زبان‌های هندی و انگلیسی از سوی مصطفی سروار فرهادی، درام “Girls of Orlem” به زبان‌های انگلیسی و هندی از آلانکریتا سریواستوا و سریال تریلر تاریخی “The Trial” به زبان‌های هندی، پنجابی و انگلیسی از گورویندر سینگ اشاره کرد.

جشنواره و بازار به دنبال ایجاد ارتباط بین سرمایه‌گذاران و پروژه‌های منتخب هستند و توسط شرکت سینوستور خصوصی محدود برگزار می‌شوند. هدف از این رویداد ارتقای تعامل بین فیلم‌سازان و سرمایه‌گذاران و همچنین معرفی آن‌ها به نمایش‌دهندگان و پخش‌کنندگان است.

بازار امسال شاهد حضور پروژه‌های متنوعی از ژانرهای مختلف از جمله اکشن، تریلر، درام و کمدی است. به گفته‌ی نمرتا جوشی، دبیر بازار CIFF، اکثر پروژه‌ها توسط زنان و یا با تمرکز بر زنان ساخته شده‌اند. بسیاری از این فیلم‌ها توسط استعدادهای فیلم‌سازی از پنجاب ساخته شده و یا در این ایالت میزبان جشنواره و بازار قرار دارند. این انتخاب‌ها علاوه بر پرداختن به موضوعاتی چون تقسیم‌بندی طبقاتی و کشمکش‌ها، به موضوعاتی مانند هویت کوئیر نیز می‌پردازند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو