معرفی سریال آمرلی + بازیگران و خلاصه داستان

معرفی سریال آمرلی + بازیگران و خلاصه داستان


منبع: فیگار

2

1402/12/28

20:55


سریال آمرلی به کارگردانی «احمد ابراهیم احمد» و تهیه‌کنندگی «امیرمهدی پوروزیری» از دو شب گذشته از پلتفرم فیلم‌نت پخش می‌شود و ما در ادامه نگاهی به معرفی آن خواهیم انداخت.

معرفی سریال آمرلی + بازیگران و خلاصه داستان

سریال آمرلی به کارگردانی «احمد ابراهیم احمد» و تهیه‌کنندگی «امیرمهدی پوروزیری» از دو شب گذشته از پلتفرم فیلم‌نت پخش می‌شود و ما در ادامه نگاهی به معرفی آن خواهیم انداخت.

این سریال، یک محصول مشترک از کشورهای ایران و عراق است که از پلتفرم فیلم‌نت پخش می‌شود. این مجموعه، در آستانه سال نو به صورت انحصاری از طریق پلتفرم فیلم‌نت عرضه می‌شود. سریال آمرلی با بازی «مصطفی زمانی» در هفته سه روز منتشر می‌شود.

دو قسمت اول این سریال در آخرین هفته از اسفند ماه 1402، به ترتیب در روزهای 26 و 27 اسفند منتشر شد و از سال جدید، هر هفته دو روز در روزهای جمعه و شنبه ادامه خواهد یافت. طبق این برنامه‌ریزی‌های مشخص شده، آمرلی قرار است سه روز در هفته، در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه پخش شود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


این سریال در ژانر درام، عاشقانه و جنگی ، در کشور عراق تولید شده است و با حضور عواملی از ایران، عراق و سوریه به مراحل ساخت رسید. به جز کارگردان سوری، «احمد ابراهیم احمد»، سایر اعضای اصلی گروه تولید این سریال از ایران هستند.

معرفی سریال آمرلی

سریال آمرلی

تهیه‌کننده سریال آمرلی، «امیرمهدی پوروزیری»، یک کارگردان، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس ایرانی است که در سال 1397 سریال مینو را که او کارگردانی آن را برعهده داشت، از شبکه یک سیما پخش کرده بود. گروه بازیگران این سریال نیز شامل هنرمندانی از ایران، عراق و سوریه است.

خلاصه داستان آمرلی

سریال آمرلی

خلاصه داستان آمرلی یک روایت عاشقانه از یک خبرنگار عراقی را روایت می‌کند که در موقعیت جنگی به دنبال کشف راز زندگی خود است. این مجموعه، درباره‌ی آزادسازی شهر آمرلی در عراق از دست نیروهای داعش نیز را روایت می‌کند.

در سال 2014، شهر آمرلی که یک شهر شیعه‌نشین است، توسط نیروهای داعش به محاصره درآمد. پس از دو ماه، نیروهای عراقی با همکاری گروهی از نیروهای ایرانی تحت فرماندهی «قاسم سلیمانی»، موفق به شکست محاصره شهر و بیرون کشیدن نیروهای داعش از این منطقه شدند.

بازیگران سریال آمرلی + بیوگرافی

سریال آمرلی

نیمی از بازیگران سریال آمرلی عراقی و نیمی دیگر سوریه‌ای هستند. «نریمان الصالحی»، بازیگر محبوب عرب و «مصطفی زمانی»، بازیگر ایرانی، به عنوان زوج‌های اصلی در سریال آمرلی حضور دارند. همچنین بازیگر دیگری به نام «رامز اسود» نیز در این سریال است که نقش متفاوتی را ایفا می‌کند.

مصطفی زمانی

سریال آمرلی

«مصطفی زمانی»، بازیگر معروف ایرانی، در نقش اصلی این سریال حضور دارد. او در آمرلی، فردی به نام «دکتر رافد» را بازی می‌کند که همراه خانواده‌اش مجبور به نقل مکان به شهر آمرلی می‌شود. «مصطفی زمانی»، بازیگر سینما و تلویزیون معروف، پس از گذشت 5 سال، با یک سریال جدید به شبکه خانگی بازگشته است. البته در این مدت، وی در چند فیلم بلند نیز حضور داشته؛ اما در هیچ سریالی بازی نکرده است.

آخرین سریالی که «مصطفی زمانی» در آن حضور پیدا کرده، «کرگدن» بود که به کارگردانی «کیارش اسدی‌زاده» از شبکه خانگی پخش شد. وی همچنین در سریال‌های نهنگ آبی، شهرزاد، در چشم باد و یوسف پیامبر نیز نقش‌آفرینی کرده است.

آمرلی اولین پروژه بین‌المللی او محسوب می‌شود. نقش او در این سریال توجه بسیاری از مخاطبان ایرانی را به خود جلب کرده است. وی در نسخه اصلی این سریال عربی حرف می‌زند و نسخه‌ای که توسط فیلم‌نت منتشر شده، دوبله شده است.

نریمان الصالحی

سریال آمرلی

«نریمان الصالحی»، بازیگر عراقی، بازیگر کلیدی دیگری در سریال آمرلی است. تصاویر او و «مصطفی زمانی» که در شبکه‌های اجتماعی فارسی زبان منتشر شدند، به طور وایرال بازتاب یافتند و حواشی را به همراه داشتند. او در هنگام ساخت سریال، جشن تولدی برای «مصطفی زمانی» برگزار کرد که ویدئوهای آن بسیار پربازدید بودند.

«نریمان الصالحی» در سال 1994، در کربلا به دنیا آمد و در حال حاضر 30 سال سن دارد. او علاوه بر بازیگری، در زمینه مجری‌گری، مدلینگ و خبرنگاری نیز فعالیت می‌کند. او یک دختر 7 ساله دارد و از همسرش جدا شده است. «الصالحی» رشته تئاتر را در دانشگاه فرانسه فراگرفته و مدرک خود را از آنجا دریافت کرده است.

او چند سالی نیز در تئاترهای فرانسه بازی کرد و به زبان فرانسوی نیز مسلط است. اولین تجربه بازیگری «نریمان الصالحی» در فیلم جهان ما را می‌بیند بود. او سپس در سریال لبنانی آسمان من بازی کرد که مورد توجه قرار گرفت و به شهرت رسید. او همچنین در سریال‌های نامدار، دختر بی بضاعت و کجا می‌خواهم بروم نیز نقش‌آفرینی کرده است.

تریلر سریال آمرلی

سوالات متداول

سریال آمرلی چند قسمت دارد؟

هنوز به صورت رسمی مشخص نشده که این سریال چند قسمت دارد.

آیا این سریال فصل دوم دارد؟

تاکنون هیچ خبر رسمی مبنی بر تمدید شدن فصل دوم این سریال منتشر نشده است.

بیشتر بخوانید:

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو