شلوغ ترین فرودگاه جهان 2024

شلوغ ترین فرودگاه جهان 2024


منبع: نم نمک

2

1402/12/29

09:17


در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در سال 2017 فرودگاه دبی به عنوان شلوغ ترین فرودگاه بین المللی جهان شناخته شد.

شلوغ ترین فرودگاه جهان 2024

شلوغ ترین فرودگاه های دنیا

در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با فرودگاه های بین المللی جهان که شلوغ ترین فرودگاه ها نام گرفته اند آشنا کنیم.

شلوغ ترین فرودگاه جهان 2024

شلوغ ترین فرودگاه جهان 2024

شلوغ ترین فرودگاه دنیا

فرودگاه آتلانتا هارتسفیلد-جکسون پر رفت و آمدترین فرودگاه جهان (ATL / KATL)

طبق تحقیقات و آماری که در سال 2023 منتشر شده است. فرودگاه بین المللی آتلانتا واقع در آتلانتا جورجیای آمریکا پر رفت و آمدترین فرودگاه جهان است. این فرودگاه هر ساله میزبان بیشتر از یک میلیون مسافر بوده و لقب دروازه اصلی آمریکا را از آن خودکرده است. این فرودگاه 5 باند موازی با هم ترمینال های مخصوص پروازهای خارجی و داخلی و حدود 5 عدد هم سالن اصلی را در خود جای داده است. علاوه بر این که فرودگاه جایگاه نخستین در لیست فرودگاه های پرترافیک جهان را از آن خودکرده است یکی از بزرگترین ایرلاین های دنیا ، ایرلاین دلتا هم در این فرودگاه مشغول به فعالیت است.

فرودگاه بین المللی شیکاگو در لیست فرودگاه های پرترافیک جهان (ORD / KORD)

در ادامه لیست پر رفت و آمدترین فرودگاه های جهان سری می زنیم به فرودگاه بین المللی شیکاگو که توانسته جایگاه دوم را در لیست فرودگاه های پرترافیک جهان به دست بیاورد. این فرودگاه که در سال 1955 بازگشایی شده است. نقش بسیار مهمی در حمل و نقل داخلی و خارجی آمریکا ایفا می کند. فرودگاه شیکاگو که هر ساله میلیون ها مسافر را با پروازهای داخلی و خارجی جابه جا می کند در کل 4 ترمینال و 4 باند فرودگاهی بزرگ دارد. ایرلاین United Airlines بزرگترین ایرلاینی است که با این فرودگاه کار می کند.

فرودگاه بین المللی شیکاگو

فرودگاه دالاس فورت ورث ، یکی از فرودگاه های پر رفت وآمد دنیا (DFW / KDFW)

فرودگاه دالاس فورت ورث آمریکا که در سال 1973 ساخته شده است ، یک فرودگاه بسیار بزرگ و عالی برای تمامی افراد با مقصدهای داخلی و خارجی است. این فرودگاه در بین دالاس و تگزاس آمریکا ساخته شده و یکی از فرودگاه های اصلی آمریکا برای پروازهای داخلی و خارجی محسوب می شود. بزرگترین ایرلاینی که بیشترین پرواز را در این فرودگاه دارد ، ایرلاین American Airline است.

فرودگاه های پرترافیک جهان ، فرودگاه بین المللی دنوار (DEN / KDEN)

فرودگاه بین المللی دنوار یکی از اصلی ترین فرودگاه های ایالت کلرادو آمریکاست. این فرودگاه حدود 33 هکتار مساحت و 6 باند اصلی داشته. یکی از فرودگاه های مهم برای پرواز به غرب آمریکا محسوب می شود. این فرودگاه در سال 1995 بازگشایی شد و در سال 2000 توانست در لیست 20 فرودگاه برتر دنیا از نظر تعداد مسافران قرار بگیرد. ایرلاین United Airline بیشترین تعداد پرواز را در این فرودگاه دارد.

فرودگاه بین المللی لس آنجلس در لیست فرودگاه های پر رفت وآمد جهان (LAX / LAX)

فرودگاه بعدی در لیست فرودگاه های پرترافیک جهان ، فرودگاه بین المللی لس آنجلس در آمریکاست. به دلیل موقعیت مکانی این فرودگاه در جنوب کالیفرنیا ، فرودگاه لس آنجلس تبدیل به یکی از فرودگاه های اصلی این کشور برای پروازهای داخلی و خارجی به خصوص برای مسافران آسیایی شده است. این فرودگاه در سال 1928 افتتاح شد. اکنون بیشترین تعداد پرواز را برای ایرلاین Alaska Airline ، American Airline ، Delta Airline  و United Airlines دارد.

فرودگاه بین المللی لس آنجلس

فرودگاه بین المللی شارلوت داگلاس یکی از پر رفت و آمدترین فرودگاه های جهان (CLT / KCLT)

فرودگاه شارلوت داگلاس در کالیفرنیا شمالی ، یکی دیگر از فرودگاه های پرترافیک جهان است. این فرودگاه در سال 1935 بازگشایی شد و دومین فرودگاه پر رفت وآمد برای ایرلاین American Airline محسوب می شود. این فرودگاه یک ترمینال و 4 باند اصلی داشته و با 184 مسیر به صورت مستقیم و غیرمستقیم به 26 کشور جهان سفر می کند. به همین دلیل هم یکی دیگر از فرودگاه های اصلی و مهم برای پروازهای داخلی و خارجی در آمریکا محسوب می شود.

فرودگاه جان اف کندی در نیویورک ، فرودگاه های پرترافیک جهان (JFK / KJFK)

فرودگاه جان اف کندی در نیویورک سیتی یکی از فرودگاه های پرترافیک جهان و همچنین یکی از فرودگاه های مهم و نمادین آمریکا محسوب می شود. بیشترین پروازی که در این فرودگاه انجام می شود. پروازهای خارجی بوده و به همین دلیل هم فرودگاه برای مسافران سراسر جهان که قصد سفر به آمریکا را دارند ، فرودگاه مهمی محسوب می شود. یکی از نکاتی که این فرودگاه را از سایر فرودگاه های آمریکا  متمایز می کند ، معماری خاص آن است. اصلی ترین ایرلاین هایی که در این فرودگاه فعالیت دارند ، American Airline و Delta Airline هستند.

فرودگاه استانبول ، در لیست شلوغ ترین فرودگاه های جهان (IST / LTFM)

از فرودگاه های آمریکا که کمی فاصله بگیریم ، به یکی از پر رفت و آمدترین فرودگاه های خاورمیانه و جهان ، یعنی فرودگاه استانبول می رسیم. این فرودگاه به دلیل موقعیت جغرافیایی خود ، یکی از مهم ترین فرودگاه هایی است که آسیا ، اروپا و کل جهان را به هم متصل می کند. بسیاری از پروازهایی که به صورت مستقیم امکان پذیر نیستند. از فرودگاه استانبول به عنوان فرودگاه رابط استفاده کرده . همین موضوع هم منجر به این شده است که این فرودگاه در لیست فرودگاه های پرترافیک جهان قرار بگیرد. مهم ترین ایرلاین این فرودگاه ، یکی از بهترین ایرلاین های دنیا یعنی Turkish Airline است. فراموش نشود که استانبول هم یک شهر توریستی بوده و خود این موضوع باعث بالارفتن رفت وآمد در فرودگاه استانبول شده است.

فرودگاه بین المللی میامی ، جزو ده فرودگاه شلوغ جهان (MIA / KMIA)

یکی دیگر از فرودگاه های پرترافیک جهان هم در ایالت میامی آمریکا قرار دارد. فرودگاه بین المللی میامی ، یکی از اصلی ترین فرودگاه های آمریکا برای سفرهای خارجی و سفر به آمریکای لاتین و کارائیب محسوب می شود. این فرودگاه در کل 4 باند اصلی داشته و در سال تعداد زیادی از پروازهای داخلی و خارجی را مدیریت می کند. اکثر ایرلاین های مهم آمریکا هم با این فرودگاه همکاری می کنند.

فرودگاه بین المللی میامی

فرودگاه بین المللی نیوآرک ، دهمین مورد فرودگاه های پرترافیک جهان (EWR/ KEWR)

دهمین فرودگاه در لیست فرودگاه های پرترافیک جهان در سال 2023، فرودگاه بین المللی نیوآرک در نیوجرسی آمریکاست. این فرودگاه یکی از شلوغ ترین فرودگاه های بین المللی آمریکا بوده . بسیاری از پروازهای داخلی و خارجی مهم را مدیریت می کند. همچنین لازم به ذکر است که ایرلاین اصلی این فرودگاه ، ایرلاین FedEx Express است که بیشترین فعالیت را در همین فرودگاه دارد. این فرودگاه در تعطیلات مختلف ، یکی از فرودگاه های اصلی برای مسافران محسوب می شود.

فرودگاه بین المللی پکن یکی از فرودگاه های پرترافیک جهان (PEK)

فرودگاه بین المللی پکن یکی دیگر از فرودگاه های پرترافیک جهان با بیشترین میزان پرواز در آسیا است. این فرودگاه معماری بی نظیری داشته و به دلیل روابط تجاری چین با سایر کشورها ، یکی از فرودگاه های اصلی برای پروازهای خارجی محسوب می شود. بسیاری از پروازهای غیرمستقیم آسیایی که نیاز به فرودگاه رابط دارند هم در پکن چین برگزار می شوند.

فرودگاه بین المللی دبی پر رفت و آمدترین فرودگاه های جهان (DXB)

با وجود این که نسبت به سایر فرودگاه های این لیست ، فرودگاه دبی یکی از فرودگاه های تازه ساخت محسوب می شود. اما باز هم توانسته جایگاه خود را در بین فرودگاه های پرترافیک جهان حفظ کند. این فرودگاه یک فرودگاه مدرن و لوکس است که در سال حدود 86 میلیون مسافر را جابه جا می کند. جالب است بدانید که این فرودگاه بلندترین برج مراقبت را در کل جهان دارد. اینفرودگاه امکانات لوکس بسیار زیادی داشته و خود می تواند یکی از جاذبه های گردشگری دبی محسوب شود.

فرودگاه بین المللی دبی

فرودگاه توکیو هاندا یکی از فرودگاه های پرترافیک جهان (HND)

فرودگاه توکیو  یکی دیگر از فرودگاه های پرترافیک جهان بوده و اصلی ترین فرودگاه ژاپن برای پروازهای بین المللی هم محسوب می شود. اما جالب است بدانید که این فرودگاه بیشترین شهرت خود را به خاطر پروازهای به موقع خود به دست آورده است. درصورتی که اتفاقی ناگهانی پیش نیاید یا این که آب وهوا به طور غیرمنتظره تغییر نکند. محال است که پروازهای این فرودگاه به تأخیر بیفتند. همین موضوع هم باعث شده تا فرودگاه توکیو بتواند جایزه قابل اعتمادترین و خوش قول ترین فرودگاه جهان را از آن خود کند.

فرودگاه هیترو لندن در لیست پر رفت و آمدترین فرودگاه های جهان (LHR)

یکی از مهم ترین و شلوغ ترین فرودگاه های اروپا که با سالیانه 80 میلیون مسافر ، فرودگاه اصلی برای پروازهای بین المللی به لندن و انگلستان محسوب می شود. فرودگاه هیترو لندن است. این فرودگاه طراحی بسیار جالبی داشته.  می تواند مسافران را به لندن قدیم برده و پس از خروج از فرودگاه به لندن جدید برساند. از جمله امکانات این فرودگاه می توان به فروشگاه های بسیار جالب و گالری های هنری متنوع اشاره کرد.

فرودگاه بین المللی شانگهای پودونگ یکی از شلوغ ترین فرودگاه های جهان (PVG)

یکی از مدرن ترین و زیباترین فرودگاه های آسیا ، فرودگاه شانگهای است. این فرودگاه در طول سال می تواند در سال حدود 79 میلیون مسافر را جابه جا کند. فرودگاه شانگهای که یکی از فرودگاه های پرترافیک جهان است. 2 ترمینال اصلی برای مسافران داشته. درصورتی که تعداد مسافران بسیار زیاد شود ، یک ترمینال دیگر دارد که از آن هم استفاده می کند. این فرودگاه هر ساله به طور مستمر بازسازی شده و از عملکرد درست آن اطمینان حاصل می شود. به همین دلیل هم یکی  از اصلی ترین فرودگاه های چین برای پروازهای داخلی و خارجی محسوب می شود.

فرودگاه شارل دوگل پاریس یکی از پرترافیک ترین فرودگاه های جهان در اروپا (CDG)

یکی دیگر از فرودگاه های پرترافیک جهان ، در شهر عشاق ، پاریس ، واقع شده است. این فرودگاه با سالیانه 76 میلیون مسافر و معماری چشم نواز خود توانسته یکی از مهم ترین فرودگاه های فرانسه برای سفرهای داخلی و خارجی شود. یکی از نقاط قوت این فرودگاه ، معماری زیبا و چشم نواز آن بوده که شما را کاملاً با زیبایی های فرانسه آشنا می کند. در این فرودگاه می توانید فروشگاه های بسیار زیبا و لوکسی هم مشاهده کنید.

فرودگاه شارل دوگل پاریس

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ یکی از شلوغ ترین فرودگاه های جهان (HKG)

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ یکی از زیباترین و مدرن ترین فرودگاه های آسیا است. این فرودگاه علاوه بر این که یکی از فرودگاه های پرترافیک جهان است. یکی از اصلی ترین رابط ها بین کشورهای آسیایی هم به حساب می آید. بسیاری از پروازهای داخلی آسیا که به صورت مستقیم امکان پذیر نیستند ، از این فرودگاه به عنوان رابط استفاده می کنند. یکی از نکات جالب درباره این فرودگاه ، وجود زمین های گلف در اطراف آن بوده که مسافران می توانند بین پروازها از آن ها استفاده کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو