بهترین بازی های ترسناک ؛ این عناوین را تنهایی بازی نکنید!

بهترین بازی های ترسناک ؛ این عناوین را تنهایی بازی نکنید!


منبع: فیگار

3

1402/12/29

20:58


آیا آماده هستید با ترس‌های خود روبرو شوید؟ بهترین بازی های ترسناک برای شما لحظات دلهره‌آور و ترسناکی را آماده کرده‌اند که تا به حال نظیر آن‌ را ندیده‌اید.

بهترین بازی های ترسناک ؛ این عناوین را تنهایی بازی نکنید!

آیا آماده هستید با ترس‌های خود روبرو شوید؟ بهترین بازی های ترسناک برای شما لحظات دلهره‌آور و ترسناکی را آماده کرده‌اند که تا به حال نظیر آن‌ را ندیده‌اید.

بازی‌های ترسناک، یکی از محبوب‌ترین ژانرها در دنیای بازی‌های رایانه‌ای است. این دسته از عناوین سعی دارند با استفاده از محیط تاریک، داستان مرموز و هر عوامل ترسناک دیگری، حس ترس و نگرانی را برای شما بوجود بیاورند. در این آثار، بازیکنان معمولا با موجودات فراطبیعی یا شخصیت‌های مخوفی مواجه می‌شوند که باید با آن‌ها مبارزه یا از دستشان فرار کنند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار بازی، می‌توانید به بخش اخبار بازی یا کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


بهترین بازی های ترسناک pc و کنسول‌های دیگر، باید چندین عنصر کلیدی داشته باشند که بتوانند احساس ترس، استرس و دلهره را به شما منتقل کنند. از جمله این عناصر می‌توان به محیط‌های تاریک و مخوف، صداهای وحشتناک، مواجهه با موجودات مخوف و پرش ترسناک (Jump scare) که یکی از مهم‌ترین ویژگی بازی‌های ترسناک است، اشاره کرد.

بهترین بازی های ترسناک

در ادامه لیست ترسناک ترین بازی های جهان را مشاهده خواهید کرد. این لیست بر اساس نمرات وب‌سایت فیگار نوشته شده است.

بهترین بازی های ترسناک

بازیسازان عناوین ترسناک، با استفاده از عناصر مختلفی از جمله داستان، صدا، تصویر و محیط، توانسته‌اند سبک‌های گوناگون و پرطرفداری را درست کنند که همیشه قدرت و جذابیت خود را حفظ کرده‌اند. هر ساله با وارد شدن عناوین جدید ترسناک به بازار، بازیکنان آماده تجربه‌ نوع جدیدی از ترس و هیجان هستند.

Five Nights at Freddy’s

بهترین بازی های ترسناک

  • تاریخ عرضه: 2021-2014
  • امتیاز: 84%
  • شرکت سازنده: اسکات گیمز (Scottgames)

در این عنوان ترسناک، شما وظیفه دارید تا به یک رستورانی بروید که گزارش داده‌اند که صداهای عجیبی در شب شنیده می‌شود. پس شما قرار است نگهبان آنجا باشید و با اتفاقات ترسناک این رستوران عجیب و مرموز، دست و پنجه نرم کنید. در طول شب، عروسک‌ها به طور ناگهانی از جای اصلی خود جابجا می‌شوند و شما باید با استفاده از دوربین‌های امنیتی و نورهای چراغ قوه، از ورود آن‌ها به اتاق شما جلوگیری کنید.

با گذشت هر شب، چالش‌ها و موانع بازی بیشتر و هر سری منابع شما محدود‌تر می‌شود. با گذشت مراحل، داستان عمیق‌تری از اتفاقات این رستوران را متوجه خواهید شد و این یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این بازی با توجه به ساده بودنش است. با وجود سادگی در ظاهر، Five Nights at Freddy’s یکی از بهترین بازی های ترسناک برای اندروید و کامپیوتر محسوب می‌شود.

Fear

بهترین بازی های ترسناک

  • تاریخ عرضه: 2011-2005
  • امتیاز: 85%
  • شرکت سازنده: مونولیث پروداکشنز (Monolith Productions)

بازی Fear یا F.E.A.R، از عناوین اکشن، تیراندازی و ترسناک محسوب می‌شود که اگر طرفدار بازی‌های ترسناکی که دارای چاشنی اکشن هستید، این مناسب‌ترین گزینه برای شما است. داستان بازی درمورد یک سرباز ویژه به نام «پوینت من» (Point Man) است که مأموریت دارد تا یک موجود ماوراءالطبیعه به نام «آلما» (Alma) را که از آزمایشات نظامی فرار کرده است را پیدا کند.

یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی Fear، سیستم هوش مصنوعی پیشرفته‌ای است که برای دشمنان و دیگر شخصیت‌ها در این اثر استفاده می‌شود. این سیستم می‌تواند به طور هوشمندانه‌ای به موقعیت واقعی شما واکنش نشان دهد که این موضوع باعث افزایش هیجان و آدرنالین خواهد شد.

بازی Fear به عنوان یکی از بهترین بازی های ترسناک pc ، با استفاده از داستان پیچیده، سیستم هوش مصنوعی پیشرفته و جلوه‌های صوتی و تصویری ترسناک خود، توانست تجربه جدید و دلهره‌آور جدیدی را ارائه کند.

Phasmophobia

بهترین بازی های ترسناک

  • تاریخ عرضه: 2020
  • امتیاز: 86%
  • شرکت سازنده: کینتیک گیمز (Kinetic Games)

یکی از عناوین ترسناک شبیه‌سازی و چنده نفره آنلاین، Phasmophobia است که بدون‌شک، از بهترین بازی های ترسناک برای کامپیوتر محسوب می‌شود. ماموریت شما شناسایی و شکار ارواح با استفاده از تجهیزات تحقیقاتی مختلف است.

یکی از نکات منحصر به فرد Phasmophobia، امکان بازی چندنفره آن به‌صورت آنلاین است. شما می‌توانید با دوستان خود به عنوان تیمی وارد بازی شوید و با همکاری و هماهنگی، به دنبال شکار ارواح بروید. یک ویژگی جالب دیگر این بازی، سیستم صدای بی‌نظیر و افکت‌های صوتی است که به شکل قابل توجهی به تجربه‌ی ترس و هیجان شما اضافه می‌شود.

Fatal Frame

بهترین بازی های ترسناک

  • تاریخ عرضه: 2014-2001
  • امتیاز: 89%
  • شرکت سازنده: کویی تکمو (Koei Tecmo)

Fatal Frame یکی از پرطرفدارترین بازی‌های ترسناک در ژاپن است که برخی از طرفداران، آن را با نام Project Zero یاد می‌کنند. داستان این بازی در مورد یک مکان عجیب که عمارت «هیمورو» نام دارد رخ می‌دهد.

یکی از نکات منحصر به فرد Fatal Frame، استفاده از دوربین برای افشای وضعیت پنهان موجودات ماوراءالطبیعه است. بازیکنان باید دقت کنند و زمان مناسبی را برای گرفتن عکس از موجودات انتخاب کرده و از آن‌ها عکس بگیرند و به آن‌ها آسیب برسانند.

Alien: Isolation

بهترین بازی های ترسناک

  • تاریخ عرضه: 2014
  • امتیاز: 91%
  • شرکت سازنده: کریتیو اسبملی (Creative Assembly)

Alien: Isolation به عنوان یک بازی مخفی کاری ترسناک، توانسته در لیست 10 تا از ترسناک ترین بازی های جهان قرار داشته باشد و هنوزم که هنوزه، این سری مجموعه این فیلم‌ و بازی، طرفداران بسیار زیادی دارد.

داستان بازی در دنیای سری فیلم‌های Alien روایت می‌شود و به زندگی یک فرد به نام «Amanda Ripley»، دختر گمشده شخصیت اصلی فیلم‌ یعنی «Ellen Ripley»، می‌پردازد. «Amanda»، سعی دارد مادرش خود که به‌طور ناگهانی ناپدید شده را پیدا کند. او به فضاپیمایی به نام Sevastopol می‌رود که بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین مرکز تجارت فضایی است و در آنجا با موجودات مرموز و ترسناکی روبرو می‌شود.

Outlast

بهترین بازی های ترسناک

  • تاریخ عرضه: 2024-2013
  • امتیاز: 94%
  • شرکت سازنده: رد برلز (Red Barrels)

تصور کنید در یک محیط تاریک قرار دارید و تنها چیزی که می‌تواند به شما کمک کند، یک دوربین فیلمبرداری با قابلیت دید در شب است. بازی Outlast دقیقا جزء از آن دسته عناوینی محسوب می‌شود که برای افرادی که ترس از تاریکی دارند، به‌وجود آمده و باید مراقب باشند تا باتری دوربینشان خالی نشود وگرنه با مرگ حتمی روبرو خواهند شد.

داستان بازی در مورد یک خبرنگار به نام «مایلز آپشور» است که به یک بیمارستان روانی خالی به نام Mount Massive Asylum می‌رود تا شواهدی از فسادی که در آنجا رخ داده، بیابد. با ورود به این مکان تاریک و خطرناک، او با وقایع عجیب و غریب روبرو می‌شود و در این راه موجودات وحشتناکی وجود دارند که به دنبال کشتن اون هستند.

Outlast با جلوه‌های صوتی ترسناک و ساختار داستانی مهیج، به عنوان 10 تا از ترسناک ترین بازی های جهان شناخته می‌شود که توانسته تجربه ترسناک و مهیجی را به بازیکنان ارائه کند.

Amnesia

بهترین بازی های ترسناک

  • تاریخ عرضه: 2023-2010
  • امتیاز: 95%
  • شرکت سازنده: فریکشنال گیمز (Frictional Games)

Amnesia یک سری از بازی‌های ترسناک و بقا در ژانر ماجراجویی است که توسط استودیو «Frictional Games» توسعه یافت و منتشر شد. این فرانچایز، شهرت بسیاری در جامعه گیمرهای علاقه‌مند به بازی‌های ترسناک و فضای تاریک دارد.

داستان حول محور یک مرد جوان به نام «دنیل» (Daniel) می‌چرخد که بی‌خبر از هویت و گذشته‌اش به یک قلعه تاریک و مرموز می‌رود. او دچار فقدان حافظه شده و باید از طریق پیدا کردن یادداشت‌ها و رویدادهای گذشته، حافظه خود را به‌دست آورد. در این مسیر، «دنیل» (Daniel) با هیولاها و تهدید‌های مخوف دیگری روبرو می‌شود همه این‌ها در این مکان تاریک وجود دارند.

Dead Space

بهترین بازی های ترسناک

  • تاریخ عرضه: 2023-2008
  • امتیاز: 96%
  • شرکت سازنده: ویسرال گیمز (Visceral Games)

داستان بازی Dead Space در دهه‌ی 2320 میلادی روایت می‌شود و در یک آینده فرازمینی تاریک و مهیب اتفاق می‌افتد. شما در نقش مهندس جوانی به نام «آیزاک کلارک» (Isaac Clarke) قرار می‌گیرید که به فضا فرستاده می‌شود تا یک مکان معروف به نام USG Ishimura را بررسی کند؛ اما زمانی که به این مکان می‌رسد، متوجه می‌شود که همه ساکنین به موجودات فضایی وحشتناکی تبدیل شدند و باید برای زنده ماندن و پیدا کردن راه فرار، با این موجودات مبارزه کند.

نسخه بازسازی این عنوان، یکی از بهترین بازی های ترسناک ps5 است که توانست با فراهم کردن یک تجربه گیم‌پلی فراموش‌ نشدنی، هزاران طرفدار را جذب کند.

Silent Hill

بهترین بازی های ترسناک

  • تاریخ عرضه: 2024-1999
  • امتیاز: 97%
  • شرکت سازنده: کونامی (Konami)

اگر به دنبال یک بازی ترسناک با داستان قوی و همینطور مرموز با شصخیت‌‌پردازی قوی هستید، Silent Hill می‌تواند یک گزینه خوب برای انتخاب باشد. داستان Silent Hill در یک شهر خیالی به نام تپه صامت (Silent Hill) روایت می‌شود که مملو از موجودات ماوراءالطبیعی و اسرار پنهان است. شهر Silent Hill اغلب به عنوان یک شهر ناامید و پر از افسردگی و نگرانی به تصویر کشیده می‌شود و بازیکنان باید با موجودات ترسناک و رازهای شهر روبرو شوند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی این عنوان، توجه به جزیات در محیط است که به خوبی ترس و دلهره را می‌توان حس کرد. هر بازی از این سری مجموعه، دارای داستان مخصوص به خود است که به طور معمول از عناصر ترسناک و رازهای مرموز تشکیل می‌شود.

سری مجموعه Silent Hill شامل انواع بازی‌هایی از جمله بازی‌های اصلی، اسپین‌آف‌ها و همینطور بازی‌های جانبی است. با توجه به شهرت بالایی که این فرانچایز به دست آورد، توانسته یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین سری‌های بازی‌های ترسناک باشد.

Resident Evil

بهترین بازی های ترسناک

  • تاریخ عرضه: 2023-1996
  • امتیاز: 98%
  • شرکت سازنده: کپکام (Capcom)

امکان ندارد که از گیمری بپرسید و بگویید ترسناک‌ترین بازی که کردید چه بود و در جواب Resident Evil را نگوید! Resident Evil همیشه به عنوان یکی از خاطره‌انگیز‌ترین و معروف‌ترین عناوین برای گیمر‌های قدیمی و امروزی محسوب می‌شود. حتما برای شما هم شنیدن اسم هر عنوان، به محض زدن دکمه استارت استرس‌زا است.

این سری از بازی‌ها از زمان عرضه نسخه اول آن در سال 1996، تا به امروز، موفق به فروش میلیون‌ها نسخه‌ شده و جایگاه خود را به عنوان یکی از برترین سری‌های بازی ترسناک در صنعت بازی‌های ویدیویی برجسته کرده است.

داستان Resident Evil در یک شهر خیالی به نام شهر راکن (Raccoon City) روایت می‌شود که افراد شروری قصد دارند این شهر را با استفاده از ویروسی که مردم را به موجودات زامبی تبدیل می‌کند، به کنترل در بیاورند.

سری Resident Evil با گذشت زمان، با داشتن ویژگی‌هایی مثل داستان پیچیده و جذاب، گیم‌پلی اکشن و ترسناک، سیستم مبارزه خوب و طراحی محیط و جلوه‌های صوتی بی‌نظیر به یکی از معروف‌ترین و پرفروش‌ترین سری‌ بازی‌های ترسناک در تاریخ تبدیل شده و با عرضه نسخه‌ بازسازی قسمت چهارم، توانست یکی از بهترین بازی های ترسناک 2023 باشد.

سوالات متداول

بهترین بازی های ترسناک اندروید چه آثاری هستند؟

بازی Dungeon Nightmares ،The Baby in Yellow و Slender: Arrival بهترین بازی های ترسناک اندروید محسوب می‌شوند.

ترسناک ترین بازی جهان که جان چند نفر را گرفته چیست؟

یکی از شوکه کننده‌ترین بازی‌های ترسناکی که توانست جان کسی را بگیرد، Doki Doki Literature Club نام دارد که باعث مرگ یک پسر 15 ساله شد.

بهترین بازی های ترسناک چند نفره اندروید چه نام دارند؟

Eyes Horror & Coop Multiplayer یکی از بهترین بازی های ترسناک چند نفره اندروید هستند که می‌توانید با دوستان خود ساعات خوشی را داشته باشید.

بازی های ترسناک ایرانی چه عناوینی هستند؟

منطقه آلوده و لبه ترس یکی از چندین بازی های ترسناک ایرانی محسوب می‌شود که برای گوشی‌های اندروید در اپلیکشن «بازار» موجود است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین بازی های ترسناک برای کامپیوتر و سایر کنسول‌های موجود چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو