۵۰ طرح گلدوزی ۱۴۰۳ با ایده های زیبا و دوست داشتنی

۵۰ طرح گلدوزی ۱۴۰۳ با ایده های زیبا و دوست داشتنی


منبع: آرگا

1

1403/1/1

19:13


گلدوزی یکی از هنر های جذاب و سرگرم کننده بوده که اغلب خانم های خانه دار به آن علاقه داشته و در صورت مهارت داشتن سعی می کنند بر روی پارچه و لباس های مختلف طرح هایی جذاب ایجاد نمایند. بنابراین الگوبرداری از انواع طرح گلدوزی ۱۴۰۳ برای کسانی که به دنبال اشکال خاص و جدید هستند می تواند بسیار کاربردی و کمک کننده باشد.

از جمله هنر های تزیینی و کاربردی که در آن با استفاده از نخ و سوزن طرح موردنظر بر روی پارچه اجرا می گردد هنر گلدوزی بوده که بافت برجسته جذابی بر روی پارچه ایجاد نموده و نمای خاصی به آن می دهد. این هنر ارزشمند به دو صورت دستی و ماشینی انجام گرفته که هر کدام زیبایی های خود را داشته و به منظور خلق نقش های متنوعی بر روی انواع پارچه و لباس بکار گرفته می شود. در همین زمینه سعی داریم در این مطلب به نمایش انواع طرح گلدوزی ۱۴۰۳ بپردازیم.

جذاب ترین انواع طرح گلدوزی ۱۴۰۳

بهتر است بدانید که اسم این هنر به این خاطر گلدوزی انتخاب شد که در ابتدای شکل گیری تنها طرح های گل را در بر می گرفت اما امروزه اشکال مختلفی بر اساس نوع متریال و سطح موردنظر طراحی و اجرا شده و برای انجام کار از نخ هایی همچون نخ ابریشم، نخ گلابتون و نخ معمولی استفاده می گردد.

گلدوزی در واقع هنری زینتی بوده که با رعایت طرح و نقش ها بر روی پارچه و لباس های مختلف انجام می گردد. مدل گلدوزی دستی حالتی زنده و بادوام تر نسبت به مدل ماشینی دارد. امروزه این هنر علاوه بر پارچه و لباس برای زیبا سازی لوازم خانه نیز کاربرد داشته و طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

طرح های گلدوزی جدید و خلاقانه بوده و با کمی سعی و صرف خلاقیت می توان هر طرحی را که مدنظر بوده بر روی سطح موجود انتقال داده و اجرا نمود. این هنر بر روی سطوح مختلفی از جمله لباس مجلسی، لباس شب، مانتو شلوار، دیزاین وسایل خانه، لباس عروس، دیزاین داخلی و سالن های تشریفات قابلیت اجرا دارد.

مدل های زیبا و جدید گلدوزی

به منظور انجام هنر گلدوزی طرحی که مدنظر بوده با استفاده از نخ و سوزن بر روی پارچه یا لباس منتقل شده و دوخته می شود. این هنر سنتی و ظریف مورد علافه بسیاری از خانم های هنرمند و باسلیقه بوده که می توانند با بهره مندی از آن و خلاقیت و ذوق هنری خود نمایی جذاب به پارچه ها و لباس های خود بدهند و کار های هنری زیبایی را خلق کنند.

این هنر ارزشمند به دو شکل ساده و پیچیده انجام می گیرد و شامل طرح و نقش های متنوعی از قبیل طرح برزیلی، مینیمال، فانتزی و … می باشد که در صورت نیاز می توانید با توجه به سلیقه و نوع علاقه خود طرح های جالبی از آن را آموخته و اجرا نمایید. با بهره گیری از این هنر زیبا و کاربردی می توانید تابلو های گلدوزی خاصی را درست کرده و برای دیزاین اتاق خود از آن استفاده نمایید.

اگر نخستین بار است که می خواهید به انجام گلدوزی بپردازید و مبتدی هستید بهتر است تا جای امکان از پارچه های بدون مصرف و اضافی برای تمرین و اجرا استفاده نمایید. همچنین بهتر است از لباسی استفاده نمایید که پلی استر نباشد تا کار نمایی جذاب به خود بگیرد. تا جای امکان از طرح های ساده و راحت برای بار اول استفاده نمایید. در ادامه مدل های زیبایی از انواع طرح گلدوزی جدید را به نمایش گذاشته ایم.

 

 

تصاویری که ملاحظه نمودید انواع خاص و متفاوتی از طرح گلدوزی ۱۴۰۳ بود که امیدواریم مورد توجه و پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد و نهایت بهره و لذت را از تماشای آن ها برده باشید. همچنین می توانید برای دیدن مدل های مختلف طرح خام گلدوزی و طرح گلدوزی عاشقانه بر روی لینک های داده شده کلیک کرده و از این مطالب بازدید نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو