منبع: آرگا

4

1402/3/28

20:27


برای اجرای هنر زیبای گلدوزی طرح انتخابی با کمک نخ و سوزن بر روی سطح موردنظر که معمولا پارچه و لباس می باشد منتقل و دوخته شده و بدین گونه بافت برجسته زیبایی بر روی سطح موردنظر شکل می گیرد. شما می توانید با مشاهده و انتخاب انواع طرح خام گلدوزی به راحتی به زیباسازی و تزیین لباس ها و پارچه های مدنظرتان بپردازید.

یکی از هنرهای قدیمی و ظریف که برای کاربردهای مختلفی بکار گرفته می شود هنر گلدوزی بوده که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده و بر روی سطوح مختلفی قابل اجرا می باشد. خانم های هنرمند و باسلیقه می توانند با استفاده از این هنر و طبق ذوق هنری و خلاقیتی که داشته کارهای هنری جذابی را خلق نمایند و از هنر دست خود لذت ببرند. از این رو تصمیم داریم برای بهره مندی شما عزیزان نمونه های جالبی از انواع طرح خام گلدوزی را به نمایش بگذاریم.

طرح جالب خام گل دوزی

مدل های جذاب طرح خام گلدوزی

به طور کلی می توان گفت گل دوزی نوعی هنر تزیینی بوده که با رعایت نمودن طرح ها بر روی پارچه و لباس های گوناگون ایجاد می گردد. این سبک هنری مجموعه ای از طرح های مختلف را شامل شده که براساس نیاز و نوع کار طرح موردنظر انتخاب شده و انجام می گیرد.

هنر گلدوزی برای تزیین و زیباسازی انواع پارچه استفاده می گردد و به دو صورت ساده و پیچیده انجام می شود. این هنر طرح های گوناگونی از جمله طرح فانتزی، طرح برزیلی، طرح گلدوزی مینیمال و … را شامل شده که می توانید با توجه به علاقه و نیازی که دارید به آموختن و انجام آن ها بپردازید.

این هنر معمولا مورد پسند اغلب خانم ها بوده و برای انجام آن در آغاز باید طرحی را که در نظر دارید انتخاب نموده که به منظور این کار می توانید از طرح های خام برزیلی استفاده نمایید و یا این که خودتان طرح مورد علاقه خود را بکشید. شما می توانید با بهره مندی از این هنر جذاب و مفید تابلوهای گل دوزی بی نظیری را ساخته و یا همراه با کارگاه به دیوار اتاق خود نصب کنید.

در صورتی که اولین بار است که این کار را امتحان می کنید بهتر است از پارچه های اضافی و بلااستفاده برای تمرین بهره مند شوید. سعی نمایید لباسی را مورد انتخاب قرار دهید که پلی استر نباشد تا کار شما زیبایی خاصی به خود بگیرد. طرح مناسب و مورد علاقه خود را انتخاب نمایید، برای این کار به اندازه آن دقت کرده و سعی کنید با طرح های ساده و راحت کار را شروع کنید.

طرح فانتزی زیبا گل دوزی

برای انجام گل دوزی از نخ های ابریشمی، گلابتون و معمولی استفاده می شود. گل دوزی تنها محدود به طرح گل نبوده و می توانید اشکال مختلفی را اجرا نمایید. براساس ابعاد گل دوزی که انجام می دهید و محل قرارگیری آن امکان دارد نتوانید از کارگاه گل دوزی استفاده کنید و یا این که براساس طرح موردنظر به کارگاه نیاز داشته باشید. به عنوان مثال پارچه جین محکم بوده و احتیاجی به استفاده از کارگاه ندارد.

طرح های متنوع و جالب گل دوزی

این مدل دوخت در واقع براساس طرح انجام شده و نتیجه کار پس از اتمام طرح کاملا جذاب و زببا می باشد. امروزه این هنر به دو سبک دستی و ماشینی انجام می شود و با وجود ارزشمندی هر دو مورد اما طرح گل دوزی دستی جلوه ای پویاتر و متفاوت تر از سبک ماشینی دارد. هنر گلدوزی در حال حاضر بر روی سطوح مختلفی مانند مانتو و شلوار، تزیین وسایل خانه، لباس شب و مجلسی، لباس عروس و … انجام می گیرد. در ادامه مدل هایی زیبا و خاص از انواع طرح گل دوزی را برای ایده گرفتن در اختیارتان قرار داده ایم.
 

طرح زیبا خام گلدوزی

سبک های متفاوت گلدوزی

طرح های شیک گل دوزی

سبک خاص گلدوزی

سبک های خاص گلدوزی

طرح جالب خام گلدوزی

طرح متنوع گل دوزی

طرح های خاص گل دوزی

انواع طرح جالب گل دوزی

سبک های زیبا گلدوزی

مدل های زیبا گلدوزی

طرح متفاوت خام گلدوزی

سبک های خاص گلدوزی

انواع طرح فانتزی گل دوزی

انواع طرح متفاوت گل دوزی

طرح های زیبا گل دوزی

انواع طرح فانتزی گل دوزی

طرح جالب خام گلدوزی

سبک های شیک گلدوزی

سبک های متفاوت گلدوزی

انواع طرح ساده گل دوزی

انواع طرح پیچیده گل دوزی

انواع طرح متفاوت گل دوزی

طرح گل خام گلدوزی

سبک های متفاوت گلدوزی

طرح جالب گل دوزی

انواع طرح جالب گل دوزی

انواع طرح پیچیده گل دوزی

مدل های جالب گلدوزی

طرح ساده خام گلدوزی

طرح ساده گل دوزی

انواع طرح جالب گل دوزی

انواع طرح متفاوت گل دوزی

سبک های زیبا گلدوزی

مدل های متفاوت گلدوزی

طرح فانتزی خام گلدوزی

سبک های جالب گلدوزی

انواع طرح جدید گل دوزی

انواع طرح جذاب گل دوزی

انواع طرح زیبا گل دوزی

طرح متفاوت گل دوزی

طرح متفاوت خام گلدوزی

سبک های متنوع گلدوزی

طرح خام زیبا گل دوزی

انواع طرح متفاوت گل دوزی

مدل های شیک گلدوزی

طرح های شیک گل دوزی

طرح های جالب خام گلدوزی

تصاویری که ملاحظه نمودید مدل هایی شیک و متفاوت از طرح خام گل دوزی بود که امیدواریم مورد توجه و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد و بتوانید طرح مورد علاقه خود را از بین آن ها انتخاب نمایید. همچنین می توانید برای آشنایی با مدل های مختلف طرح گلدوزی سنتی بر روی لینک داده شده کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو