بیوگرافی آذر فخر بازیگر قدیمی تئاتر و همسرش و فرزندان +عکس جوانی

بیوگرافی آذر فخر بازیگر قدیمی تئاتر و همسرش و فرزندان +عکس جوانی


منبع: شبونه

1

1403/1/2

20:26


بیوگرافی آذر فخر بازیگر قدیمی تئاتر آذر فخر بازیگر قدیمی تئاتر در سن 83 سالگی درگذشت آذر فخر متولد ۲۴ آذر ۱۳۱۹ در تهران بوده که سال‌ها در عرصه بازیگری تئاتر فعالیت می‌کرد او در سال ۸۳ سالگی درگذشت . آزاد فخر بازیگری را در دهه ۴۰ آغاز کرد و سال‌ها در عرصه تئاتر فعالیت …

بیوگرافی آذر فخر بازیگر قدیمی تئاتر و همسرش و فرزندان +عکس جوانی

بیوگرافی آذر فخر بازیگر قدیمی تئاتر

آذر فخر بازیگر قدیمی تئاتر در سن 83 سالگی درگذشت آذر فخر متولد ۲۴ آذر ۱۳۱۹ در تهران بوده که سال‌ها در عرصه بازیگری تئاتر فعالیت می‌کرد او در سال ۸۳ سالگی درگذشت .

بیوگرافی آذر فخر بازیگر قدیمی تئاتر و همسرش و فرزند +عکس جوانی

آزاد فخر بازیگری را در دهه ۴۰ آغاز کرد و سال‌ها در عرصه تئاتر فعالیت داشت و هیچگاه در مقابل دوربین قرار نگرفت با اینکه بسیاری از کارگردان‌های سینما از جمله محمدعلی فردین و ناصر ملک مطیع به او پیشنهاد بازی در فیلم‌هایشان را دادند اما این بازیگر قبول نکرد .

سالها بازی در تئاتر

آذر فخر معتقد بود که سینمای ایران قبل از انقلاب با فساد همراه است و به همین دلیل تصمیم گرفت که در هیچ فیلم و سریالی بازی نکند اما علاقه بسیار زیادی به تئاتر داشت و نمایش‌های بسیار زیادی را بازی کرده بود.

بیوگرافی آذر فخر بازیگر قدیمی تئاتر و همسرش و فرزند +عکس جوانی

نمایش‌های ارثیه ایرانی لبخند باشکوه و آقای گیل و روزانه آبی و افول از مهم‌ترین فعالیت‌های او بوده است که همگی توسط اکبر رادی کارگردانی شده بود آذر فخر بعد از انقلاب از ایران مهاجرت کرد و به آمریکا رفت و در سانفرانسیسکو سال‌ها زندگی کرد و در نهایت درگذشت.

آذر فخر که دست‌کم در شش نمایشنامه نوشته رادی بازی کرده، می‌گوید:” به نظر من رادی یکی از ماهرترن نمایشنامه‌نویس‌ها بود. یک روشنفکر بی‌نظیر. شما نمایشنامه‌ای از او نمی‌بینید که گروه‌های مختلف جامعه را درست تجزیه و تحلیل نکرده باشد و حتا آینده را تا حدودی نشان ندهد.”

بیوگرافی آذر فخر بازیگر قدیمی تئاتر و همسرش و فرزند +عکس جوانی

خانم فخر شاید یکی از معدود کسانی باشد که در سنی بیش از شصت سال به شکل همیشه آنلاین فضای اینترنت را زیرورو می‌کند و یکی از وبلاگ‌خوانان حرفه‌ای محسوب می‌شود.

خودش می‌گوید، از شدت دلزدگی از فضای برنامه‌های ایرانی تلوزیون‌های لس‌آنجلسی رو به وبلاگ‌خوانی آورده است.

فیلم جوانی فرامرز اصلانی و فریدون فرخزاد (اجرای زنده قبل انقلاب)

طبقه نداشتید، چند طبقه تماشاچی وجود داشت؛ تماشاچی لاله‌زار و تماشاچی سنگلج و رودکی و همه اینها طبقه‌بندی شده بود. یعنی هر کسی می‌دانست با کدام قشر قرار است طرف باشد.

درست است، آنها تماشاگر تئاترهای خودشان را داشتند و تغذیه‌شان می‌کردند. اما وقتی اینجا آمدند، آن طبقه‌ای که می‌خواستند به فرهنگ و به مردم بپردازند، چیزهایی نوشتند که مردم خوششان بیاید. در حالیکه من روی صحنه، باید چیزهایی بگویم تا این طبقه را به فکر بیندازم و نه اینکه دنبال خنداندن و قلقلک‌اش باشم با یک کمدی پوچ.

بیوگرافی آذر فخر بازیگر قدیمی تئاتر و همسرش و فرزند +عکس جوانی

این نویسنده‌ها دنبال تماشاچی هستند. من هم خوب می‌دانم که تئاتر خرج دارد. بازیگر و دکور هزینه‌ساز است. به‌هرحال می‌شود از اله مان استفاده کرد. یا نباید تن به این کار هنری داد یا باید کار درست و درخور انجام داد.

همسر و فرزندان

آذر فخر در دهه ۴۰ با کامران نوزاد ازدواج کرد یکی از بازیگران با سابقه تئاتر که به همراه ر فخر سال‌ها در عرصه نمایش و تئاتر بازی می‌کردند آذر فخر به همراه همسرش کامران نوزاد سال‌ها در سانفرانسیسکو به زندگی خود ادامه دادند جالب است بدانید که در چهاردهمین جشن بازیگر خانه تئاتر از آذر فخر تجلیل کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو