بیوگرافی مهدی حسینی نیا بازیگر و همسرش و فرزندان + عکس

بیوگرافی مهدی حسینی نیا بازیگر و همسرش و فرزندان + عکس


منبع: شبونه

1

1403/1/4

12:25


بیوگرافی مهدی حسینی نیا و همسرش مهدی حسینی نیا بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون متولد 28 شهریور 1360 در شیراز است او سالها در عرصه تئاتر فعالیت داشته اما به صورت حرفه ای  در سال 1392 با فیلم روایت ناپدید شدن مریم با به سیما گذاشت در سال 1393  با بازی در سریال پرده …

بیوگرافی مهدی حسینی نیا بازیگر و همسرش و فرزندان + عکس

بیوگرافی مهدی حسینی نیا و همسرش

مهدی حسینی نیا بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون متولد 28 شهریور 1360 در شیراز است او سالها در عرصه تئاتر فعالیت داشته اما به صورت حرفه ای  در سال 1392 با فیلم روایت ناپدید شدن مریم با به سیما گذاشت

در سال 1393  با بازی در سریال پرده نشین در قاب تلویزیون دیده شد اما شهرت او برای بازی در سریالهای شبکه نمایش خانگی است در سریال حیثیت گمشده نقش اصلی را بر عهده داشت.

بیوگرافی مهدی حسینی نیا بازیگر و همسرش و فرزندان + عکس و زندگی شخصی

زنگی شخصی مهدی حسینی نیا

مهدی حسینی نیا در روز ۲۸ شهریور ماه سال ۱۳۶۰ در شهر شیراز به دنیا آمده است.
ایشان کار هنری اش را با نمایش تئاتر شروع نموده است و می توان گفت یکی از ستاره های با سابقه در زمینه نمایش و تئاتر می باشد.

آقای مهدی حسینی نیا کارش را در زمینه هنرپیشگی در سال ۱۳۹۲ با ایفای نقش در فیلم روایت ناپدید شدن مریم ساخته محمدرضا لطفی استارت زد و پا به سینما گذاشت.

 

نخستین ایفای در قاب تلویزیون

نخستین تجارب در مقابل قاب تلویزیون در سال ۱۳۹۳ با مجموعه پرده نشین ساخته بهروز شعیبی نیز می باشد.

همچنین ببینید:بازیگر نقش رحمان در سریال یاغی کیست؟

وضعیت ازدواج و همسر مهدی حسینی نیا

متاسفانه هیچ گونه اطلاعاتی درباره زندگی شخصی و ازدواج این چهره در دسترس ما موجود نمی باشد.

آقای حسینی نیا در متری شیش و نیم کاراکتر حسن دلیری یا همان حسن گاوی را بازی نموده است که خرده فروش مواد مخدر می باشد و برای قاچاق شیشه به ژاپن مقداری شیشه میخورد.
ایفای او با چشمان خود بسیار درخشان می باشد و بریده بریده صحبت کردنش نمایانگر این می‌باشد که در حرفه خود تسلط کامل نیز دارد.

بیوگرافی مهدی حسینی نیا بازیگر و همسرش و فرزندان + عکس و زندگی شخصی

افتخار های مهدی حسینی نیا

ایشان دیپلم افتخاربرترین هنرپیشه مرد در قسمت ملی جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران برای فیلم کوتاه سواد کوهی ساخته محمد رضا مجد
در سال ۹۶

کسب تندیس ایسفا در قسمت برترین هنرپیشگی از یازدهمین دوره جایزه های آکادمی فیلم کوتاه کشور «ایسفا» برای فیلم کوتاه بی ریختی ساخته محمد رحمتی سال ١۴٠٠

 

 

مصاحبه مهدی حسینی برای بازی فیلم شنای پروانه

یکی از فیلم هایی که وی در آن ایفا نقش پررنگی داشته فیلم متری شیش و نیم بوده است در این فیلم با چهره و نقشی متفاوت ظاهر شد که این چهره و نقش برای وی مناسب بود و از این طریق توانست بیشتر از گذشته در دل مردم جا باز کند.

او معمولاً با نقش های جدی بیشتر روی پرده سینما می‌رود در فیلم متری شیش و نیم هم نقشی جدی و با گریم متفاوت ظاهر شده است که در این نقش جدی فروشنده مواد مخدر بوده است. این بازیگر و هنرمند در متری شیش و نیم نقش حسن دلیری یا حسن گاوی را ایفا می کند که خرده فروش مواد مخدر است و برای قاچاق شیشه به کشور ژاپن مقدار شیشه بلعیده است.

بیوگرافی مهدی حسینی نیا بازیگر و همسرش و فرزندان + عکس و زندگی شخصی

 

مهدی حسینی نیا تا قبل از فیلم سینمایی شنای پروانه و بازی در نقش مصیب، با وجود فعالیت های تئاتری و تصویری فراوان ناشناخته بوده است. نقش عجیب و جذاب مهدی حسینی نیا در شنای پروانه شهرت وی را بیشتر کرده و با بازی نقش مفتاح در سریال نمایش خانگی می خواهم زنده بمانم بسیار قدرتش را در این عرصه اثبات کرده است. این در حالی است که سریال های نمایش خانگی سیاوش و میدان سرخ نیز کارهای بعدی مهدی حسینی نیا در این عرصه است.

فیلمهای مهدی حسینی نیا

  • دسته دختران
  • مصلحت
  • روز ششم
  • روشن
  • شنای پروانه
  • گور کن
  • عنکبوت
  • شب اول هجده سالگی
  • ما همه باهم هستیم
  • متری شیش و نیم
  • بنفشه آفریقایی
  • شنل
  • ایستگاه اتمسفر
  • اینجا کسی نمیمیرد
  • خشکسالی ودروغ
  • هیچ کجا هیچکس
  • من همسرش هستم
  • اینجا بدون من.

بیوگرافی مهدی حسینی نیا بازیگر عکس و زندگی شخصی

سریال های تلویزیون

  • امپراتوری سیمرغ
  • لحظه گرگ و میش
  • پرده نشین

نمایش خانگی

  • میدان سرخ
  • می خواهم زنده بمانم
  • سیاوش
  • عالیجناب

مفتاح در سریال می‌ خواهم زنده بمانم

شهرام شاه‌حسینی با ساخت سریال «می‌ خواهم زنده بمانم» یکی از پر مخاطب‌ ترین سریال‌ های نمایش خانگی را تولید کرده است. این سریال پر ستاره در کنار معرفی بازیگران کمتر شناخته‌ شده، جذابیت فراوانی را به همراه داشته است. به علاوه داستان منسجم و پر ماجرای این مجموعه، روایتی متفاوت از این دهه ملتهب را بیان می‌ کند.

مهدی حسینی نیا در سریال می‌ خواهم زنده بمانم نقش مفتاح را بازی کرده بود.

بیوگرافی مهدی حسینی نیا بازیگر عکس و زندگی شخصی

در «می‌ خواهم‌ زنده بمانم» حامد بهداد، سحر دولتشاهی، پدرام شریفی، علی شادمان، آناهیتا درگاهی و مهران احمدی، (با هنرمندی) آزاده صمدی، امیر نوروزی، مهدی حسینی نیا، فرید سجادی حسینی و بابک کریمی، (با حضور) افسانه چهره آزاد، عزت مهرآوران، محمدرضا مالکی، ناهیپد مسلمی، مهدی صباغی، بیژن بنفشه خواه و بهاره کیان افشار به ایفای نقش پرداخته اند.

درخشیده شدن هنرپیشه کاراکتر مصیب در شنای پروانه با ایفای مهدی حسینی نیا در آثار کارگردان های مطرح شده از قبیل :کمال تبریزی، سعید روستایی، اصغر فرهادی و روح الله حجازی در مقام هنرپیشه حاضر شده است، ولی اوج درخشش وی در اولین تولید سینمایی آقای محمد کارت بوده است.

اگر شنای پروانه را با ایفای «امیر آقایی» در کاراکتر گنده لاتی به اسم هاشم تبلیغ نموده اند و وی را به عنوان مظهر فیلم مشاهده نموده اید، پس از نگاه کردن فیلم محمد کارت احتمال دارد به این نتیجه رسیده باشید که «به قول لات های داخل داستان» «نفر یک» یا «بزرج» فیلم، ایفای مهدی حسینی نیا در کاراکتر مصیب می‌باشد.
لات شماره دوی شنای پروانه، شما را غافلگیر می نماید.

بیوگرافی مهدی حسینی نیا بازیگر عکس و زندگی شخصی

فیلم شنای پروانه با ایفای «طناز طباطبایی» به گاراژ صافکاری برادر شوهر خود با ایفای «جواد عزتی» می‌رود و از وی درخواست می‌کند تا جلوی همسرش هاشم با ایفای «امیر آقایی» را بگیرد.
هاشم به خاطر فیلمی که از شنا کردن پروانه در استخر در شبکه های اجتماعی دست به دست شده است به همراه نوچه های خود برای انتقامجویی به استخر می روند و مشغول تخریب آن می باشد، که در مسیر برگشت از استخر هاشم پروانه را با ضرب هایی به قتل می‌رساند.

دادگاه هم حکم اعدام هاشم را صادر می نماید.
حجت و پدر وی با بازی «نادر شهسواری» برای رضایت از پدر پروانه با ایفای «علیرضا داوودنژاد» میروند.
پدر پروانه بیان می‌کند تنها در صورتی رضایت می‌دهد که پخش کننده فیلم را بیابند.

پلیس بیان نموده است که سیم کارتی که نخستین بار فیلم را پخش نموده است متعلق به یک شخصی به اسم رضا زارع می باشد، که در گذشته از کمپ ترک اعتیاد گریخته است.
حجت به همراهی مصیب با بازی «مهدی حسینی نیا» دوست صمیمی هاشم به سراغ رضا می‌روند، اما دوستان رضا می‌گویند که وی فوت نموده است.

بیوگرافی مهدی حسینی نیا بازیگر عکس و زندگی شخصی

این چهره در شنای پروانه در کنار چهره‌های شناخته شده ای از جمله:
امیر آقای، جواد عزتی و طناز طباطبایی در کاراکتر مصیب که یکی از شاخص ترین کاراکتر ها در فیلمنامه بوده است حاضر شده و با شکستنش در کاراکتر یک لات که متعلق به طبقه خاصی از جامعه می‌باشد موفق شده اثبات نماید.

مهدی حسینی نیا با گریم فیلم گورکن که اگر کارگردان های سینمایی کشور به وی اعتماد نمایند می‌توانند مهارت هایش را به درستی عرضه نماید.
فردی که کاراکترش را در شنای پروانه بازی می نماید، بسیار موثر می باشد و جزو نقش های منفی می باشد و در اوج درام بیان داستان موثر می باشد.

بیوگرافی مهدی حسینی نیا بازیگر عکس و زندگی شخصی

آقای محمد کارت یکی از کارگردان هایی می باشد، که دغدغه دارد و به خاطر اشراف بر مستندسازی و نوع جهان بینی خود، بیشتر برای منصوب هنرپیشه برای آثار خود به دنبال تئاترها می‌رود و به خاطر همین یکی از شاخص ترین کاراکترهای شنای پروانه را به آقای مهدی حسینی‌نیا سپرده است و وی نیز با تکیه بر خلاقیت شخصی و عقب حاضر شدن بر صحنه تئاتر از این آزمون سربلند خارج شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو