ابتلا به سرطان پوست با این ترندهای زیبایی

ابتلا به سرطان پوست با این ترندهای زیبایی


منبع: ایران ناز

1

1403/1/19

14:27


ابتلا به سرطان پوست با این ترندهای زیبایی

این ترندهای زیبایی منجر به سرطان پوست می شود

 

در عصر رسانه های اجتماعی، اینستاگرام به یک زمین بازی زیبایی تبدیل شده است و اینفلوئنسرها نکاتی را برای داشتن پوستی بی عیب و نقص به اشتراک می گذارند که گاها باعث سرطان پوست می شوند.

 

با این حال همه این نکات و ترفندها عالی نیستند و ممکن است منجر به عواقب ناخوشایندی شود. سرطان پوست؛ تکثیر غیرعادی سلول های پوست و شایع ترین شکل سرطان در جهان است.

 

این ترندهای زیبایی منجر به سرطان پوست می شود

 

این عارضه در نواحی پوستی که مستقیما در معرض نور خورشید هستند ایجاد می شود. همچنین می تواند در نواحی مختلف بدن که از اشعه های مضر ماوراء بنفش خورشید محافظت شده نیز ظاهر شود.

 

عدم تشخیص سرطان پوست در مراحل اولیه خطراتی دارد زیرا ممکن است به بافت های مجاور یا سایر مناطق بدن گسترش یابد. بنابراین برخی از این ترندهای زیبایی اینستاگرام که باعث ایجاد مشکلات و ابتلا به بیماری سرطان پوست می شود را در زیر ذکر کرده ایم.

 

1. برنزه کردن با سولاریوم

 

برنزه کردن با سولاریوم

 

واقعیت این است که قرار گرفتن بیش از حد درمعرض اشعه ماوراء بنفش برنزه کردن به طور قابل توجهی خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد.

 

طبق گفته آکادمی پوست آمریکا، استفاده از سولاریوم قبل از 35 سالگی خطر ابتلا به سرطان پوست را تا 59% افزایش می دهد و می تواند عواقب مادام العمری داشته باشد.

 

2. لایه برداری شیمیایی بیش از حد

 

لایه برداری شیمیایی بیش از حد ، ابتلا به سرطان پوست با این ترندهای زیبایی

 

لایه برداری شیمیایی یک ترند محبوب در اینستاگرام است که نوید جوانسازی پوست را با از بین بردن سلولهای مرده می دهد.

 

اما استفاده بیش از حد از لایه بردارهای شیمیایی قوی به سد محافظ پوست آسیب می رساند. این افزایش آسیب رسانی خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد.

 

3. قرار گرفتن در معرض آفتاب بدون فیلتر

 

قرار گرفتن در معرض آفتاب بدون فیلتر

 

قرار گرفتن طولانی مدت و محافظت نشده در معرض نور خورشید تهدید قابل توجهی برای پوست است و به ابتلا به سرطان پوست کمک می کند.

 

نور خورشید بدون فیلتر حاوی اشعه های مضر UV است و بی توجهی به اقدامات محافظتی عواقب شدیدی برای سلامت پوست در دراز مدت دارد.

 

4. ضد آفتاب های دست ساز

 

ضد آفتاب های دست ساز ، ابتلا به سرطان پوست با این ترندهای زیبایی

 

متاسفانه بسیاری از ضدآفتاب های دست ساز و خانگی فاقد SPF لازم هستند و پوست را در مقابل اشعه های مضر UV آسیب پذیر می کنند.

 

کارشناسان هشدار می دهند که محافظت ناکافی در برابر آفتاب به ایجاد این بیماری خطرناک پوستی کمک می کند و بر اهمیت استفاده از ضدآفتاب های آزمایش شده و تایید شده برای محافظت و مراقبت از پوست در برابر آسیب های احتمالی تاکید می کند.

 

بنابراین استفاده از کرم ضد آفتاب، پرهیز از قرار گرفتن در معرض خورشید در زمان اوج نور آفتاب، انجام معاینات منظم، دوری از تخت های سولاریوم و محافظت از کودکان در برابر قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب اقدامات احتیاطی مهم و کلیدی هستند.

 

علاوه بر این استفاده از کلاه و لباس محافظ می تواند یک لایه دفاعی اضافی در برابر اشعه های مضر UV ایجاد کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو