خواص روغن کرچک برای دور چشم + نحوه استفاده

منبع: نم نمک

1

1403/1/20

06:55


در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، بهترین ماسک برای چروک دور چشم و خواص روغن کرچک برای دور چشم و علت چروک دور چشم در سنین پایین و یخ برای چروک دور چشم و بهترین روغن گیاهی برای دور چشم و روغن زیتون برای چروک دور چشم و بهترین روغن برای چروک دور چشم و روغن نارگیل برای دور چشم و روغن کرچک برای دور چشم در نم نمک.

خواص روغن کرچک برای دور چشم + نحوه استفاده

خواص و طرز استفاده از روغن کرچک برای دور چشم

مخفی کردن حلقه تیره دور چشم ، حتی با لوازم آرایش کار بسیار سختیه. برای افرادی که اهل آرایش نیستن این مساله میتونه مشکل بزرگی به حساب بیاد. نداشتن خواب کافی ، استرس ، رژیم غذایی ناسالم و عدم مراقبت از پوست بخصوص پوست دور چشم منجر به ایجاد این تیرگی و سیاهی میشه. تا حدود زیادی افزایش سن نیز در این امر دخیله و پوست کم کم درخشندگی و قابلیت ارتجاعی خودش رو از دست میده. یکی از بهترین گزینه ها به عنوان درمانی طبیعی برای مقابله با این مشکل استفاده از روغن کرچکه. در ادامه بیشتر راجع بهش توضیح میدم.

خواص روغن کرچک برای دور چشم + نحوه استفاده

خواص روغن کرچک برای دور چشم + نحوه استفاده

مزایای روغن کرچک برای پوست

برای استفاده موضعی روغن کرچک آلی بهترین گزینست. یک درمان عالی برای مجموعه ای از بیماری های پوستی نظیر تیرگی درو چشم ، خشکی ، خارش و اگزماست. فواید آن برای پوست عبارتند از :

  • روغن کرچک مرطوب کننده ای بسیار عالیست زیرا دارای مقدار زیادی از اسیدهای چربه که پوست رو تغذیه و هیدراته میکنه.
  • شامل آنتی اکسیدانه و به ترمیم پوست های آسیب دیده در برابر رادیکال های آزاد کمک میکنه.
  • روغن کرچک باعث افزایش کلاژن پوست میشه و این ویژگی در کاهش خطوط ریز و چین و چروک پوست تاثیرگذاره. از شل شدن پوست جلوگیری کرده و کمک میکنه تا پوستی جوانتر داشته باشین.
نحوه استفاده از روغن کرچک برای رفع تیرگی دور چشم

هرشب قبل از رفتن به رختخواب ، چند قطره از روغن کرچک رو دور چشمتون زده و به مدت دو دقیقه به آرامی ماساژ دهید. روغن کرچک به تنهایی و بدون افزودن هر ماده دیگری در رفع تیرگی های دور چشم بسیار موثره.

خواص روغن کرچک برای دور چشم + نحوه استفاده

ترکیب شیر و روغن کرچک ، مفید برای پوست

اسید لاکتیک موجود در شیر به لایه برداری پوستتون کمک میکنه و سلول های مرده رو از سطح پوست پاک میکنه. پس برای لایه براداری و رفع سیاهی دور چشمتون این ترکیب عالی رو از دست ندین. شیر و روغن کرچک رو به نسبت مساوی با هم مخلوط کرده و هر روز به مدت یک ساعت روی پوستتون قرار بدین. سپس با آب گرم صورتتون رو بشورین.

روغن کرچک و روغن بادام

روغن بادام خاصیت نرم کنندگی داره و نقش موثری در تغذیه و آبرسانی پوست ایفا میکنه. چند قطره از هر روغن رو جدا کرده و باهم مخلوط کنید. دور چشمتون رو با آن ماساژ دهید و این کار رو هر شب قبل از خواب تکرار کنید.

نکات و هشدارها
  • در هنگام استفاده از روغن ها دقت کنید که وارد چشمتون نشه و همیشه برای پاک کردن از یک پد پنبه ای استفاده کنید و بعد از تمیز کردن اطراف چشمتون از روغن ، پوست و چشمهاتون رو با آب تمیز شستشو بدین.
  • برای ماساژ دور چشم همیشه از انگشت حلقه استفاده کنید. زیرا این انگشت کمترین میزان فشار رو به چشمتون وارد میکنه.
  • برای اینکه مطمئن بشین به روغن کرچک حساسیت ندارین مقداری از اون رو روی پوست دستتون در قسمت ساعد داخلی تست کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو