با فواید فیشیال صورت آشنا شوید

با فواید فیشیال صورت آشنا شوید


منبع: آرگا

1

1402/11/25

23:07


راه های مختلفی برای رسیدگی به پوست وجود دارد. راهکارهای خانگی مثل استفاده از کرم ضد آفتاب، هنگامی که پوست ما در معرض نور خورشید قرار دارد، استفاده کردن از ماسک های مختلف با تجه به نوع پوست و … که به سادگی می توانید از آن ها استفاده کنید. اما برای کسانی که می خواهند روتین مراقبت پوستی خود را با خدمات بهتر و حرفه ای تری انجام دهند، روش های متنوعی ایجاد شده است. فیشیال صورت یکی از بهترین روش ها برای ریلکس کردن، دستیابی به پوستی سالم و درخشان و آرامش بیشتر است.

پوست جزو نقاط حساس بدن است و به مرور زمان در معرض چین و چروک و انواع آسیب ها قرار می گیرد. به همین علت مراقبت از پوست برای بسیاری از افراد به ویژه خانم ها حائز اهمیت است. امروزه یکی از بهترین روش ها برای مراقبت از پوست، فیشیال صورت است که با فواید زیادی برای پوست و جوانسازی آن همراه است. فیشیال صورت یک روش بسیار مناسب برای رسیدن به پوستی سالم و درخشان است. در واقع با فواید فیشیال صورت می توانید از داشتن پوستی صاف و سالم لذت ببرید.

این شیوه درمانی تقریبا در یک ساعت انجام می شود و فواید زیادی برای پوست به همراه دارد. معمولا فیشیال شامل لایه برداری، ماساژ پوست و CTM است. همه این مراحل به بهبود پوست منجر می شوند. به همین دلیل اگر به دنبال از بین بردن استرس هستید و دوست دارید پوستی درخشان داشته باشید از فیشیال صورت غافل نشوید. در این مقاله قصد داریم با فواید فیشیال صورت بیشتر آشنا شویم.

فیشیال صورت چیست؟

در حال حاضر برای برطرف کردن نشانه های پیری و درمان لکه های پوستی روش های درمانی فراوانی وجود دارد. فواید این روش ها در این است که برای پوست های حساس به درستی قابل استفاده هستند و پوست را کاملا پاکسازی می کنند. یکی از بهترین روش ها برای جوانسازی پوست، استفاده از فیشیال است. این روش می تواند آسیب های پوستی شما را از بین ببرد و باعث طراوت و زیبایی چهره شما می شود. این روش در سال های اخیر مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است.

 فیشیال صورت مجموعه ای از درمان های مراقبت از پوست است که متناسب با نوع پوست هر فردی انجام می شود. فیشیال در مراکز تخصصی پوست و سالن های زیبایی انجام می شود. بیشتر افراد از شیوه های مختلف پاکسازی و جوانسازی پوست در منزل استفاده می کنند. اما برخی از این افراد نتوانسته اند به نتیجه دلخواه خود برسند. فیشیال روشی فوق العاده برای سلامت و درخشان کردن پوست است. این روش تأثیر زیادی در جوانسازی و پاکسازی پوست دارد و برای پوست های حساس و مستعد آکنه بسیار مناسب است.

پاکسازی پوست با فیشیال صورت

آشنایی با فواید فیشیال صورت

فیشیال صورت باعث پاکسازی عمیق پوست شده و با مشکلات پوستی مانند آکنه و خشکی پوست مبارزه می ‌کند. برخی از فواید فیشیال صورت عبارتند از:

۱. پاکسازی و لایه برداری صورت

پاکسازی پوست صورت فواید زیادی برای افراد دارد و یکی از آن ها مربوط به پاکسازی فیشیال است. درمانگر نوع پوست را تشخیص می دهد و می داند که چه اقداماتی انجام دهد تا پوست شما در بهترین حالت خود قرار بگیرد. او از بخار برای باز کردن منافذ و پاکسازی آن استفاده می کند. فشیال صورت در شش مرحله انجام می شود:

  • پاکسازی: در این مرحله از پاک کننده های ملایم به منظور پاک کردن کثیفی، چربی و عرق از پوست صورت استفاده می شود. هم چنین تمامی آرایش صورت را پاک می کنند تا منافذ پوست باز شده و پوست صورت با طراوت و تمیز شود.
  • بخاردهی: این روش موجب افزایش آرامش و رطوبت پوست صورت می شود. در این مرحله منافذ پوست باز شده و فرایند سم زدایی و پاکسازی انجام می شود.
  • لایه برداری: مرحله بعد لایه برداری پوست با استفاده از اسکراب است. این اسکراب تمامی جوش های سرسفید و سرسیاه را از بین می برد. سپس نوبت ماساژ صورت است که با استفاده از یک کرم مخصوص انجام می شود. آرامش بخش ترین قسمت فیشیال مرحله ماساژ صورت است که موجب شادابی و آبرسانی پوست می شود.
  • استخراج: در این بخش باید پاکسازی عمقی انجام شده و جوش های صورت تخلیه شوند.
  • ماساژ صورت: پس از پاکسازی، پوست باید دوباره ریلکس شود. این کار با روغن ها و کرم های مخصوص انجام می شود. این کار می تواند خون رسانی به پوست صورت را تا حد زیادی افزایش دهد. همچنین با این کار چین و چروک های ناشی از بالا رفتن سن کاهش می یابند.
  • ماسک صورت و کرم: آخرین مرحله در فیشیال صورت، استفاده از ماسک صورت به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه است. این کار به آبرسانی بهتر پوست کمک کرده و موجب آرامش پوست می شود. سپس از یک تونر به منظور بسته شدن منافذی که در اثر بخور باز شده بودند، استفاده می شود. تونینگ پوست را تمیز کرده و PH آن را متعادل می کند. در آخر نوع پوست تشخیص داده می شود و از آبرسان، تونر، کرم ضد آفتاب و ماسک صورت استفاده می شود.

آشنایی با فواید فیشیال صورت

۲. کاهش استرس

روی صورت نقاطی وجود دارند که با سیستم های بدن ارتباط دارند. با ماساژ دادن این نقاط روی صورت، بدن واکنش هایی از خود نشان می دهد. یک فیشیال حرفه ای علاوه بر اینکه پوست را روشن می کند می تواند به عملکرد دیگر نقاط بدن نیز کمک کند. به همین دلیل بهتر است برای این کار از یک درمانگر حرفه ای و ماهر کمک بگیرید.

۳. جوانسازی و جلوگیری از پیری پوست

در حال حاضر آلودگی در زندگی هر فرد موجب شده است تا پوست در سنین بالا به دشواری بتواند به بازسازی خود بپردازد. علاوه بر این با گذشت زمان پوست طراوت و شادابی خود را از دست می دهد. اما فیشیال و ماساژ پوست موجب می شود صورت سلول های جدید خود را افزایش دهد. این کار موجب کلاژن سازی بیشتر شده و ظاهر صورت نیز جوان تر و جذاب تر به نظر می رسد.

۴. لطافت و درخشندگی پوست

لطافت و درخشندگی پوست، یکی از فواید فیشیال صورت است که بسیار اهمیت دارد. فیشیال پوست موجب باز شدن منافذ پوست می شود. پوست از طریق فیشیال، تا حد قابل توجهی آبرسانی می شود و این موضوع به روشن شدن و نرم شدن پوست کمک می کند.

۵. روشن شدن پوست

یکی از فواید فیشیال صورت، روشن شدن پوست است. به علاوه، این روش می تواند به درخشان تر شدن پوست کمک زیادی کند.

۶. افزایش گردش خون

مطالعات نشان می دهد ماساژ دادن هر قسمت از بدن موجب می شود سلول های آن بخش مواد مغذی و اکسیژن فراوانی که خون آن ها را انتقال می دهد، دریافت کنند. به همین دلیل پوست، سلول های سالم تر با جریان خون بیشتری خواهد داشت.

فواید فیشیال صورت چیست؟

۷. درمان آکنه و جوش صورت

اصلی ترین قسمت فیشیال پوست، تخلیه جوش های صورت است که درمانگر می تواند با استفاده از ابزار تخلیه جوش همه جوش های سر سفید و سیاه را که موجب بسته شدن منافذ پوست می شوند و پوست را تیره تر می کنند تخلیه کند. اگر این کار توسط متخصص با تجربه انجام شود، آسیبی به پوست وارد نمی کند. علاوه بر این زمانی که شما جوشی را تخلیه می کنید، احتمال دارد رد آن روی پوست بماند. اما فیشیال می تواند آن را برطرف کند. مطالعات نشان می دهد لایه برداری با سالیسیلیک اسید به کاهش آکنه و جوش کمک می کند. به همین خاطر بیشتر متخصصین زیبایی از سالیسیلیک اسید برای درمان آکنه استفاده می کنند.

۸. رفع تیرگی دور چشم

یکی دیگر از فواید فیشیال صورت، رفع تیرگی دور چشم است. دور چشم پوست حساس و نازک تری نسبت به سایر نقاط صورت دارد. به همین خاطر در مراقبت از آن باید حساسیت بیشتری به خرج دهیم. گاهی اوقات در زیر چشمان خود تیرگی و پف مشاهده می کنیم. در این شرایط متخصص تشخیص می دهد که چگونه با پوست رفتار کند و کرم هایی را به شما پیشنهاد خواهد داد. این کرم ها دارای ترکیبات ضد پیری پوست هستند.

۹. سفت کردن پوست صورت

با افزایش سن پوست صورت به علت تولید کمتر کلاژن شل می شود و استحکام خود را به طور کامل از دست می دهد. اما فیشیال با استفاده از ماسک، انواع روغن ها و لایه بردارهای شیمیایی تولید کلاژن پوست را تحریک می کند. این کار به سفت شدن پوست منجر خواهد شد.

۱۰. کمک به سم زدایی پوست

از دیگر فواید فیشیال صورت می توان به سم زدایی پوست اشاره کرد. در حقیقت پوست صورت به پاکسازی و سم زدایی احتیاج دارد تا سمومی که روی آن جمع شده است، پاکسازی شود. اگر این کار به خوبی انجام نشود سبب ایجاد جوش های زیر پوستی خواهد شد. در این شرایط درمانگر از نمک دریا، کرم های آنتی اکسیدان، روغن ها و عصاره های گیاهی برای شفاف کردن و تمیز کردن پوست استفاده می کند.

نگاهی به انواع روش های فیشیال صورت

در حال حاضر با پیشرفت در حوزه های متعدد پوست و زیبایی، روش های زیادی برای فیشیال صورت وجود دارد. تنوع این محصولات بسیار زیاد است و می تواند برای همه سنین و انواع پوست ها نیز مناسب باشد. متخصصان در این حوزه توانسته اند سه شیوه رایج را برای انواع گروه های سنی مورد بررسی قرار دهند.

مراحل انجام فیشیال صورت

فیشیال برای انواع پوست

این روش با توجه به نوع پوست هر فرد تعیین شده است. به عنوان مثال برخی افراد پوست چرب و خشک و یا به اصطلاح مختلط دارند. برخی افراد پوست چرب دارند که مستعد جوش است. با استفاده از ماسک های گوناگون می توان جوش های پوستی را تخلیه کرد. با این روش پوست به طور کامل پاکسازی می شود. برای کسانی که پوست آن ها خشک است، از ماساژ و انواع اسکراب ها به منظور آبرسانی استفاده می شود.

فیشیال ضد پیری

همان گونه که از نام این فیشیال مشخص است، این روش برای کسانی مناسب است که در دوره میانسالی قرار دارند و پوست آن ها دارای چین و چروک است. به بیان دیگر از فیشیال ضد پیری برای درمان نشانه هایی مانند خطوط پنجه کلاغی در اطراف چشم و خطوط ظریف چین و چروک روی صورت استفاده می شود. علاوه بر این با این روش لکه های تیره و کدر پوست نیز رفع خواهد شد.

پارافین تراپی

از پارافین تراپی برای از بین بردن آکنه و جوش استفاده می شود. باید اضافه کرد که این شیوه بهترین روش برای پاکسازی عمیق پوست و آبرسانی به آن است. به همین خاطر برای تمام گروه های سنی مناسب است.

 مراقبت های ضروری پس از انجام فیشیال صورت

پس از انجام فیشیال صورت، باید روش های مراقبتی زیر را دنبال کنید تا بتوانید نتیجه مثبت دریافت کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که هر کدام از این مراقبت ها برای انواع پوست است و هر پوستی با پوست دیگر متفاوت است. در ادامه به برخی از این مراقبت ها اشاره شده است:

فیشیال صورت چیست و چگونه انجام می شود؟

  • پس از اینکه از فیشیال صورت استفاده کردید، جوش هایی روی پوست ایجاد می شوند. به همین خاطر پیشنهاد می شود از کندن جوش ها و دستکاری آن ها اجتناب کنید.
  • پاکسازی پوست معمولا با قرمزی و التهاب همراه است. به همین خطر برای پوشاندن این تورم ها از هرگونه لوازم آرایشی خودداری کنید. اجازه دهید پوست شما به طور طبیعی روند درمان خود را طی کند.
  • به هیچ وجه پس از فیشیال صورت، پوست خود را ماساژ ندهید. این کار موجب تشدید التهابات پوستی خواهد شد.
  • بهتر است بعد از انجام فیشیال و به منظور پیشگیری از تعریق بدن از ورزش کردن خودداری کنید. انجام ورزش برای پوست های حساس می تواند ضررهایی به همراه داشته باشد.
  • حداقل تا چند روز پس از فیشیال صورت نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرید. چرا که در این مدت پوست به شدت حساس و آسیب پذیر است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو