بررسی مزایا و معایب فیشیال صورت و آشنایی با مراحل فیشیال

بررسی مزایا و معایب فیشیال صورت و آشنایی با مراحل فیشیال


منبع: آرگا

1

1402/11/14

23:09


فیشیال صورت یک روش مراقبت از پوست است که بیشتر مشکلات پوستی را نیز درمان می کند. برای آشنایی با مزایا و معایب این روش پیشنهاد می کنیم با این مطلب از آرگا همراه ما باشید.

اگر به دنبال روشی اساسی برای پاکسازی و جوانسازی پوست صورت خود هستید فیشیال را امتحان کنید. فیشیال صورت این روزها بسیار مورد استقبال قرار گرفته و روشی عالی برای سلامت، درخشندگی و آرامش صورت می باشد.

مزایا و معایب فیشیال صورت

فیشیال صورت روش مراقبتی پوست است که بیشتر مشکلات پوستی را نیز بهبود می دهد. اگر برای شما جای سوال است که فیشیال عوارضی دارد و این که با چندبار می تواند موثر واقع شود؟ با ادامه مطلب همراه ما باشید تا پاسخ این سوالات و بیشتر را بدانید.

داشتن پوست زیبا و سالم دغدغه اکثر افراد است. می توانید برای رسیدگی تخصصی به پوست و مراقبت اصولی فیشیال را امتحان کنید. لایه برداری، پاکسازی پوست، آبرسانی عمیق پوست و از بین بردن سلول های مرده در این روش مراقبتی صورت می گیرد.

از عوارض این روش قرمزی، لکه دار شدن پوست و سوزش است که البته در موارد نادر روی می دهد و خیلی زود از بین می روند. فیشیال پوست متناسب با نوع پوست افراد صورت می گیرد. با وجود آن که روش های مختلفی از پاکسازی پوست در منزل قابل انجام است ولی فیشیال اغلب در سالن های زیبایی و مراکز تخصصی پوست انجام می شود.

افراد بسیاری از روش های مختلف پاکسازی و جوانسازی پوست در منزل استفاده می کنند ولی برخی ممکن است به نتیجه دلخواه نرسند. در این شرایط بهتر است روش اساسی مثل فیشیال را امتحان کنند که این روزها خیلی مورد استقبال قرار گرفته است. در ادامه بیشتر در مورد این روش صحبت می کنیم.

انواع فیشیال

فیشیال یک درمان اساسی برای مشکلات پوستی بوده که منافذ را بازسازی نموده و سلول های مرده پوست را لایه برداری می نماید. همچنین مشکلات رایج پوستی را برطرف می کند. فیشیال بایستی در چند مرحله اجرا شود و یک ساعتی زمان می برد. از این روش به منظور جوانسازی و کلاژن سازی پوست، رفع چین و چروک، بسته شدن منافذ پوست، رفع جوش و آکنه و درمان بیشتر مشکلات پوستی استفاده می شود.

در اکثر موارد فیشیال با ماساژ و گوش دادن به موسیقی آرامش بخش همراه است از این رو حس دلپذیری ایجاد می شود. فیشیال انواع مختلفی دارد از جمله:

  • فیشیال ضد لک: به منظور روشن کردن پوست و از بین بردن لک های صورت کارایی دارد.
  • فیشیال کلاسیک: این روش بیشتر به مراقبت از پوست می پردازد. مثلا پاکسازی، لایه برداری و …
  • فیشیال ضد پیری: برخی از انواع فیشال به کلاژن سازی پوست کمک کرده و سبب کاهش چین و چروک‌ می شوند.
  • فیشیال برای بهبود جوش: به منظور رفع جوش و آکنه هم می توان از فیشال استفاده کرد.

فیشیال ممکن است اقسام دیگری هم داشته باشد. برخی از آن ها را می توان همزمان برای رفع چند نوع مشکل پوستی استفاده کرد. این درمان رایج و پرطرفدار مراقبت از صورت چند مرحله ای بوده و شامل پاکسازی، لایه برداری و آب رسانی عمیق به پوست است که سبب بسته شدن منافذ باز پوستی می گردد.

همانطور که اشاره شد این روش یک ساعت طول می کشد و در این مدت سلول های مرده پوستی توسط ماسک قوی خارج شده و درمان اصلی مشکلات پوستی شروع می شود. نکته مهم در فیشیال ماساژ حرفه ای پوست می باشد که سبب کلاژن سازی شده و به تغذیه پوست و جوان سازی کمک می کند.

در حقیقت این روش روشی شگفت انگیز و ساده برای رفع یک هفته استرس زا بوده که تاثیر جدی روی پوست دارد.

مراحل اجرای فیشیال

پیش از اجرای فیشیال بایستی با متخصص زیبایی مشورت داشت. نوع پوست، سن و هدف شما از فیشیال باید مشخص شود. در ضمن متخصص باید هر نوع نگرانی شما درباره این روش و تاثیر آن بر پوست را برطرف نماید. در همه انواع فیشیال مراحل زیر انجام می شود:

  • پاکسازی: ابتدا توسط محصول پاک کننده تمام بقایای آرایش و هر نوع آلودگی پوست صورت و گردن پاک می شود. به طور معمول یک پد پنبه ای به یک پاک کننده مناسب با پوست فرد آغشته تا مراحل پاکسازی انجام شود.
  • لایه برداری: در این مرحله توسط یک کرم لایه بردار یا اسکراب، سلول های مرده پوست پاک می شود. برای باز کردن منافذ پوست ممکن است از بخور هم استفاده شود.
  • استخراج: در این مرحله پاکسازی عمقی پوست انجام می شود. به طوری که منافذ پوست از چربی اضافه یا سلول های مرده پوست پاک شده تا از بروز جوش های سر سیاه و آکنه پیشگیری شود.
  • ماساژ: معمولا در فیشیال ماساژ صورت و قسمت بالاتنه هم انجام می شود. این مرحله ورزشی برای پوست محسوب می شود و حس آرامش هم به زیباجو انتقال می یابد.

  • ماسک: با توجه به نوع پوست و مشکلی که دارد در این مرحله ماسک مخصوص استفاده که ممکن است بر پایه خاک رس یا آب رسان باشد. ماسک خاک رس برای درمان چربی و ماسک آبرسان به منظور رفع خشکی پوست اعمال می شود.
  • در مرحله پایانی به صلاحدید متخصص زیبایی از سرم، مرطوب کننده یا ضد آفتاب روی پوست استفاده می شود.

فیشیال چه عوارض و معایبی دارد؟

ممکن است بعد از انجام فیشیال عوارض زیر را تجربه نمایید:

قرمزی و تحریک پذیری پوست

یکی از معمول ترین عوارض بعد از فیشیال قرمزی پوست است. فشاری که به علت لایه برداری یا استخراج چربی و آلودگی ها از سطح پوست ایجاد می شود. ممکن است عامل بروز این حالت شود. توصیه می شود تا چند روز از لوازم آرایشی روی پوست استفاده نکنید.

زخم

ممکن است هنگامی که ناخالصی های پوست با تجهیزاتی خارج می شود به لایه بیرونی پوست آسیب جزئی وارد شده و در موارد نادر زخم ایجاد شود. برای جلوگیری از عفونت پوشیدن دستکش توسط ارائه دهنده خدمات زیبایی الزامی است.

آکنه و جوش

ممکن است حین انجام فیشیال باکتری هایی به پوست وارد شده به ویژه اگر دستگاه یا دست فرد خوب ضد عفونی نشده باشد. بنابراین احتمال بروز جوش و آکنه وجود دارد. برای کاهش این عوارض بایستی بهداشت کامل در نظر گرفته شود.

خشکی پوست

لایه برداری پوست جزو مراحلی است که در فیشیال انجام می شود تا لایه های جدید جایگزین سلول های مرده شوند. برای افراد با پوست خشک و حساس، اگر لایه برداری بیش از حد، روی پوست انجام شود خشکی پوست به وجود می آید. بنابراین استفاده از مرطوب کننده مانع از خشکی پوست می شود. ضمنا فرد نباید سریعا بعد از این کار پوست را در معرض نور خورشید قرار دهد زیرا خشکی پوست تشدید می شود.

مزایای فیشیال

فیشیال پوست صورت را به طور عمقی تمیز کرده و مشکلات پوستی مثل خشکی و آکنه را برطرف می کند. از مزایای دیگر این روش عبارت است از:

  • درخشان و روشن تر شدن پوست
  • آرامش بخش بودن
  • ماساژ
  • رفع چین و چروک ریز
  • بهبود کلاژن سازی پوست
  • افزایش خاصیت ارتجاعی پوست

همچنین باید اشاره کرد فیشیال تنها مختص خانم ها نبوده و آقایان نیز برای مراقبت از پوست می توانند این کار را انجام دهند. البته فیشیال به طور موقت ظاهر پوست را بهبود می دهد و برای رفع مشکلات شدید پوست کارایی ندارد. یعنی چین و چروک شدید یا لک های تیره پوست با این روش کاملا از بین نمی رود.

توصیه شده هر ماه یک مرتبه فیشیال انجام شود. در مواردی هم با توجه به صلاحدید متخصص مربوطه فواصل جلسات بیشتر یا کمتر خواهد بود. همچنین در صورت تمایل برای آشنایی با سایر روش های مراقبت از پوست و پاکسازی پوست صورت روی لینک ها کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو