با انواع فواید استفاده از کرم شب آشنا شوید

با انواع فواید استفاده از کرم شب آشنا شوید


منبع: آرگا

1

1402/8/21

23:08


با افزایش سن پوست به مرور طراوت خود را از دست می دهد و خشک و چروک می شود، برای جلوگیری از این فرایند و جوانسازی پوست خود می توانید از روش های مختلف بسیاری استفاده کنید. یکی از این روش ها استفاده از کرم شب مناسب با پوست می باشد، برای یک انتخاب مناسب می توانید از متخصص پوست توصیه های لازم را دریافت کنید.

پوست تقریبا یکی از اولین اندام هایی به شمار می رود که علائم افزایش سن و پیری را نشان می دهد و با ایجاد چین و چروک در پوست ممکن است ظاهر فرد پیر تر از سن واقعی به نظر برسد. استفاده از سایر محصولات پوستی به ما کمک می کند تا پوست جوان تری داشته باشیم، از جمله این محصولات می توان به کرم شب و فواید استفاده از این کرم اشاره کرد. قطعا شما نیز حداقل یک بار نام کرم شب و روز را شنیده اید، در ادامه قصد داریم دلیل این نامگذاری و فواید استفاده از کرم شب را مورد بررسی قرار دهیم.

از قدیم الایام داشتن پوست سالم و عاری از چروک یکی از محبوب ترین خواسته ها به شمار می رفته است و در هر دوره ای، روش خاص برای دست یابی به این هدف مورد استفاده قرار می گرفته است. نتایج باستان شناسی نشان می دهد، در مصر برای دست یابی به این امر از روغن هایی چون روغن زیتون استفاده می کردند و از قرن بیست و یکم اصطلاح کرم شب رواج یافت و به شیوه ای محبوب برای مراقبت از پوست تبدیل شد.

معرفی کرم های روز و شب

استفاده از کرم شب

حذف عوامل مضر محیطی و پیروی از یک روتین پوستی می تواند گزینه مناسبی برای کاهش سرعت فرایند پیری پوست باشد. کرم های روز و شب می توانند در این زمینه موثر واقع شوند، لازم به ذکر با استفاده کوتاه مدت یک یا دوباره هیچ نتیجه ای حاصل نمی شود و باید در استفاده از این کرم های تداوم داشت تا به نتیجه مطلوبی رسید.

پوست انسان در طول روز در معرض عوامل آسیب زننده بسیاری قرار دارد، تابش نور خورشید، آلودگی های محیطی، محصولات مختلف آرایشی و بهداشتی، هوای سرد و خشک، گرد و غبار، استرس و تنش های عصبی همگی می توانند، نوعی تهدید برای سلامت پوست باشند. یکی از مناسب ترین زمان ها برای ترمیم و بازسازی پوست شب ها می باشد، استفاده از یک کرم شب با کیفیت بالا که معمولا جزو محصولات برند و شناخته می باشند، قبل از خواب در فرایند ترمیم و تسکین پوست کمک شایانی می باشد، زیرا در شب پوست مراحل بازسازی و تولید استروژن بیشتری را تجربه می کند. برای آشنایی بیشتر با فواید استفاده از این کرم بهتر است، ابتدا با تعریف کرم شب و روز آشنا شویم و تفاوت میان این دو کرم را بشناسیم.

بهترین زمان استفاده از کرم های مخصوص شب

کرم شب

کرم های شب نسبت به کرم های روز غلیظ تر می باشند و قادرند تا در طول شب پوست را کاملا مرطوب نگه دارند. پوست در طول شب بیشتر به ترمیم خود می پردازد، بنابراین در کرم های شب از مواد فعالی چون رتینول و اسیدهای مختلف استفاده می شود، تا به تقویت سلول های پوست کمک شود. استفاده از کرم شب به دلیل وجود این مواد در کاهش چین و چروک ریز چهره نیز موثر عمل می کند.

به دلیل وجود نداشتن اشعه ماوراء بنفش در شب، این کرم ها دارای SPF نمی باشند، کرم های شب به دلیل غلظت زیاد برای جذب شدن در پوست به زمان بیشتری نسبت به کرم های روز نیاز دارند و در صورتی که اشتباها از این کرم در روز استفاده کنید، سنگینی و چربی را روی پوست خود احساس خواهید کرد.

کرم روز

همانطور که از نام این کرم پیدا است، مناسب استفاده در طول روز می باشد، ترکیبات به کار رفته در این نوع از کرم ها کمک می کند تا  از پوست در آسیب هایی که در روز بیشتر وجود دارد محافظت شود، این آسیب ها شامل عواملی چون نور خورشید و آلاینده هایی مانند گرد و غبار می باشند. کرم های روز سبکتر از کرم شب می باشند و معمولا فاقد چربی هستند، به همین دلیل در زمان کوتاهی جذب پوست می شوند، پیش از استفاده از لوازم آرایشی می توانید، از این کرم بر روی پوست استفاده کنید. کرم های روز بیشتر بر هدف آبرسانی و رطوبت کافی پوست تمرکز دارند و از آسیب رساندن اشعه های مضر نور خورشید به پوست جلوگیری می کنند.

دلایل استفاده از کرم شب

با وجود اینکه این کرم ها دارای SPF می باشند، اما بهتر است برای محافظت بیشتر از پوست از کرم ضدآفتاب نیز استفاده کنید، اغلب کرم های روز دارای مواد روشن کننده چون ویتامین C یا اسید کوجیک می باشند و در آن ها از اسید گلیکولیک، اسیدهای آلفا هیدروکسی یا رتینول استفاده نمی‌شود، زیرا این مواد ممکن است با قرار گرفتن در معرض نور آفتاب باعث تحریک پوست شوند.

فواید کرم شب

در صورتی که از یک کرم شب با کیفیت بالا استفاده کنید، به تقویت، ترمیم و جوانسازی پوست بسیار کمک می شود. استفاده از کرم شب موجب می شود تا رطوبت کافی برای قسمت های خشک صورت فراهم شود و صورت هیدراته بماند، پوست صورت نرم می شود، همچنین دارای رنگ یکنواخت و بافت ظریف تر می شود، به تقویت کلاژن سازی کمک می کند، فرایند گردش خون بهبود می یابد، به کاهش چین و چروک کمک می شود، از افتادگی پوست جلوگیری می شود، پوست نرم تر و لطیف تر خواهد شد، حالت ارتجاعی و شادابی پوست حفظ می شود، به بازسازی سلول های پوستی کمک می شود و پوست به خوبی تغذیه می شود.

تفاوت کرم شب با مرطوب کننده

کرم شب می تواند همان کاری را برای پوست انجام دهد که یک مرطوب کننده انجام می دهد، اما تاثیر کرم شب به مراتب بسیار قوی تر از یک مرطوب کننده می باشد. به دلیل قوام خوب کرم شب پوست در طول شب به خوبی هیدراته می ماند. لازم به ذکر است که پوست در شب ۱۵ درصد جذب بیشتری نسبت به روز دارد. کرم های شب دارای خواص ضد پیری می باشند و باعث کاهش ایجاد چین و چروک در پوست می شوند. این مزایا در کرم های مرطوب کننده هم وجود دارد اما تاثیر آن کمتر از کرم شب می باشد. برای تشخیص نوع پوست خود می توانید به مقاله معرفی انواع پوست و نحوه مراقبت از آن ها مراجعه فرمایید.

نحوه استفاده از کرم شب

پیش از استفاده از کرم های مخصوص شب باید پوست را تمیز کنید تا اثری از آلودگی روی پوست نباشد، با استفاده از یک شوینده مناسب پوست خود می توانید پوست را به خوبی پاکسازی کنید، پس از خشک کردن پوست صورت مقدار مناسبی از کرم را با حرکات دورانی رو به بالا روی پوست خود بمالید و پوست را به خوبی و با لطافت ماساژ دهید، تا کرم به خوبی جذب پوست شود و به بهبود گردش خون در صورت کمک شود. برای اطلاع یافتن از همه چیز درباره پاکسازی پوست صورت و مزایا و عوارض آن می توانید به مقاله مربوط به آن مراجعه کنید.

پاکسازی صورت قبل از استفاده از کرم های مخصوص شب

مواد تشکیل دهنده

مواد تشکیل دهنده این کرم ها می تواند با هم متفاوت باشد، مواد به کار رفته در ساخت کرم روی بسته بندی نوشته می شود و اصولا شامل ویتامین C، ویتامین E، ویتامین A، عصاره جوجوبا، روغن زیتون، روغن زردآلو، عصاره گل رز، آلوئه ورا، عسل، شی‌باتر، یاسمن، اجزای ضد پیری، رتینول، پپتیدها، آمینو اسید، AHA ها، فلز مس، آنتی اکسیدان ها و کلاژن می باشد.

ساخت کرم شب در خانه

برای ساخت کرم شب در خانه و بهره مندی از فواید آن می توانید نصف یک سیب را به همراه یک فنجان ویتامین E یا روغن بادام در میکسر مخلوط نمایید، ترکیب به دست آمده را با حرارت غیر مستقیم گرم کنید، پس از خنک شدن این مخلوط مقداری گلاب به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید، از این ترکیب شب ها قبل از خواب استفاده کنید، کرم اضافی را می توانید در یخچال نگهداری کنید. قبل از استفاده از نکات ذکر شده برای استفاده از کرم شب که پیش از این ذکر شد استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو