مزایای اسکراب صورت و آشنایی با نحوه و بهترین زمان انجام آن

مزایای اسکراب صورت و آشنایی با نحوه و بهترین زمان انجام آن


منبع: آرگا

5

1402/3/23

00:38


مزایای اسکراب صورت بسیار زیاد است که می توانید از آن برای شادابی پوست استفاده کنید. اسکراب صورت روشی است که با استفاده از آن می توانید سلول های مرده پوست خود را از بین ببرید. اسکراب کار لایه برداری رو انجام می دهد، در نتیجه برای پوست بسیار مفید است.

استفاده از اسکراب صورت

لایه برداری با اسکراب صورت

با استفاده از اسکراب می توانید آلودگی های روی پوست را از بین ببرید. با این کار کرم های صورت، کرم چین و چروک و یا محلول های ضد آکنه به بهترین شکل عمل می کنند. با اسکراب این امکان برای پوست محیا می شود، تا کرم و محلول ها به سلول های پوستی نفوذ کنند. در این بین دیگر سلول های مرده سد راه آنها نمی شود، در نتیجه کرم ها می توانند کار خود را به خوبی انجام دهند. همانطور که می دانید سلول های مرده بر روی پوست مانع جذب مواد معدنی می شود، که با اسکراب این مشکل حل شده است. ولی باید در مصرف و استفاده از اسکراب دقت کنید، زیرا ممکن است آسیب های جدی به پوست خود وارد کنید.

آشنایی با اسکراب صورت

همانطور که می دانید افراط در هر چیزی باعث رساندن ضرر می شود، اسکراب نیز از این امر مستثنی نیست. در این زمینه بعضی افراد با استفاده افراطی از اسکراب باعث آسیب رساندن به پوست خود شده اند، به طوریکه بعضی از این آسیب ها جبران ناپذیر است. در نهایت باید به طور معمول و در حد نیاز از آن استفاده کنید. برای اینکه با لایه برداری پوست به نتیجه دلخواه خود برسید باید صبر و حوصله کافی به خرج دهید. با استفاده بیش از حد از لایه بردارها و اسکراب ها باعث شکننده شدن پوست و همچنین نازک شدن آن می شوید، که در دراز مدت باعث جمع شدگی پوست می شود. بهترین زمان برای استفاده از اسکراب ها بعدازظهر و شب است، زیرا بعد از استفاده از اسکراب ها پوست نسبت به نور حساس می شود. بعد از استفاده از آن بهتر در روز از ضد آفتاب استفاده کنید. مزایای اسکراب صورت نسبت به دیگر لایه بردارها بیشتر است. از اسکراب ها بهتر است در هفته یک یا دوبار استفاده کنید.

فواید اسکراب صورت

اسکراب چیست؟

برای اینکه با مزایای اسکراب صورت آشنا شوید بهتر است ابتدا با کارکرد آن آشنا بشوید. اسکراب یکی از انواع لایه بردارها است که به وفور از آن استفاده می شود. اسکراب ها وظیفه لایه برداری سلول های مرده پوست صورت را بر عهده دارند. با از بین رفتن سلول های مرده، پوست نرم و لطیف می شود. اما باید به این مسئله دقت کنید که از اسکراب ها زیاد استفاده نکنید بلکه به اندازه و در حد معمول آنها را به کار ببندید. بعد از استفاده از اسکراب بهتر است از کرم های مرطوب کنند و یا ضدآفتاب استفاده کنید. اگر هفته ای یک یا دو بار این عمل را انجام دهید برای پوستتان بسیار مفید است ولی بیشتر خیر.

لایه برداری با اسکراب

چگونگی استفاده از اسکراب صورت

مصرف متعادل اسکراب صورت باعث جوانسازی پوست و درخشندگی آن می شود. اگر به صورت معمول از اسکراب استفاده کنید پوستی جوان و زیبا خواهید داشت. تمام این موارد نشان دهنده ی مزایای بیشمار اسکراب صورت است. سلول های مرده بر روی پوست صورت باعث چهره نا زیبا و تیره می شود، در نتیجه باید حتما از اسکراب صورت استفاده کنید. با استفاده از اسکراب صورت سلول های مرده جای خود را به سلول های جدید می دهند. اسکراب یک نوع لایه برداری است که روش استفاده از آن نیز آسان و راحت است. اگر این کار را درست انجام دهید به پوست هیچ آسیبی نمی رسد.

روش استفاده از اسکراب صورت

برای استفاده از اسکراب روش های متفاوتی وجود دارد، ولی شما باید بهترین روش را انتخاب کنید. همیشه بهترین روش به این معنا نیست که باید پول بیشتری خرج کنید، بلکه باید روشی که مناسب پوست شما است را انتخاب کنید. بهتر است برای اینکه متوجه شوید کدام اسکراب برای پوست شما مناسب است چند اسکراب را امتحان کنید، ولی در نهایت ارزشش را دارد. بهترین مکان برای قرار دادن اسکراب در حمام و در نزدیکی وان یا دوش است. با قرار دادن اسکراب در این محل دیگر زمان استفاده آن را فراموش نمی کنید. با استفاده هر روز از آن دیگر نمی توان مزایای اسکراب صورت را مشاهده کرد، بلکه تنها باعث آسیب رساندن به پوست خود می شوید. استفاده بیش از اندازه از اسکراب ها باعث خشکی و آسیب های پوستی می شود.

فواید اسکراب صورت

طرز استفاده از اسکراب

ابتدا اسکراب را بر روی پوست خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. نواحی که باید از اسکراب استفاده کنید، کل صورت و بالای سینه ها است. این نواحی را باید به آرامی ماساژ دهید، زیرا پوست این نواحی ظریف و حساس هستند. همچنین از تماس آن با اطراف چشم جلوگیری کنید. چانه، پیشانی و چانه را می توان به صورت محکم تر ماساژ داد ولی دیگر نواحی را نمی توان این کار را انجام داد، زیرا این نواحی نسبت به دیگر جاها حساس تر هستند. بعد از انجام اسکراب صورت خود را به خوبی بشویید.
بعد از انجام لایع برداری با اسکراب باید مواد آن را پاک کنید. در زمان شست و شو دقت کنید تمام مواد اسکراب از پوست شما پاک شده باشد. بعد از شست و شو دارای پوستی نرم و لطیف خواهید داشت. بعد از اینکه لطافت پوست خود را لمس کردید به مزایای اسکراب صورت پی می برید. بعد از خشک کردن صورت می توانید از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.

اسکراب، بهترین لایه برداری برای صورت

بهترین زمان برای بهره گیری از مزایای اسکراب صورت

همانطور که قبلا گفتیم حد مجاز برای استفاده از اسکراب هفته ای دو مرتبه است. این حد مجاز برای صورت و بدن متفاوت نیست. همچنین در فصول مختلف به مقدار متفاوتی باید از اسکراب استفاده کرد، مثلا در فصل تابستان به دلیل گرما و تعریق بدن پوست مرده بسیاری بر روی پوست ظاهر می شود، در نتیجه باید از اسکراب بیشتر استفاده کنید. با استفاده از آن می توانید از مزایای اسکراب صورت بهره مند شوید. همچنین در فصل زمستان نیاز به اسکراب کمتر می شود. باید به این نکته توجه کنید که استفاده از ضد آفتاب می تواند تعداد سلول های مرده پوست را افزایش دهد، در نتیجه باید از انواع اسکراب ها استفاده کنید. در انتخاب این لایه بردار باید دقت کنید و اسکرابی را انتخاب کنید که مناسب پوست شما باشد. بهترین نوع اسکراب، اسکراب های نام آشنا هستند، زیرا آنها امتحان خود را به خوبی پس داده اند. همچنین از اسکرابی استفاده کنید که دارای دانه های ریز باشد نه دانه های درشت زیرا دانه های درشت می توانند به پوست شما آسیب برساند. بعد از استفاده از آن بهتر است از مرطوب کننده ها استفاده کنید، تا پوستی شاداب داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو