دلایل شایع چاقی و اضافه وزن

دلایل شایع چاقی و اضافه وزن


منبع: زیبامون

184

1398/5/19

02:16


اگر به تناسب اندام و سلامت بدن خودتون اهمیت میدید باید در رابطه با دلایل شایع چاقی و اضافه وزن چیزهایی بدانید و با دوری کردن از کارهایی که باعث چاقی میشه، تناسب اندام خوب و ایده آلی داشته باشید.

دلایل شایع چاقی و اضافه وزن

در عصر مدرن امروز، چاقی یکی از بزرگترین مشکلات سلامتی در سراسر دنیاست؛ زیرا چاقی میتونه خیلی راحت باعث بروز بیماری های تهدید کننده و جدی برای افراد باشه. به همین دلیل هست که جلوگیری از چاقی و یا کاهش وزن باید جز مسایل جدید برای تمام افراد باشه و اطلاعات خودشون رو در رابطه با دلایل ایجاد چاقی افزایش دهند و با رعایت کردن بتونن در حفظ سلامت بدن و تناسب اندام خودشون تلاش کنند.

در ادامه با زیبامون همراه باشید و با برخی از دلایل شایع ایجاد چاقی و اضافه وزن آشنا شوید و با اجتناب از این عادت ها، تناسب اندام و سلامت بدن خودتون رو حفظ کنید.

 

حذف کردن وعده صبحانه

 

صبحانه

 

خوردن صبحانه به طور روزانه میتونه خطر چاقی و مقاومت بدن به انسولین رو تا حد زیادی کاهش بده. هنگامی که وعده صبحانه حذف می شود، قند خون کاهش پیدا میکنه و احساس گرسنگی خیلی زیادی خواهید داشت و سطح انرژی بدن کاهش پیدا میکنه. این امر شما رو وادار میکنه تا غذای بیشتر و اضافی بخورید و در نتیجه اضافه وزن بیشتری هم خواهید داشت.

به همین دلیل هست که توصیه میشه به هیچ عنوان وعده صبحانه رو حذف نکنید و از مواد غذایی پر انرژی و سالم برای این وعده استفاده کنید تا انرژی مورد نیاز بدن تا نیمه روز باقی بمونه و نیازی به خوردن خوراکی های متفرقه و ... نداشته باشید.

 

نوشیدن آب به مقدار خیلی کم

 

آب

 

همونطور که میدونید بدن ما به طور متوسط از 60 درصد آب تشکیل شده و آب مایه حیات بدن هست! تمام سلول های بدن برای زنده ماندن به آب نیاز دارند و اگر در طول روز به مقدار کافی آب ننوشید، نه تنها با مشکلات سلامتی مواجه خواهید شد بلکه ممکنه با اضافه وزن و چاقی هم رو به رو شوید.

میزان آب دریافتی برای خانومها در طول روز چیزی در حدود 2 لیتر و برای آقایان به اندازه 3 لیتر هست. نوشیدن آب به مقدار کافی کمک میکنه تا مواد مغذی و مواد معدنی در آب حل شده و به راحتی در دسترس بدن قرار بگیرند و همچنین به دفع مواد زاید از بدن هم کمک میکنه. علاوه بر این نوشیدن آب به مقدار کافی در طول روز نه تنها کمک میکنه کلیه ها عملکرد سالمی داشته باشند بلکه در کاهش وزن نیز بسیار موثر خواهد بود.

 

خوردن خوراکی و غذا بعد از شام و قبل از خواب

 

خوردن غذا در شب

 

خوردن غذا در اواخر شب و یا خوردن خوراکی های مختلف بعد از شام یکی دیگه از عواملی هست که باعث افزایش وزن و چاقی میشه. پس اگر نگران افزایش وزن و کلسترول خود هستید، بهتره یک برنامه ریزی خوب برای غذا خوردن در طول روز داشته باشید و خوردن غذا در طول شب رو به کمترین مقدار برسونید تا با اضافه وزن و چاقی مواجه نشید.

 

مصرف بیش از حد قند

 

قند

 

مصرف بیش از حد قند و شکر، خطر ابتلا به چاقی، دیابت و بیماری های قلبی رو افزایش میده. شکر یکی از مواد غذایی هست که خاصیت اعتیاد کنندگی داره و به همین دلیل زیاده روی در مصرف قند و شکر در بین بسیای از افراد وجود داره. پس لازمه که مصرف قند و شکر رو به کمترین میزان کاهش بدید تا هم سلامت بدن رو حفظ کنید و هم اینکه احتمال افزایش وزن و چاقی رو کاهش بدید.

 

نجویدن غذا

 

خوردن غذا

 

جویدن کافی و مناسب غذا نه تنها به هضم شدن غذا کمک میکنه بلکه از ایجاد چاقی و اضافه وزن هم جلوگیری میکنه یکی دیگه از رازهای حفظ تناسب اندام و جلوگیری از چاق شدن این هست که آهسته غذا بخورید. با این کار احساس سیری رو خیلی زودتر متوجه میشید و از پرخوری هم جلوگیری خواهید کرد.

 

مطالب پیشنهادی:

کاهش وزن و لاغری شکم در تابستان + نکات کاربردی

رژیم لاغری دانمارکی، فواید + برنامه غذایی 13 روزه

افزایش متابولیسم و کاهش وزن سریع با نوشیدنی چربی سوز فوق العاده + دستور

تمرینات ورزشی خانگی ساده برای افزایش کالری سوزی در بدن

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو