رژیم مدیترانه ای چیست؟ + رازهای این برنامه غذایی

رژیم مدیترانه ای چیست؟ + رازهای این برنامه غذایی


منبع: زیبامون

278

1398/6/9

17:46


برای آشنایی با رژیم مدیترانه ای و رازهای این برنامه غذایی حتما این بخش از زیبامون دات کام رو بخونید.

رژیم مدیترانه ای چیست؟ + رازهای این برنامه غذایی

کارشناسان سلامت در سراسر دنیا معتقد هستند که رژیم مدیترانه ای یکی از سالم ترین رژیم های غذایی بر روی زمین هست! افرادی که در مناطق مدیترانه ای زندگی میکنند کمتر دچار حمله قلبی، سکته قلبی، سکته غزی، زوال عقل و  ... شده و زندگی طولانی تر و فعال تری نسبت به ساکنان سایر مناطق جهان دارند!

اگر قصد دارید با رژیم غذایی مدیترانه ای اشنا شوید و رازهای این برنامه غذایی سالم رو بدونید بهتون پیشنهاد میکنیم حتما این بخش از زیبامون رو تا انتها مطالعه کنید!

 

رژیم مدیترانه فقط شامل غذاهای تازه است

اولین چیزی که باعث شده تا رژیم مدیترانه ای بسیار سالم باشه، تازه بودن مواد غذایی موجود در این برنامه غذایی هست. در این رژیم تمام میوه ها و سبزیجات باید به صورت تازه مورد استفاده قرار بگیرند و هیچ ماده غذایی آماده یا از قبل بسته بندی شده نباید مورد استفاده قرار بگیره. این میوه ها و مواد غذایی تازه ارزش غذایی خیلی بالایی نسبت به مواد غذایی فرآوری شده دارند و اغلب دارای کالری کمتری نیز هستند.

 

مواد غذایی تازه و سالم

 

در رژیم مدیترانه ای چربی های اشباع خیلی کمی وجود دارد

رژیم غذایی مدیترانه ای کمترین میزان چربی های اشباع شده رو شامل میشه. این چربی ها یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد سرطان و بیماری های قلبی هستند! در عوض در این برنامه غذایی شامل چربی های اشباع نشده مثل روغن زیتون بوده که برای سیستم قلب و عروق بدن بسیار مفید هست.

 

در رژیم مدیترانه ای نیازی به شمارش کالری وجود ندارد

اگر رژیم غذایی مدیترانه ای رو به درستی دنبال کنید، خیلی زود متوجه ایجاد تغییرات در قسمت کمر و شکم خواهید شد. در این رژیم نیازی به قطع مصرف برخی مواد غذایی و یا کالری شماری وجود نداره. زیرا همه غذاهای بد با غذاهای خوب جایگزین می شوند. کره با روغن زیتون جایگزین می شود و به جای دسرهای پرکالری باید از میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید.

 

نون و روغن زیتون

 

در رژیم مدیترانه ای هرگز احساس گرسنگی نخواهید داشت

رژیم مدیترانه ای نه تنها کمک میکنه تا کاهش وزن داشته باشید بلکه با وجود غذاهای غلیظی مثل هوموس و سیب زمینی شیرین، احساس سیری خیلی خوبی رو براتون ایجاد میکنه و به هیچ عنوان در طول این رژیم احساس گرسنگی نخواهید داشت و اگر در طول روز احساس گرسنگی داشته باشید میتونید با خوردن چند عدد زیتون، آجیل یا مقداری پنیر، گرسنگی رو برطرف کنید.

 

رژیم غذایی مدیترانه ای حاوی مقادیر زیادی فیبر هست

تمام میوه ها و سبزیجات موجود در این رژیم غذایی، فیبر مورد نیاز بدن رو به طور کامل تامین میکنه. فیبر باعث میشه تا احساس سیری خیلی خوبی داشته باشید و انرژی مورد نیاز بدن رو تامین میکنه و همچنین برای دفع سموم از بدن و حفظ سلامت قبل و عروق نیز بسیار مفید خواهد بود.

 

ماهی و سبزیجات تازه

 

شما هرگز از رژیم مدیترانه ای خسته نمی شوید!

رژیم مدیترانه ای شامل مواد غذایی تازه و سالمی هست که در مناطق اطراف مدیترانه وجود دارد. یعنی شما با هزاران دستورالعمل غذایی سالم از کشورهای ترکیه، یونان، اسپانیا، ایتالیا و مراکش رو در اختیار دارید و همیشه میتونید یک غذای سالم و جدید رو امتحان کنید.

 

مطالب پیشنهادی:

رژیم لاغری دانمارکی، فواید + برنامه غذایی 13 روزه

اصول رژیم لاغری برای کاهش وزن سریع

دستور رژیم لاغری فشرده 7 روزه - رژیم های تک خوری

بایدها و نبایدهای خوردنی در رژیم لاغری و کاهش وزن

کاهش وزن - 20 راه برای شروع یک برنامه رژیم لاغری

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو