27 روش برای درمان پف و سیاهی دور چشم

منبع: اوما

138

1398/6/5

18:19


27 روش برای درمان پف و سیاهی دور چشم

ما انسانها موجودات ناقص هستیم. می دانیم دوست داریم ظاهر بهتری داشته باشیم، اما از لذت ها نمی توانیم بگذریم. می دانیم باید زود بیدار شویم، اما باز هم شبها دیر می خوابیم. این زندگی است. اما بدان معنا نیست که نمی توانیم عادت هایمان را بهبود ببخشیم و از روش ها و شیوه های بهتر برای مقابله با اثرات اجتناب ناپذیر زندگی استفاده کنیم.  هیچ کس کامل نیست. به همین دلیل است که در اینجا 27 روش مختلف را ذکر می کنیم داریم که به کاهش پف و سیاهی دور چشم کمک کند.

چرا پف و سیاهی دور چشم تشکیل می شود؟

صادقانه بگویم، حتی تمام زندگی تان با دقت از پوستتان مراقبت کنید، دیر یا زود نشانه های پیری ظاهر می شود و یکی از نشانه های پیری پف و سیاهی دور چشم است. با گذشت زمان پوست به طور طبیعی کلاژن را از دست می دهد و نازک تر می شود. صرف نظر از اینکه چه نوع پوستی دارید و چقدر از پوستتان مراقبت می کنید، رگ ها از زیر پوست نازک اطراف چشم نمایان می شوند. همانطور که می دانیم، قرار گرفتن در معرض آفتاب باعث می شود سرعت تجزیه کلاژن افزایش یابد، بنابراین بهترین سلاح در برابر پفت و سیاهی دور چشم، استفاده از موانع در برابر آفتاب است (استفاده از عینک آفتابی نیز کمک می کند).

با این حال بهترین عادت ها هم نمی توانند ژن های شما را تغییر دهند! ژنتیک مهمترین عامل تعیین کننده نوع پوست و آنچه با افزایش سن رخ میدهد می باشد. کسانی از پوست نازک به ارث برده اند، راحت تر نسبت به دیگران دچار سیاهی دور چشم می شوند زیرا وقتی خون در مویرگ های زیر چشم ما قرار می گیرد، از طریق پوست نازک تر بیشتر دیده می شود.

متاسفانه، هرچه خون بیشتری زیر چشم تجمع می کند، مویرگ ها بیشتر کشیده می شوند و باعث نشت خون بیشتر می شود و در نهایت باعث سیاهی دور چشم می شود.

با این حال، گاهی سیاهی دور چشم و پف دور چشم به خاطر افزایش سن، آفتاب یا ژنتیک نمی باشد. گاهی اوقات سیاهی دور چشم به خاطر آلرژی ها است. آلرژی به گرد و غبار و یا آلرژی فصلی باعث انتشار هیستامین ها می شود، که باعث پاسخ التهابی می شود. این بدان معنی است که رگ های خونی از جمله رگ های زیر چشم، ملتهب و متورم می شوند.

اما چگونه از شر این سیاهی ها و پف زیر چشم خلاص شوم؟

روشهای زیر را امتحان کنید تا ببینید کدام یک برای شما کارآمدتر است. به یاد داشته باشید هنگام استفاده از یک روش جدید، باید با صبر و حوصله به مدتی طولانی از آن استفاده کنید. هر روش را 4 تا 6 هفته انجام دهید. اگر بعد از این مدت زمان، نتایجی که میخواهید را مشاهده نکردید، از روش بعدی استفاده کنید و ببینید این روش برای شما بهتر است یا خیر.

بهترین روش برای خلاص شدن از پف و سیاهی دور چشم

1. کمپرس سرد

صبح یا عصر به مدت 10 دقیقه یک کمپرس سرد زیر چشم قرار دهید. اگر ماسک دارید آن را در یخچال قرار دهید و دو بار در روز استفاده کنید. این روش ساده ترین روش برای کاهش این سیاهی دور چشم است. فقط مطمئن شوید ماسک را تمیز نگه می دارید و چند بار در هفته آن را با صابون خوب بشویید!

2. خیار

در واقع، خیارها دارای خواص رطوبت دهنده و روشن کننده پوست هستند، بنابراین می توانید از برش های خیار برای از بین بردن سیاهی دور چشم به طور طبیعی استفاده کنید. برای استفاده از این روش، دو بار در روز خیار تازه را به تکه های ضخیم خرد کنید و سپس 30 دقیقه در یخچال بگذارید تا خنک شود. سپس، برش ها را به مدت 10 دقیقه روی چشم بگذارید. سپس چشم را با استفاده از آب گرم (اما نه داغ).

3. آب خیار + آب لیمو

اگر برش های خیار برای شما مناسب نبود، به مقدار مساوی آب خیار و آب لیمو را مخلوط کنید و با استفاده از پنبه روی سیاهی های دور چشم بمالید. (آب لیمو وارد چشم نشود) بگذارید محلول 15 دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را با آب گرم شستشو دهید.

4. گلاب

گلاب نه تنها بوی فوق العاده خوبی دارد بلکه خواص جوان کنندگی پوست و آرام کنندگی نیز دارد. مثل خیار، گلاب نیز باعث رطوبت پوست می شود، بنابراین می تواند به عنوان تونر پوست اثر کند. پد آرایشی را چند دقيقه در گلاب قرار دهید و سپس پد را روی پلک های بسته خود بگذاريد. بگذارید 15 دقیقه بماند. دو بار در روز این کار را انجام دهید.

5. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی دارای لیکوپن زیادی است. این ماده که برای سلامت قلب و عروق، بینایی و پوست شما عالی است. لیکوپن می تواند به ایجاد پوست نرم تر و ملایم تر، و همچنین کاهش سیاهی دور چشم کمک کند. برای استفاده از خواص پزشکی لیکوپن موجود در گوجه فرنگی، به مقدار مساوی آب گوجه فرنگی را با آب لیمو مخلوط کنید و سپس با استفاده از پنبه یا پد آرایشی آن را زیر چشم قرار دهید. (آب لیمو وارد چشمانتان نشود.) بگذارید محلول به مدت 10 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید. این کار را دو بار در روز انجام دهید.

ترکیب خاص خوشمزه از آب گوجه فرنگی، آب لیمو و برگ نعناع را روزانه بنوشید. این ترکیب به بهبود سلامت عمومی و همچنین پوست شما کمک می کند.

6. چای کیسه ای سرد

اگر کمپرس سرد یا ماسک ندارید، از چای کیسه ای استفاده کنید. بسیاری از چای ها مانند چای سبز دارای آنتی اکسیدان ها هستند که دارای خواص ضد التهابی هستند که به آرامش مویرگ های تحت فشار زیر چشم کمک می کنند.

برای استفاده از چای کیسه ای سرد به عنوان کمپرس، چای کیسه ای را در آب تمیز بشویید و سپس 30 دقیقه در یخچال قرار دهید. سپس چای کیسه ای را روی چشمان خود قرار دهید. بگذارید 10 دقیقه یا بیشتر بماند سپس منطقه را با آب گرم شستشو دهید. این کار را دو بار در روز انجام دهید. 

7. سیب زمینی

سیب زمینی غنی از ویتامین C است که برای سنتز کلاژن برای تقویت پوست سالم و جوان بسیار مناسب است. برای استفاده از ویتامین C برای درمان سیاهی و پف زیر چشم، سیب زمینی را رنده کنید. عصاره آب سیب زمینی را با پنبه یا پد آرایشی زیر چشم قرار دهید. بگذارید حدود 10 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

8. شیر سرد

محصولات لبنی مانند شیر منبع عالی از ویتامین A هستند که حاوی رتینوئیدهایی هستند که برای جوان و روشن نگه داشتن پوست مناسب هستند. برای به دست آوردن مزایای شیر و ویتامین A، پد آرایشی را در یک کاسه شیر سرد خیس کنید. با استفاده از پد شیر را زیر چشم بمالید و بگذارید حدود 10 دقیقه بماند. سپس با آب گرم شستشو دهید. این کار را دو بار در روز انجام دهید.

9. آب پرتقال

از آنجایی که آب پرتقال دارای ویتامین A و C زیادی است، می تواند به حذف سیاهی زیر چشم کمک کند. چند قطره گلیسیرین را به آب پرتقال اضافه کنید و سپس با استفاده از پد آرایشی آن را به پوست زیر چشم اعمال کنید. در این صورت از مزایای ویتامین های پرتقال و گلیسیرین برای پوست بهره خواهید برد.

10. روغن ویتامین E

ویتامین E به مبارزه با اثر رادیکال های آزاد که باعث نشانه های پیری مانند چین و چروک می شود، کمک می کند. قبل از خواب، یک قطره روغن ویتامین ای به سیاهی زیر چشم بمالید و آرام ماساژ دهید. بگذارید کل شب روی پوست بماند و صبح صورت را با آب گرم بشویید.

11. روغن نارگیل

روغن نارگیل به عنوان یک ماده ضد التهابی طبیعی و ملایم، یک روش موثر برای روشن کردن سیاهی زیر چشم است. همچنین مرطوب کننده است و به روشن شدن پوست و جلوگیری از چین و چروک و خطوط نازک زیر چشم کمک می کند. روغن نارگیل را مانند روغن ویتامین E زیر چشم بمالید، بگذارید یک شب بماند و سپس صبح آن را بشویید.

12. زردچوبه

یکی دیگر از آنتی اکسیدان های طبیعی و ضد التهابی، زردچوبه می باشد که سیاهی دور چشم را به حداقل می رساند. پودر زردچوبه را با آب آناناس مخلوط کنید تا یک خمیر تهیه شود. این مخلوط را به سیاهی زیر چشم بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند سپس با استفاده از پارچه نرم، گرم و مرطوب به آرامی پاک کنید. این کار را روزی یک بار انجام بدهید.

13. خوردن شکلات تلخ 

غذاهای غنی از فلاونول مانند شکلات تلخ به محافظت در برابر اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش، در نتیجه کاهش روند پیری ناشی از آفتاب- کمک می کنند!

14. بیشتر ماهی قزل آلا بخورید

 

درمان پف و سیاهی دور چشم

امگا 3 در غذاهایی مانند ماهی قزل آلا و گردو یافت می شود. این اسیدهای چرب موجب بهبود جریان خون به پوست می شود و خون را از زیر چشم دور می کنند و به این ترتیب مانع از سیاهی زیر چشم می شوند.

15. مصرف نمک را کاهش دهید+ آب بیشتری مصرف کنید

اگر اسموز در زیست شناسی دبیرستان را به یاد داشته باشید، به یاد می آورید آب بدن از مکان هایی که بیشترین آب است به مکان هایی که کمترین آب وجود دارد حرکت می کند. بخشی از بدن شما که دارای سدیم (نمک) کم است، دارای آب بیشتری است، در حالی که قسمتهایی از بدن که دارای سدیم زیاد است آب کمتری دارد.

هنگامی که بدن شما آب کافی نداشته باشد، اما نمک بیش از حد داشته باشد، پف کرده به نظر می رسید. پوست اطراف چشم شما نازک است و نسبت به کم آبی آسیب پذیر است. هنگامی که یک وعده غذایی پر نمک می خورید اما آب کافی نمی خورید، بدن شما کم آب می شود- به عنوان مثال، چشم ها قرمز و پف کرده می شود. بنابراین اگر قصد دارید غذای پر نمک بخورید حتما مقدار زیادی آب بنوشید.

16. مصرف الکل خود را محدود کنید

نمک بد است، اما هیچ چیزی مثل الکل بدن را کم آب نمی کند. بعد از مصرف الکل چشم ها قرمز و پف کرده می شوند. بنابراین سعی کنید آب زیاد بنوشید و پیش از خواب از کرم شب یا مرطوب کننده سنگین زیر چشم استفاده کنید.

17. ماساژ چشم

ماساژ منظم چشم، جریان خون را به ناحیه زیر چشم افزایش می دهد و باعث جلوگیری از جمع شدن خون در مویرگ های زیر چشم می شود. می توانید از ماساژور چشم در خانه استفاده کنید. اول، کرم چشم و یا سرم را اعمال کنید. سپس دستگاه را روشن کنید و با شدت مورد نظر خود تنظیم کنید. سپس دستگاه را از گوشه داخلی به گوشه بیرونی چشم به مدت 30 ثانیه حرکت دهید.

مقایسه ماساژ زیر چشم با کرم چشم یا سرم و دستگاه:

  •  دستگاه ماساژور دو برابر موثرتر است
  • دستگاه در کاهش سیاهی زیر چشم 70% موثرتر است
  •  دستگاه در کاهش چروک پوست 43٪ موثرتر است
  •  دستگاه در تقویت پوست زیر چشم 51 درصد موثرتر است

18. 8 ساعت بخوابید

هیچ چیزی بیشتر از نخوابیدن باعث سیاهی زیر چشم نمی شود. بنابراین در شبانه روز حتما 8 ساعت بخوابید.

19. به پشت بخوابید

از آنجایی که خواب به پهلو و یا روش شکم باعث می شود جاذبه کار خود را انجام بدهد، مایعات می توانند زیر چشمان شما جمع شوند. بنابراین سعی کنید به پشت بخواید.

20. ورزش + مدیتیشن

ورزش منظم موجب افزایش گردش خون می شود و موجب جریان خون به پوست می شود تا پوست پیر را روشن تر و جوان تر کند. علاوه بر این، انتشار روزانه اندورفین ها در جریان خون باعث از بین رفتن افسردگی و اضطراب می شود و شما را خوشحال تر، آرام تر و متعادل تر می کند.

مدیتیشن – چه تمرین ذهنی بعد از یوگا و یا آرامش ذهنی در طول تمرین طولانی مانند دویدن و شنا، استرس را دور می کند (و چین و چروک و خطوط نارک ناشی از استرس را از بین می برد).

21. داروهای آلرژی

اگر سیاهی دور چشم به علت آلرژی است، مصرف منظم آنتی هیستامین ها باعث کاهش پف و سیاهی می شود. علاوه بر این، آلرژی ها می توانند باعث خارش چشم شوند و مالش چشم باعث بدتر شدن سیاهی دور چشم می شود.

22. دو بار در روز مرطوب کننده اعمال کنید

اصلیترین عادت خوب را فراموش نکنید - دو بار در روز مرطوب کننده استفاده کنید. از یک مرطوب کننده سبک تر برای روز با SPF استفاده کنید و قبل از خواب از مرطوب کننده سنگین تر و کرم چشم استفاده کنید.

23. از کرم چشم رتینوئید استفاده کنید

بسیاری از افراد از کرم چشم رتینوئید استفاده می کنند، اما این کرم برای هر نوع پوستی مناسب نیست. از این کرم بیش از دو بار در هفته استفاده نکنید. در غیر این صورت خطر قرمزی، پوسته پوسته و خشکی پوست وجود دارد.

24. آرایش را درست پاک کنید

با آرایش نخوابید. استفاده از یک محلول حرفه ای پاک کننده آرایش استفاده کنید.

25. صورت خود را درست بشویید

صورت را با آب گرم - نه داغ- بشویید. آب خیلی گرم به عنوان یک عامل التهابی عمل می کند و فقط چشم های شما را قرمز تر و پفی تر می کند.

26. از یک روش کننده پوست استفاده کنید

اگر ویتامین ها و روشن کننده های طبیعی پوستی موثر نیستند، به متخصص پوست مراجعه کنید. او می تواند یک کرم با هیدروکینون تجویز کند، اما باید توجه داشته باشید که روشن کننده پوست می تواند باعث التهاب شود، بنابراین اگر دچار التهاب شدید مصرف آن را قطع کنید.

27. لیزر درمانی حرفه ای

اگر هیچ یک از روشهایی که استفاده کردید موثر نبود می توانید گران ترین گزینه را امتحان کنید: لیزر درمانی حرفه ای. پزشک می تواند از لیزر برای کاهش تغییر رنگ آبی و قرمز زیر چشم استفاده کند. لیزر عروقی با محدود کردن رگ های خونی قابل مشاهده عمل می کند به طوری که سیاهی زیر چشم کاهش می یابد.

Natalie Silver. 10 Ways to Get Rid of Puffy Eyes. on December 1, 2016

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو