بهترین و محبوب ترین سریال های ژانر ترسناک

بهترین و محبوب ترین سریال های ژانر ترسناک


249

1398/6/12

17:54


8 سریال خارجی برتر، پربازدید و محبوب ترسناک برای طرفداران ژانر ترسناک و وحشت

بهترین و محبوب ترین سریال های ژانر ترسناک

۲۴ دقیقه پیش
8 سریال خارجی برتر، پربازدید و محبوب ترسناک برای طرفداران ژانر ترسناک و وحشت

بهترین و محبوب ترین سریال های ژانر ترسناک

اختصاصی سلام سینما-اگر طرفدار ژانر وحشت هستید و می خواهید زمانی بیش از 2 یا 3 ساعت به تماشای آن بنشینید و ترس و هیجان را در فضایی عموما رمزآلود تجربه کنید؛ بهترین گزینه تماشای سریال های ترسناک است.

این سریال ها با داشتن عناصر ترسناک، فضای وهم آور، تعلیق و موجودات ماورایی ترس را القا می کنند. گاهی هم با اغراق در افسانه های محلی، وحشتی ملموس تر و واقعی تر را در بیننده ایجاد می کنند. عجیب و فانتزی، وحشتناک و مشمئزکننده و یا وهم آور و نزدیک به واقعیت، به هر حال سعیِ این سریال ها ترساندن مخاطب در طولانی مدت است.

در این مطلب، بهترین و محبوب ترین سریال های ژانر محبوب ترسناک را معرفی می کنیم:

 

8-داستان ترسناک آمریکایی/ American Horror Story

بهترین سریال های ترسناک-داستان ترسناک آمریکایی

امتیاز: 8.1

8 فصل (94 قسمت)-2011 تا کنون

این آنتولوژی در ژانر وحشت، از تحسین شده ترین سریال های ترسناک است. هر فصل از این سریال به موضوعی متفاوت اختصاص دارد اما از بعضی موضوع ها و شخصیت ها در بعضی فصل ها تکرار می شوند. اسامی فصل های این سریال «خانه قتل»، «تیمارستان»، «محفل»، «نمایش عجایب»، «هتل»، «رونوک»، «فرقه» و «آخرالزمان» است.

«داستان ترسناک آمریکایی» تا کنون نامزد دریافت 7 جایزه گلدن گلوب شده است و از این میان «لیدی گاگا» و «جسیکا لنگ» موفق به دریافت گلدن گلوب بهترین بازیگر شده اند. همچنین این سریال، در هر فصل نامزد چندین جایزه امی شده و 16 امی به دست آورده است.

فصل نهم این سریال با عنوان «1984» از 27 شهریور (18 سپتامبر) پخش خواهد شد.

 

7-داستان عامه پسند/ Penny Dreadful

بهترین سریال های ترسناک-داستان های عامه پسند

امتیاز: 8.2

3 فصل (27 قسمت)- 2014 تا 2016

در این درام ترسناک و فانتزی، شخصیت های بسیاری از داستان های انگلیسی و ایرلندی به تصویر کشیده شده اند؛ شخصیت هایی مثل «دوریان گری» از «اسکار وایلد» ، «آبراهام ون هلسینگ» از «برام استوکر» و «فرانکنشتاین» از «مری شلی».

شخصیت های این داستان در عصر ویکتوریای لندن به مقابله با مخاطرات ماورایی می روند.

این سریال نامزد 1 جایزه گلدن گلوب و 13 جایزه امی در سال های مختلف شده است.

 

6-اصیل ها/ The Originals 

بهترین سریال های ترسناک- اصیل ها

امتیاز: 8.2

5 فصل (92 قسمت)- 2013 تا 2018

این درام ماورایی که در واقع یک اسپین-آف از سریال «خاطرات یک خون آشام» است؛ بازخورد و امتیاز بهتری نسبت به خودِ سریال در میان مخاطبان دارد. داستان، حول خانواده «مایکلسون» است که در واقع اولین خون آشام های تاریخ هستند. آنها کنترل شهری را بر عهده دارند که در آن انسان ها در کنار خون آشام ها، گرگینه ها و جادوگرها زندگی می کنند. شخصیت های این سریال در واقع همان اصیل هایی هستند که در رمان «خاطرات یک خون آشام» معرفی شدند.

این سریال نامزد 1 امی در سال 2014 شده است.

 

5-مردگان متحرک/ The Walking Dead

بهترین سریال های ترسناک- مردگان متحرک

امتیاز: 8.3

9 فصل (131 قسمت)- 2010 تا کنون

«فرانک دارابونت» در در یک فضای پساآخرالزمانی سریالی در ژانر ترسناک و علمی-تخیلی خلق کرده که انسان های برای بقا با زامبی ها مقابله می کنند. قسمت اول از فصل پنجم این سریال با بیش از 17 میلیون نفر، پربیننده ترین اپیزود سریال در شبکه های کابلی شد.

داستان از این قرار است که کلانتر «ریک گلایمز» در یک ماموریت تیر می خورد و به کما می رود. زمانی که به هوش می آید خود را در شهری ویران و در میان مردگان محرک می یابد. او حالا رهبر بازماندگان است و باید برای بقای خود و دیگران تلاش کند.

سریال مردگان متحرک، نامزد گلدن گلوب بهترین سریال درام در سال 2011 شد. همچنین این سریال، برنده 2 جایزه امی شده است.

 

4-سوپرنچرال/ Supernatural 

بهترین سریال های ترسناک-سوپرنچرال

امتیاز: 8.4

14 فصل (253 قسمت)- 2005 تا کنون

این درام تلویزیونی همانطور که از اسمش پیداست سریالی درباره مسائل ماورای طبیعی و بررسی پاگانیسم است. این سریال در سبک دارک فانتزی یا خیال پردازی تیره و تار است که آمیخته ای از عناصر خیال پردازی و عناصر وحشت است. در این سریال، 2 برادر به نام های سم و دین وینچستر، به شکار موجودات ماورای طبیعی می روند؛ موجوداتی مثل: شیاطین، هیولاها و ارواح خبیث که اکثرا برگرفته از افسانه های فولکلور و اساطیر مسیحی هستند و بسیاری از مردم به آن باور ندارند. اگرچه سوپرنچرال 14 سال است که در حال پخش است، هنوز بینند ها و طرفداران خودش را دارد و طبق آمار کانال CW تعداد مخاطبان ریزش نداشته است.

این سریال در سال های 2006 و 2008 نامزد جایزه امی شده است.

 

3-هانیبال/ Hannibal

بهترین سریال های ترسناک-هانیبال

امتیاز: 8.5

3 فصل (39 قسمت)- 2013 تا 2015

این مجموعه تلویزیونی مهیج، ترسی از جنس روانی دارد. «ویل گراهام»، مامور FBI  مسئول رسیدگی به پرونده قتل های زنجیره های است. او خودش را جای قاتل می گذارد و گزینه های پیش روی او را بررسی می کند و از این طریق به سرنخ می رسد. او در این راه از «دکتر هانیبال لکتر»، روان پزشک جنایی کمک می گیرد. حال آنکه «هانیبال» خودش یک قاتل زنجیره های با گرایش آدمخواری است. 

به تدریج، «هانیبال» تحت تاثیر توانایی های «گراهام» در همزادپنداری با ذهن قاتل ها قرار می گیرد و سعی می کند تا مرزهای اخلاق او را پیدا کند و او را به یک قاتل زنجیره ای تبدیل کند.

این سریال، در فهرست برترین سریال ها از دید مخاطبان در وبسایت IMDb  است و سال 2016 نامزد دریافت 1 جایزه امی شده است.

 

2-تسخیر خانه هیل/ The Haunting of Hill House

بهترین سریال های ترسناک-تسخیر خانه هیل

امتیاز: 8.7

1 فصل (10 قسمت)- 2018

این مینی سری که بر اساس رمانی با همین نام از «شرلی جکسون» است در 2 زمان مختلف روایت می شود؛ یکی زمان ورود خانواده کرین به خانه و دیگری زمان بزرگسالی فرزندان خانواده و مرور اتفاقات ترسناک و غیرعادی که آنها در آن خانه پشت سر گذاشتند.

این سریال در همان روزهای اولیه که از نتفلیکس پخش شد نظر مخاطبان را جلب کرد و در فهرست بهترین سریال های IMDb قرار گرفت.

 

1-چیزهای عجیب/ Stranger Things

بهترین سریال های ترسناک-چیزهای عجیب

امتیاز: 8.8

3 فصل (25 قسمت)- 2016 تا کنون

برادران دافر، این سریال علمی-تخیلی و ترسناک را در فضای دهه 1980 آمریکا، با فرهنگ عامه آن زمان و با الهام از آثار «استیون اسپیلبرگ» و رمان های «استیون کینگ» ساخته اند. اساسِ این سریال جهان موازی و دنیاهای چندگانه است که در کنار دیگر المان های آن دهه، مثل انیمه ها و بازی های ویدیویی قرار گرفته است.

داستان از این قرار است که در پی گم شدن پسری در ایندیانا، اتفاقات عجیب و غریبی در اطراف شهر رخ می دهند. مادر آن پسر و چند نفر از دوستانش به جستجوی او می روند.

سریال چیزهای عجیب تا کنون نامزد 4 جایزه گلدن گلوب، برنده 6 جایزه امی و نامزد 1 بفتا شده است.


 

زهرا توللی

زهرا توللی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو