بهترین و محبوب ترین سریال های روز و در حال پخش دنیا/قسمت اول

بهترین و محبوب ترین سریال های روز و در حال پخش دنیا/قسمت اول


660

1398/6/27

19:40


قسمت اول معرفی پرطرفدارترین سریال های روز / سالانه ده ها سریال تهیه و پخش می شوند اما بهترین و پربیننده ترین سریال های در حال پخش دنیا کدام اند؟

بهترین و محبوب ترین سریال های روز و در حال پخش دنیا/قسمت اول

۲ ساعت پیش
قسمت اول معرفی پرطرفدارترین سریال های روز / سالانه ده ها سریال تهیه و پخش می شوند اما بهترین و پربیننده ترین سریال های در حال پخش دنیا کدام اند؟

بهترین و محبوب ترین سریال های روز و در حال پخش دنیا/قسمت اول

اختصاصی سلام سینما-اکنون که کانال های مختلف در تلاش اند تا گوی رقابت را از یگدیگر بربایند؛ یک سریال خوب با داستانی قوی می تواند سال به سال مخاطب هایش را منتظر دیدن فصل جدید نگه دارد. سریال خوب و دیدنی زیاد و زمان برای تماشای آن کم است اما می توان از میان بهترین ها، آنهایی که حال و هوایشان مطابق سلیقه است را پیدا کرد.

سالانه ده ها سریال ساخته و از کانال های مختلف پخش می شوند اما سوال اینجاست که بهترین های آنها کدام اند؟ در این مطلب بهترین و پرطرفدارترین سریال های در حال پخش (ادامه دار) دنیا را معرفی می کنیم. سریال های این فهرست امتیاز بالای 7.5 با تعداد بیش از 100 هزار رای در imdb دارند و بناست تا در 2 بخش به معرفی آنها بپردازیم:

***معرفی قسمت دوم سریال ها در روزهای آتی

 

بهترین سریال های روز دنیا (بخش اول):

1-ریک و مورتی/ (Rick and Morty (2013

بهترین سریال های در حال پخش/ریک و مورتی

امتیاز: 9.3 (با بیش از 290 هزار رای)

ژانر: انیمیشن، ماجراجویانه، کمدی

این سریال انیمیشنی که مخاطبان عمدتا بزرگسال دارد؛ ماجراجویی های دانشمندی با اختراعات و افکار عجیب به نام «ریک سانچز» را نشان می دهد و نوه نه چندان باهوش او، «مورتی»، در این ماجراها او را همراهی می کند. فضای پیچیده و علمی و گاهی بیش از حد فانتزی و عجیب و پرداختن به مسائل روز در این سریال است که آن را به عنوان سریالی انیمیشنی در صدر نگه داشته است. تا کنون 3 فصل (31 قسمت) از این سریال حدودا 20 دقیقه ای پخش شده است و فصل چهارم آن در راه است و قرار از نوامبر نشان داده شود. 

سریال «ریک و مورتی»، برنده جایزه امی بهترین برنامه انیمیشنی در سال 2018 شده است.

 

2-کارآگاه حقیقی/ (True Detective (2014

بهترین سریال های در حال پخش-کاراگاه حقیقی

امتیاز: 9 (با بیش از 452هزار رای)

ژانر: جنایی، درام، اسرارآمیز

این سریال، یک آنتولوژی جنایی است و هر فصل آن با گروه بازیگران جدید به طرح مساله پلیسی جدیدی می پردازد.

فصل اول در ایالت لوئیزیانا اتفاق می افتد و ماجرای 2 کارآگاه را نشان می دهد که طی 17 سال به قتل های زنجیره ای را بررسی می کنند؛ فصل دوم در کالیفرنیا است؛ جایی که 3 کارآگاه از 3 دپارتمان با هم به بررسی جنایاتی می پردازند که تصور می شود منجر به قتل یک سیاستمدار شده است؛ فصل سوم در آرکانزاس و با گم شدن 2 کودک در اوایل دهه 1980 شروع می شود و فصل چهارم این سریال به زودی پخش خواهد شد.

سریال «کارآگاه حقیقی» نامزد 3 جایزه گلدن گلوب، برنده 5 جایزه امی و 1 جایزه بفتا شده است.

 

3-فارگو/ (Fargo  (2014

بهترین سریال های در حال پخش-فارگو

امتیاز: 9 (با بیش از 281 هزار رای)

ژانر: جنایی، درام، اسرارآمیز

این سریال آنتولوژی در سبک کمدی سیاه، جنایاتی را به تصویر می کشد که به گونه ای به شهر «فارگو» می رسند. فصل اول، در سال 2006 اتفاق می افتد که چند پرونده قتل در جریان است و پلیس معتقد است رد پای «لورن مالوو» و «لستر نیگارد» در این پرونده محسوس است.

فصل دوم، افسر پلیسی را در سال 1979 نشان می دهد که به تازگی از جنگ ویتنام برگشته و به بررسی یک جنایت محلی می پردازد و فصل سوم، در سال 2010 ماجرای 2 برادر دوقلو با پیشه های متفاوت را نشان می دهد.

فصل چهارم این سریال در فضای دهه 1950 است و اواخر 2019 فیلمبرداری آن آغاز می شود.

این سریال تا کنون برنده 3 جایزه گلدن گلوب و 6 جایزه امی شده است.

 

4-آینه سیاه/ (Black Mirror (2011

بهترین سریال های در حال پخش-آینه سیاه

امتیاز: 8.9 (با بیش از 349 هزار رای)

ژانر: درام، علمی-تخیلی، مهیج

پدیدآورنده این سریال آنتولوژی، «چارلی بروکر»، به معرفی تکنولوژی های آینده و در حقیقت به مذمت آن می پردازد. هر قسمت «آینه سیاه» داستانی جداگانه با گروه بازیگران مختلف دارد و انسان را در چالشی با تکنولوژی های آینده ای نه چندان دور و قابل باور نشان می دهد. گاهی این تکنولوژی ها در ابتدا سودمند و جذاب به نظر می رسند اما در نهایت بسیاری از آنها انسان را از گجت ها می ترسانند.

تا کنون 5 فصل (22 قسمت) از این سریال از نتفلیکس پخش شده است و طرفدارن این ژانر بی صبرانه منتظر فصل ششم هستند که انتظار می رود در سال 2020 ارائه شود.

سریال «آینه سیاه» تا کنون برنده 6 جایزه امی و 1 جایزه بفتا شده است.

 

5-چیزهای عجیب/ (Stranger Things (2016

بهترین سریال های در حال پخش-چیزهای عجیب

امتیاز: 8.8 (با بیش از 657 هزار رای)

ژانر: درام، فانتزی، ترسناک

اوایل دهه 1980 در شهری خیالی در ایندیانا، پسری توسط نیروهای ماورایی ربوده می شود. مادرش و چند نفر از دوستانش در راه پیدا کردن او اتفاقات عجیبی را از سر می گذرانند. فصل دوم، اتفاقات 1 سال بعد را نشان می دهد که پسایند وقایع فصل اول است. فصل سوم این سریال به تازگی به اتمام رسیده و نتفلیکس هنوز زمان مشخصی برای فصل چهارم تعیین نکرده است.

سریال «چیزهای عجیب»، تا کنون نامزد 4 جایزه گلدن گلوب، برنده 6 جایزه امی و نامزد 1 بفتا شده است.

 

6-وست ورلد/ (Westworld (2016

بهترین سریال های در حال پخش-وست ورلد

امتیاز: 8.8 (با بیش از 360 هزار رای)

ژانر: درام، اسرارآمیز، علمی-تخیلی

در این سریال، «جاناتان نولان» و همسرش «لیزا جوی» در فضایی وسترن، داستانی علمی-تخیلی را به صورتی معمایی روایت می کنند. داستان در یک پارک وسترن اتفاق می افتد؛ جایی که هم رنگ و بوی گذشته دارد و هم تکنولوژی آینده در آن دخیل است. در این فضا که شاید در ابتدا فقط سرگرم کنده به نظر برسد؛ شخصی ترین خواسته ها و امیال انسانی افراد به چالش کشیده می شوند.

تا کنون 2 فصل از این سریال پخش شده و فصل سوم که مدتی است تریلر آن صبر و قرار را از مخاطبان گرفته، قرار است سال 2020 نمایش داده شود.

سریال «وست ورلد»، نامزد 4 جایزه گلدن گلوب و برنده 7 جایزه امی شده است.

 

7-پیکی بلایندرز/ (Peaky Blinders (2013

بهترین سریال های در حال پخش-پیکی بلایندرز

امتیاز: 8.8 (با بیش از 220 هزار رای)

ژانر: جنایی، درام

داستان در بیرمنگام، در ماه های اول پایان جنگ جهانی اول روایت می شود. ماجرا حول یک گروه گنگستری به نام «پیکی بلایندرز» است که از دل طبقه کارگر بریتانیا شکل می گیرد. در این زمان «وینستون چرچیل» افسری را مامور پاکسازی شهر از کمونیست ها، گروه های جنایتکار و گنگسترها می کند؛ یکی از این گنگ ها، «پیکی بلایندرز» است.

تا کنون 5 فصل 6 قسمتی از این سریال پخش شده است. «پیکی بلایندرز»، برنده جایزه بفتای بهترین سریال درام در سال 2018 شده است.

 

8-فیلادلفیا همیشه آفتابی است/ (It's Always Sunny in Philadelphia (2005

بهترین سریال های در حال پخش-فیلادلفیا همیشه آفتابی است

امتیاز: 8.8 (با بیش از 173 هزار رای)

ژانر: کمدی

این سیت-کام 22 دقیقه ای، زندگی و ماجراهای 5 دوست بدجنس و خودخواه را نشان می دهد که صاحب یک بار ایرلندی در فیلادلفیا هستند. آنها در تلاش اند تا راه به دنیای روابط کاری و اجتماعی باز کنند اما رفتارهای پیش داورانه و خلق و خوی آنها اغلب باعث می شود شکست بخورند و هر تلاش آنها، موقعیت را از آنچه هست بدتر کند.

این سریال تا کنون نامزد 3 جایزه امی شده است. فصل چهاردهم «فیلادلفیا همیشه آفتابی است» اکنون از کانال FXX در حال پخش است.

 

9-بهتره با سال تماس بگیری/ (Better Call Saul (2015

بهترین سریال های در حال پخش-بهتره با سال تماس بگیری

امتیاز: 8.7 (با بیش از 257 هزار رای)

ژانر: جنایی، درام

این سریال یک اسپین-آف از سریال «افسار گسیخته/ Breaking Bad» و در واقع مقدمه ای به آن است. وقایع این سریال 6 سال قبل از «افسار گسیخته» رخ می دهند. شخصیت اصلی آن «سال گودمن»، یک وکیل جنایی یا به عبارت بهتر یک وکیل جنایتکار است؛ او در واقع یک تبه کار خرده پا است که قصد کمک به مردم را دارد.

این سریال 3 بار نامزد جایزه گلدن گلوب شده است. همچنین بارها در سال های مختلف نامزد جایزه امی شده اما دست خالی مراسم را ترک کرده است.

 

10-تاریک/ (Dark (2017

بهترین سریال های در حال پخش-تاریک

امتیاز: 8.7 (با بیش از 140 هزار رای)

ژانر: جنایی، درام، اسرارآمیز

«تاریک»، اولین سریال آلمانی زبان نتفلیکس است. عده ای آن را نسخه آلمانی سریال «چیزهای عجیب» می دانند زیرا به لحاظ محتوایی به آن نزدیک است. وقایع این سریال در شهری خیالی در آلمان رخ می دهد. ماجرا مثل سریال «چیزهای عجیب» با گم شدن دو بچه شروع می شود و پسایند آن را تا 3 نسل بعد در 4 خانواده نشان می دهد.

تا کنون 2 فصل از این سریال پخش شده است و فصل سوم آن احتمالا در 2020 ارائه می شود.

 

11-ساوت پارک/ (South Park (1997

بهترین سریال های در حال پخش-ساوت پارک

امتیاز: 8.7 (با بیش از 305 هزار رای)

ژانر: انیمیشن، کمدی

این سیت-کام 22 دقیقه ای که مخاطب بزرگسال دارد حدود 22 سال است که پربیننده و موفق به کارش ادامه می دهد. این سریال به طرح مسائل اجتماعی، سیاسی و مذهبی روز معروف است و البته به اینکه خیلی بی پرده با افراد، ملیت ها و کمپانی های بزرگ شوخی می کند.

«ساوت پارک»، 5 جایزه امی در کارنامه اش دارد. فصل 23 این سریال تا چند روز دیگر شروع به پخش می کند.

 

12-وایکینگ ها/ (Vikings (2013

بهترین سریال های در حال پخش-وایکینگ ها

امتیاز: 8.6 (با بیش از 352 هزار رای)

ژانر: اکشن، ماجراجویانه، درام

«مایکل هرست»، پدیدآورنده سریال، در این درام تاریخی به معرفی یکی از شخصیت های افسانه های اسکاندیناوی به نام «رگنار لاثبروک» می پردازد. در این سریال ماجراجویی ها، فتوحات و زندگی شخصی «رگنار» و پسرانش به تصویر کشیده شده است. علاقمندان به ژانر تاریخی می توانند در کنار تماشای داستانی گیرا، درباره آداب و رسوم وایکینگ ها اطلاعاتی کسب کنند.

تا کنون 5 فصل از این سریال پخش شده است و فصل ششم قرار است اواخر 2019 دوباره از کانال هسیتوری نشان داده شود.

سریال وایکینگ ها، 13 بار نامزد جایزه امی شده است.

 

13-دکتر هو/  (Doctor Who (2005

بهترین سریال های در حال پخش-دکتر هو

امتیاز: 8.6 (با بیش از 185 هزار رای)

ژانر: ماجراجویانه، درام، خانوادگی

این سریال که می توان گفت با فرهنگ بریتانیا عجین شده است، اولین بار در سال 1963 پخش شد و تا سال 1989 به صورت منظم نمایش داده می شد تا اینکه به صورت ناگهانی برای چند سال تولید آن متوقف شد. سال 2005، «سیدنی نیومن» با معرفی دهمین دکتر، ساخت این مجموعه را از سر گرفت. در این سریال، شخصیت اصلی یعنی دکتر، با ماشین زمان سفر می کند و با شیاطین مبارزه می کند.

از این سری جدید که از 2005 ساخته شده، 11 فصل پخش شده است و سیزدهمین دکتر این مجموعه برای اولین بار یک زن است.

سری جدید «دکتر هو» چندین بار نامزد جایزه امی شده است و 3 جایزه بفتا در کارنامه دارد.

 

14-بی شرم/ (Shameless  (2011

بهترین سریال های در حال پخش-بی شرم

امتیاز: 8.6 (با بیش از 173 هزار رای)

ژانر: کمدی، درام

این مجموعه تلویزیونی در سبک کمدی سیاه و درباره یک خانواده از قشر کم درآمد با پدری دائم الخمر است. 6 فرزند این خانواده به حال خود رها شدند و باید یاد بگیرند از خود مراقبت کنند. در این میان، دختر بزرگ خانواده نقش پدر و مادر را برای بقیه دارد. در واقع این سریال با نگاهی کمدی در نظر دارد تا عواقب الکلی بودن والدین بر اعضای خانواده را نشان دهد. فصل دهم سریال «بی شرم»، اواخر 2019 پخش خواهد شد.

این سریال نامزد 2 جایزه گلدن گلوب و برنده 3 جایزه امی شده است.

 

15-سرقت پول/ (Money Heist (2017

بهترین سریال های در حال پخش-سرقت پول

امتیاز: 8.6 (با بیش از 160 هزار رای)

ژانر: اکشن، جنایی، اسرارآمیز

عنوان اصلی اسپانیایی این سریال، « La casa de papel» به معنای «خانه ای از اسکناس» است. این سریال که از پربیننده ترین سریال های نتفلیکس است؛ بیشترین تعداد مخاطب را از حاشیه مدیترانه و آمریکای لاتین دارد. در این سریال، 8 نفر با نام های مستعار «برلین»، «مسکو»، «دنور»، «توکیو»، «هلسینکی»، «اوسلو»، «ریو» و «نایروبی» قرار است نقشه های مردی به نام «پروفسور» را که دزدین پول از یک کارخانه چاپ پول است اجرا کنند. «توکیو»، راوی داستان است و ماجرای دزدی، گروگان گیری و چالش های پیش روی گروه طی چند روز را روایت می کند.

فصل اول این سریال در 2 بخش ارائه شد و با توجه به اینکه فصل دوم هم به همین منوال قرار است پیش برود باید منتظر قسمت دوم از فصل 2 باشیم.

 

16-شکارچی ذهن/ (Mindhunter (2017

بهترین سریال های در حال پخش دنیا-شکارچی ذهن

امتیاز: 8.6 (با بیش از 147 هزار رای)

ژانر: جنایی، درام، مهیج

اواخر دهه 1970 میلادی، 2 کارآگاه FBI در واحد رفتارشناسی کوانتیکو، سعی در پیش بینی کردن الگوهای رفتاری قاتل های زنجیره های دارند. در این روند، آنها با بدنام ترین قاتل های دربند به صورت رو در رو صحبت می کنند و با حقایق هولناکی مواجه می شوند.

ماجراهای این سریال برگرفته از واقعیت و چهره هایی که از اشخاص قاتل نشان می دهد بسیار شبیه به افراد اصلی هستند.

فصل اول این سریال 13 اکتبر 2017 و فصل دوم در 16 آگوست 2019 ارائه شد. نتفلیکس، هنوز زمان مشخصی برای فصل سوم مشخص نکرده است اما انتظار می رود مانند فصل دوم نیز با 2 سال فاصله پخش شود.

 

17-دروغ های کوچک بزرگ/ (Big Little Lies (2017

بهترین سریال های در حال پخش دنیا-دروغ های کوچک بزرگ

امتیاز: 8.6 (با 123 هزار رای)

ژانر: جنایی، درام، اسرارآمیز

این درام پر پیچ و خم، زندگی بی نقص چند مادر از طبقه مرفه اجتماعی را نشان می دهد که فرزندان آنها در مدرسه با هم همکلاس اند. ورود یک مادر و پسر جدید به شهر، اتفاقات زیادی را رقم می زند که بر سرنوشت و آینده همه آنها تاثیر می گذارد.

فصل اول این سریال با پایانی شگفت انگیز طرفداران را تشنه و منتظر گذاشت تا چندی پیش که فصل دوم ارائه شد. اتفاقات فصل دوم در نتیجه دروغ ها، تصمیم ها و اعمال فصل اول هستند. هنوز زمان دقیقی برای ارائه فصل سوم اعلام نشده است.

این سریال، برنده 4 جایزه گلدن گلوب و 8 جایزه امی شده است.

 

18-دادخواست ها/ (Suits (2011

بهترین سریال های در حال پخش-دادخواست ها

امتیاز: 8.5 (با حدود 334 هزار رای)

ژانر: کمدی، درام

این درام حقوقی درباره وکلای یک موسسه حقوقی و پرونده های آنها است. داستان به این شکل شروع می شود که یک دانشجوی اخراجی هاروارد که به اجبار به خلاف کشیده شده است به صورت اتفاقی با یکی از بهترین وکلای نیویورک آشنا و با او همکار می شود.

در فصل هشتم این سریال، «مگان مارکل» که نقش «ریچل زین» را بازی می کرد به دلیل ازدواج با شاهزاده هری از سریال کناره گیری کرد. فصل نهم این سریال هم اکنون در حال پخش است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو