علم‌الهدی: به سرنوشت مردم معاویه‌خواه دچار نشویم

منبع: برترین ها

52

1398/8/5

18:50


امام جمعه مشهد گفت: امروز با تعامل با جهان‌خواران نمی‌توانیم انتظار اقتصاد سالمی را در کشور داشته باشیم لذا باید مراقب بود به سرنوشت مردم معاویه‌خواه دچار نشویم.

خبرگزاری مهر: آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در مراسم سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: قطعا امروز تبیین سیره سیاسی امام حسن (ع) برای زندگی اجتماعی مردم لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه در خصوص صلح امام حسن (ع) با معاویه صحبت‌های زیادی شده است، افزود: عبرت گرفتن از این ماجرا همیشه لازم است لذا هیچگاه نباید مظلومیت امام حسن(ع) فراموش شود.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به شخصیت امام حسن (ع)، تصریح کرد: یکی از شبهاتی که همیشه وارد است در مورد ازدواج امام حسن(ع) با جعده است، اینکه چگونه امامی که می‌داند این زن قاتل او خواهد بود با او ازدواج می‎کند؟

امام جمعه مشهد در پاسخ به این شبه، ابراز کرد: مردی به نام اشعث بن قیس که در زمان عثمان والی آذربایجان بود، ثروت هنگفتی را در این منطقه به دست آورد، هنگامی که حضرت علی (ع) قدرت را به دست گرفتند در اولین فرصت اشعث را عزل کردند، جعده دختر این مرد بود اما نسبت به خانواده اهل بیت (ع) ارادت ویژه‌ای داشت و برای نفرت از بدی‌های پدر نسبت به امام مجتبی (ع) عشق ورزید.

وی با اشاره به اینکه باید بدانیم که چه چیزی مردم را طالب اهل بیت (ع) می‌کند و چه چیزی آن‌ها را معاویه‌خواه، افزود: امام حسن (ع) خواهان پیاده کردن عدل پدر خود بود، لذا این عدل خواهی هزینه‌های بسیاری به همراه داشت، جامعه را زیر و رو می‌کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: امروز هم اگر جامعه به این صورت درآید و خواهان عدم مبارزه با استکبار باشیم، این مردم معاویه‌خواه شده و قطعا در این جامعه معاویه حاکم خواهد بود.

امام جمعه مشهد با اشاره به مظلومیت امام حسن (ع)، اضافه کرد: امروز اگر مردم و مدیران ما فکر کنند که با تعامل با جهان‌خوار می‌توانیم اقتصاد سالم و خوبی داشته باشیم، سرنوشت ما سرنوشت مردم معاویه‌خواه خواهد بود لذا باید مراقب باشیم به سرنوشت مردم معاویه‌خواه دچار نشویم، به همین خاطر باید به دنبال برپایی عدل علی (ع) باشیم.

وی شرط اول کاندیدای اصلح را دین‌مداری عنوان کرد و گفت: باید تدین و دین‌داری کاندیداها مدنظر باشد و بعد از آن به سراغ کارآمدی و دیگر شرایط رفت.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه با توجه به این صحبت، ما خواهان روی کار آمدن افراد متدین ناکارآمد هم نیستیم، ابراز کرد: شرط اول باید وابستگی به ولایت و دین‌داری باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو