دستور پخت و طرز تهیه شیرینی نخودچی آسان و خوشمزه در منزل

منبع: نمکستان

150

1398/9/24

03:23


دستور پخت و طرز تهیه شیرینی نخودچی آسان و خوشمزه در منزل نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه شیرینی نخودچی خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید. مواد لازم شیرینی نخودچی روغن جامد :: 125 گرم آرد نخودچی :: 250  گرم پودر قند […]

دستور پخت و طرز تهیه شیرینی نخودچی آسان و خوشمزه در منزل

شیرینی نخودچی,طرز تهیه شیرینی نخودچی,دستور پخت شیرینی نخودچی

نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه شیرینی نخودچی خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید.

مواد لازم شیرینی نخودچی

روغن جامد :: 125 گرم

آرد نخودچی :: 250  گرم

پودر قند :: 125 گرم

پودر هل :: 1 قاشق غذاخوری

خلال پسته :: به میزان لازم برای تزیین

همچنین ببینید : کاپ کیک شکلاتی

طرز تهیه شیرینی نخودچی

با آموزش طرز تهیه شیرینی نخودچی از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. برای تهیه شیرینی نخودچی ابتدا باید روغن جامد، پودر قند و پودر هل را در ظرفی با هم مخلوط کنید و با همزن بزنید تا خمیر نرم و یکدستی درست شود.

آرد نخودچی را کم کم به مواد اضافه کنید و خمیر را ورز دهید تا به هم بچسبد. روی خمیر پلاستیک بکشید و اجازه دهید 24 ساعت در دمای محیط بماند تا استراحت کند.

بعد از این مدت برای خمیر را به قطر یک سانت روی سطح صافی پهن کنید و قالب بزنید یا اینکه به اندازه یک فندق از خمیر بردارید، داخل دست گرد کنید و روی آن را با نوک چاقو شکل دهید.

همچنین می توانید با ماسوره شیرینی روی خمیرها را مانند گُل شکل دهید. سینی فر را چرب کنید و شیرینی ها را با فاصله روی سینی بچینید و روی هر کدام یک خلال پسته بگذارید. سینی را داخل فر با حرارت 150 درجه سانتیگراد به مدت 20 دقیقه قرار دهید تا شیرینی ها بپزند.

دستور پخت و طرز تهیه شیرینی نخودچی آسان و خوشمزه در منزل

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو