آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته مرغ تبریزی خوشمزه و مجلسی

منبع: نمکستان

169

1398/9/24

04:38


آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته مرغ تبریزی خوشمزه و مجلسی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه کوفته مرغ خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید. پیشنهاد ما : آموزش آشپزی انواع غذاهای ایرانی مواد لازم مقدار مواد سینه مرغ ۱ […]

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته مرغ تبریزی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه و دستور پخت کوفته مرغ خوشمزه و مجلسی تبریزی

نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه کوفته مرغ خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید.

پیشنهاد ما : آموزش آشپزی انواع غذاهای ایرانی

مواد لازم مقدار مواد
سینه مرغ ۱ عدد
پیاز ۱ عدد
جعفری ۴ قاشق غذا خوری
تخم مرغ ۱ عدد
برگه زردآلو ۱ پیمانه
گردو نصف پیمانه
کشمش نصف پیمانه
پیاز داغ ۴ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
نمک و زردچوبه و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه کوفته مرغ

با آموزش طرز تهیه کوفته مرغ از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم.  برای تهیه کوفته مرغ ابتدا باید سینه مرغ را همراه پیاز چرخ کنید. سپس جعفری خرد شده را به مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

تخم مرغ را روی مواد بریزید و نمک و زردچوبه و فلفل را هم اضافه کنید و با دست حسابی مایه کوفته را ورز دهید. در قابلمه ای ۳ لیوان آب بریزید و روی حرارت بگذارید تا آب به جوش بیاید.  از مواد کوفته با دست به اندازه یک گردو بردارید و در کف دستتان پهن کنید.

همچنین ببینید : طرز تهیه کوفته تبریزی

سپس کشمش سرخ کرده و گردوی خرد شده و پیازداغ را وسط کوفته بگذارید. کوفته را از کناره ها جمع کنید طوری که مواد وسط کوفته پنهان شوند. کوفته ها را داخل آب جوش بیندازید و بعد از پخته شدن کوفته ها رب و روغن زیتون و کمی نمک و زردچوبه داخل آب اضافه کنید.

در ۱۰ دقیقه آخر پخت کوفته ها برگه زرد آلو و پیاز داغ را اضافه کنید. هنگامی که کوفته ها آماده شد آن را در ظرفی مناسب بکشید و از سس روی مواد بریزید.

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته مرغ تبریزی خوشمزه و مجلسی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو