آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه قلیه میگو جنوبی خوشمزه و مجلسی

منبع: نمکستان

153

1398/9/25

19:48


آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه قلیه میگو جنوبی خوشمزه و مجلسی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه قلیه میگو خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید. مواد لازم مقدار مواد میگو ۶۰۰ گرم گشنیز ۴۰۰ گرم شنبلیله ۵۰ گرم سیر ۵ […]

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه قلیه میگو جنوبی خوشمزه و مجلسی

قلیه میگو خوشمزه,قلیه میگو بوشهری,قلیه میگو بندری,قلیه میگو جنوبی,قلیه میگو

آموزش پخت قلیه میگو خوشمزه

نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه قلیه میگو خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید.

مواد لازم مقدار مواد
میگو ۶۰۰ گرم
گشنیز ۴۰۰ گرم
شنبلیله ۵۰ گرم
سیر ۵ عدد
پیاز متوسط ۲ عدد
تمر هندی ۱ لیوان
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
زردچوبه به میزان لازم
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

دمپخت میگو خشک,دمپخت میگو جنوبی,دمپخت میگو بوشهری,دمپخت میگو

قلیه میگو مجلسی,طرز تهیه قلیه میگو,دستور پخت قلیه میگو,rgdi ld

روش پخت قلیه میگو بوشهری

طرز تهیه قلیه میگو

با آموزش طرز تهیه قیله میگو از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. برای تهیه قیله میگو ابتدا باید یک عدد پیاز را نگینی خرد کنیم و به همراه کمی روغن درون تابه ای تفت دهیم تا رنگش کمی تغییر کند.

سپس ۳ عدد سیر را به صورت ساطوری خیلی ریز خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. در همین حین مقداری زردچوبه هم به سیر و پیاز می زنیم. حالا گشنیز و شنبلیله را به صورت خورشتی ( مانند سبزی خورشت قورمه سبزی )خرد می کنیم.

بعد از خرد کردن سبزی ها ، آنها را به تابه اضافه می کنیم. اگر روغن کم بود مقداری روغن اضافه می کنیم تا سبزی ها سرخ شوند و روغن بیندازند. بعد از آن نوبت یه اضافه کردن رب گوجه فرنگی و تمر هندی صاف کرده می باشد.

بعد از اینکه تمام مواد را خوب تفت دادیم اجازه می دهیم با حرارت ملایم مواد سرخ شوند و آب سبزی کاملا تبخیر شود و شروع به روغن انداختن بکند. توجه داشته باشید که نمک را باید همه بعد از تمر هندی به قلیه اضافه کنید چون بعضی از تمر ها شور هستند.

حالا میگو را بصورت جداگانه با ۲ عدد سیر باقیمانده سیر ، ۱ عدد پیاز ( سیر و پیاز بصورت ساطوری خرد شوند ) و ادویه سرخ کنید. بعد از اینکه سبزی خوب سرخ شد به آن چند لیوان آب اضافه می کنیم و میگوها را بعد از سرخ کردن داخلش می ریزیم.

برای تهیه قلیه میگو باید مانند قلیه ماهی صبر داشته باشیم تا خورش جا افتاده و خوشمزه تری داشته باشیم. حرارت زیر ظرف خورش را کم می کنیم تا کم کم جا بیفتد . در پایان قلیه میگو را با برنج سفید یا شوید پلو سرو می کنیم.

میگو پلو مجلسی,میگو پلو خوشمزه,میگو پلو خوزستانی,میگو پلو بوشهری,میگو پلو

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه قلیه میگو جنوبی خوشمزه و مجلسی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو