بیانیه وزارت خارجه ژاپن در آستانه سفر روحانی

منبع: برترین ها

49

1398/9/27

15:39


وزارت امور خارجه ژاپن با صدور بیانیه‌ای در آستانه سفر «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران به این کشور اعلام کرد که توکیو در این سفر برای کاهش تنش‌ها و تثبیت اوضاع در خاورمیانه تلاش می‌کند.

خبرگزاری ایرنا: وزارت امور خارجه ژاپن با صدور بیانیه‌ای در آستانه سفر «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران به این کشور اعلام کرد که توکیو در این سفر برای کاهش تنش‌ها و تثبیت اوضاع در خاورمیانه تلاش می‌کند.

در این بیانیه آمده است ژاپن بی‌امان تلاش‌های دیپلماتیک خود را با کمک ایران و آمریکا، برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه انجام داده است و به این تلاش‌ها ادامه خواهد داد.

بیانیه می‌افزاید: در سفر روحانی به توکیو، نخست وزیر آبه به عنوان بخشی از این تلاش‌های دیپلماتیک، با رئیس جمهوری اسلامی ایران در مورد روابط دو جانبه، مسائل منطقه‌ای و بین المللی، به صراحت تبادل نظر خواهد کرد.

وزارت امور خارجه ژاپن در این بیانیه، سفر را دو روزه عنوان کرده و آورده است که سفر روحانی روزهای ۲۰ و ۲۱ دسامبر (۲۹ و ۳۰ آذر ۱۳۹۸) انجام می‌شود. این بیانیه تصریح کرده است در طول اقامت «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران در توکیو، نشست سران ژاپن و ایران برگزار خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو