مواد لازم

کره

یک چهارم فنجان

شکر سفید

سه چهارم فنجان

رنده ی پوست پرتقال

1 ق غ

عصاره وانیل

نصف ق چ

تخم مرغ

2 عدد

سفیده تخم مرغ

1 عدد

آرد

2 فنجان

بکیگ پودر

1 و نیم ق چ

نمک

یک چهارم ق چ

شکلات سفید تکه شده

60 گرم

کشمش

نصف فنجان

بادام پوست گرفته و خرد شده

سه چهارم فنجان

 

طرز تهیه :

در این مقاله از آکاایران شما را با طرز تهیه آشنا میکنیم .

کره ، شکر ، رنده پوست پرتقال و وانیل را با همزن بزنید تا کرمی و حجیم شود . تخم مرغ و سفیده تخم مرغ را یکی یکی اضافه کرده و هر بار هم بزنید تا کاملا یکدست شود .

آرد ، بکینگ پودر و نمک را با هم الک کرده به مواد مرطوب اضافه کرده و با قاشق چوبی مخلوط نمایید . شکلات ، کشمش و بادام را اضافه کرده مخلو ط کنید تا در تمام سطح خمیر به صورت یکدست پراکنده شوند .

روی خمیر را پوشانده و 30 دقیقه یا بیشتر در یخچال بگذارید تا خنک شود و حالت چسبندگی نداشته باشد .                                    

فر را با دمای 165 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود . سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید .

خمیر کوکی را روی سطح کمی آرد پاشی شده منتقل کنید و به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را به شکل مستطیلی 30  * 8  سانتی در اورده و با فاصله حداقل 8 سانتی در سینی فر بگذارید و به مدت 30 دقیقه در فری که از قبل گرم شده بپزید تا کمی طلایی شود سپس از فر در آورده روی توری سیمی بگذارید خنک شود در حدی که دست را نسوزاند و با یک کاتر به شکل مستطیلی های 2 سانتی یا مثلثی برش زده 15 دقیقه دیگر در فر طبخ نمایید تا کاملا طلایی شوند .

یا میتوانید کوکی ها را به اندازه گردو گرد کرده کف دست کمی باز کنید تا شکل دیسکی بگیرند و با فاصله در سینی فر بچینید و به مدت 30 – 45 دقیقه در فر بگذارید بپزند .

بعد از پخت اجازه دهید کمی از حرارت بیوفتند و سپس روی توری سیمی منتقل کنید تا کاملا خنک شوند و در یک ظرف در بسته که هوا به آن نفوذ نکند در یخچال نگهداری نمایید .

مترجم : سمانه طبسی

تهیه و ترجمه اختصاصی آکاایران