برای 12 نفر

مواد لازم لایه های کیک قهوه

شکلات چیپسی

85 گرم

قهوه داغ تازه دم

1 و نیم فنجان

شکر

3 فنجان

آرد

2 و نیم فنجان

پودر کاکائو

1 و نیم فنجان – میتوانید به دلخواه از کاکائو کم کرده به آرد اضافه کنید

جوش شیرین

2 ق چ

بکینگ پودر

سه چهارم ق چ

نمک

1 و یک چهارم ق چ

تخم مرغ بزرگ

3 عدد

روغن مایع

سه چهارم فنجان

دوغ کره یا شیر

1 و نیم فنجان

وانیل

سه چهارم ق چ

 

طرز تهیه :

با یک مقاله دیگر از آکاایران برای پخت و تزئین کیک های خانگی همراه باشید . این بار با

فر را با دمای 150 درجه فارنهای روشن کنید تا گرم شود . قالب را با کره یا روغن جامد چرب کنید و کف آن را با کاغذ روغنی پوشانده و چرب کنید .

شکلات چیپسی را با قهوه ی داغ مخلوط نموده هر از چند گاه هم بزنید تا شکلات ذوب شود .

شکر ، آرد ، پودر کاکائو ، جوش شیرین ، بکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط نمایید .

تخم مرغ ها را با همزن برقی حدود 3 – 5 دقیقه بزنید تا کرمی رنک و کشدار شوند . در حین هم زدن کم کم روغن ، دوغ کره ، وانیل و قهوه شکلاتی را اضافه کرده هم بزنید تا کاملا یکدست شود . مخلوط آرد و شکر را اضافه کرده با سرعت متوسط هم بزنید تا یکدست شود . خمیر را بین دو قالب 25 سانتی یا سه قالب 22 سانتی تقسیم کنید و به مدت 50 دقیقه تا 1 ساعت در فر بگذارید تا بپزد و زمانیکه خلال دندان وسط کیک زدید و خمیری به آن نچسبید میتوانید کیک را از فر خارج کنید .

اجازه دهید کیک ها در قالب از حرارت بیوفتند سپس با چاقو دورشان را از قالب جدا کرده و روی توری سیمی برگردانید و اجازه ددهید کاملا خنک شوند  . بعد ازین که خنک شدند میتوانید در پلاستیک پیچیده و تا یک روز در دمای اتاق نگهداری نمایید .

مواد لازم برای کرم کره قهوه

شکر

1 فنجان

آب

یک سوم فنجان

تخم مرغ بزرگ

2 عدد

کره نرم

1 و نیم فنجان

پودر اسپرسو فوری

3 ق غ که در 1 ق غ آب داغ حل شده

کیک,کیک خانگی,کیک تولد

شکر و آب را مخلوط نموده روی حرارت بگذارید تا شکر حل شده و مخلوط به جوش آید . اجازه دهید مخلط جوشیده و غلیظ شود و به دمای 240 درجه فارنهایت برسد . هر از چند گاهی همش بزنید .

تخم مرغ ها را با همزن برقی بزنید تا کف دار شود . در حین هم زدن سیروپ شکر را به صورت نواری باریک به تخم مرغ ها اضافه کنید . عجله نکنید که داغی سیروپ باعث بسته شدن تخم مرغها نشود . به هم زدن ادامه دهید تا مخلوط کاملا خنک شود . سر توپی همزن را جدا کرده سر پدالی را بگذارید و کره را حین هم زدن 1 قاشق یک قاشق اضافه کرده یکدست که شد اسپرسو را اضافه کنید و به همزدن ادامه دهید تا زمانی که روشن و فرم گرفته شود .

مواد لازم برای 36 عدد مینی کیک دونات

آرد

1 و نیم فنجان

شکر

سه  چهارم فنجان

بکینگ پودر

2 ق چ

نمک

یک چهارم ق چ

تخم مرغ بزرگ

1 عدد

شیر

نصف فنجان

وانیل

نصف ق چ

کره ذوب شده

نصف فنجان

 

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود . سه چهارم فنجان شکر ، بکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط نمایید . مخولط آرد را به تخم مرغ اضافه کرده با سرعت کم هم بزنید تا خمیر یکدست شود . همزن را خاموش کرده کره ذوب شده را روی خمیر بریزید و دوباره هم بزنید تا یکدست شود . خمیر را داخل قیف با ماسوره ساده بزرگ ریخته و سپس قالب های مینی دونات را تا نصفه با این خمیر پر کرده به مدت 10 دقیقه یا تا زمانی که خمیری به خلال دندانی که وسط دونات ها فرو کردید نچسبد ، بگذارید بپزند . سپس کناری بگذارید تا کاملا خنک شوند .

مواد لازم سس شکلات برای روی دونات

خامه قنادی

دو سوم فنجان

شکلات رنده شده

170 گرم

سیروپ ذرت

1 ق غ  در صورت تمایل برای درخشان شدن سس شکلات

شکر ماسه ای رنگی

 

 

خامه را روی حرارت بگذارید تا داغ شود ولی به جوش نیاید .سپس روی مخلوط شکلات و سیروپ ذرت بریزید و به آرامی هم بزنید تا شکلات ذوب شود .

بلافاصله یک طرف دونات ها که کاملا سرد شده را در این سس بزنید و اجازه دهید سس اضافه شان بریزید و رویشان شکر رنگی باشید و حدود 40 دقیقه تا 1 ساعت کنار بگذارید تا سس شکلات رویشان خشک شود .

بین لایه های کیک را با کرم قهوه بپوشانید سپس روی تمام  سطح کیک را با کرم پر کنید . از قسمت پایینی کیک دونات ها را از سمتی که سس ندارد روی کرم دور کیک فشار دهید تا بچسبند و تمام دور کیک را با دونات پر کنید . روی سطح کیک میتوانید کمی پودر اسپرسو و شکر کریسالی بپاشید و با دونات های اضافه روی سطح کیک را تزئین نمایید .

مترجم : سمانه طبسی

تهیه و ترجمه اختصاصی آکاایران