زمان آماده سازی : 20 دقیقه

زمان پخت : 20 دقیقه

مواد لازم برای 8 عدد وافل

این وافل کره قهوه ای با ادویه پای سیب یک صبحانه ی عالی یا یک دسر بی نظیر بعد از شام است . سیب های روی وافل را میتوانید با موز هم جایگزین کنید .

سیب دارچینی

کره

2 ق غ

سیب پوست گرفته و اسلایس شده

2 عدد بزرگ

شکر قهوه ای

یک چهارم فنجان

دارچین

نصف ق چ

جوز هندی

یک چهارم ق چ

میخک

یک هشتم ق چ

زنجبیل

یک هشم ق چ

نشاسته ذرت

1 ق چ

آب سرد

یک چهارم فنجان

خامه فرم گرفته

برای سرو

گردوی خرد شده

نصف فنجان برای سرو

سیروپ افرای گرم

نصف فنجان برای سرو

مواد لازم برای وافل

کره

نصف فنجان

آرد

3 فنجان

شکر قهوه ای

یک سوم فنجان

بکینگ پودر

1 ق غ

نمک

1 ق چ

پودر دارچین

1 ق چ

تخم مرغ بزرگ

6 عدد

دوغ کره

3 و نیم فنجان

وانیل

2 ق چ

 

طرز تهیه :

در این مقاله از آکاایران شما را با طرز تهیه آشنا میکنیم .

برای درست کردن سیب ها کره را در تابه ای متوسط روی حرارت کم ذوب کنید و 5 دقیقه حرارت دهید تا قهوه ای شود سپس از روی حرارت برداشته کناری بگذارید به دمای محیط برسد و دوباره روی حرارت متوسط به بالا گذاشته و سیب را اضافه کرده و 5 دقیقه تفت دهید تا نرم شود سپس شکر و ادویه ها را اضافه کنید و مخلوط نمایید . نشاسته را در آب حل کرده به سیب اضافه کرده و مخلوط کنید و به طبخ ادامه دهید تا غلیظ شود و شعل را خاموش کرده رویش را بگذارید تا گرم بماند .

برای تهیه وافل : آرد ، شکر ، بکینگ پودر ، نمک و دارچینن را مخلوط کرده و وسطشان را گود کنید و زرده تخم مرغ ، دوغ کره ، وانیل و کره قهوه ای سرد را در مرکر مواد خشک ریخته و هم بزنید یکدست شود .

سفیده تخم مرغ را با همزن برقی حدود 8 – 10 دقیقه هم بزنید تا فرم بگیرد سپس در 2 مرحله به خمیر اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی و در یک جهت با خمیر مخلوط کنید .

تابه وافل را با حرارت متوسط به بالا گرم کنید و با کره چرب کرده حدود یک چهارم تا نصف پ کره را متناسب با اندزه ی تابه در آن ریخته و درش را ببنید و بپزید تا طلایی شوند و سپس روی توری سیمی که در سینی فر گذاشته اید قرار داده و در فر با دمای 120 درجه سانتیگراد بگذارید گرم بماند و بقیه ی وانیل ها را آماده کنید .

مخلوط گرم سیب را روی وافل ها قرار داده و رویش را با خامه و گردوی خرد شده و سیروپ تزئین کنید .

مترجم : سمانه طبسی

تهیه و ترجمه اختصاصی آکاایران