طرز تهیه کیک هویج

مواد لازم کیک هویج

آرد

2 فنجان

بکینگ پودر

2 ق چ

جوش شیرین

2 ق چ

پودر دارچین

2 ق چ

نمک

سه چهارم ق چ

هویج رنده شده

3 فنجان

1 فنجان

نارگیل رنده شده

1 فنجان

کشمش

نصف فنجان

شکر

2 فنجان

روغن مایع

1 فنجان

تخم مرغ

2 عد بزرگ

مواد لازم برای فراستینگ

پنیر خامای

225 گرم

کره هم دما با اتاق

8 ق غ

پودر شکر الک شده

450 گرم معادل 3 و سه چهارم فنجان

آب لیموی تازه

1 ق غ یا نصف ق چ اسانس لیمو یا نصف فنجان نارگیل رنده شده

کیک,کیک خانگی,کیک هویج

طرز تهیه :

در این مقاله از آکاایران شما را با طرز تهیه طرز تهیه کیک هویج آشنا میکنیم .

فر را با دمای 165 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود . یه قالب 22 سانتی را چرب کرده آرد پاشی کنید .

آرد ، بکینگ پودر ، جوش شیرین ، دارچین و نمک را با هم مخلوط نمایید . در کاسه ای دیگر هویج ، گردوی خرد شده ، نارگیل و کشمش را مخلوط کنید .

شکر و روغن را با سرعت متوسط همزن بزنید تا یکدست شود . حین هم زدن تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و هر بار هم بزنید تا اثری از تخم مرغ نماند . سرعت همزن ر کم کرده مخلوط آرد را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا یکدست شوند . مخلوط هویج را اضافه کرده هم بزنید تا در تمام خمیر پراکنده شوند . خمیر را به اندازه ی مساوی بین قالب ها تقسیم نمایید و به مدت 40 – 50 دقیقه در فر بگذارید تا بپزد و اگر چنگالی وسط کیک ها فرو کردید و خمیری به آن نچسبید میتوانید کیک را از فر خارج نمایید . پس از پخت 5 دقیقه صبر کنید از حرارت بیوفتند سپس با چاقو کیک را از اطراف قالب جدا کرده و روی توری سیمی برگردانید و بگذارید کاملا خنک شوند .

این کیک را میتوانید در پلاستیک بپیچانید بدون این که هوا به آن نفوذ کند  2- 3 شب در دمای اتاق ، چند روز در یخچال و تا 2 ماه در فریزر نگهداری نمایید .

برای فریز کردن کیک ابتدا کیک را بدون وشندن در فریزر بگذارید تا سفت شود سپس رویش را با پلاستیک عایق بندی کنید و فریز نمایید .

طرز تهیه فراستینگ :

پنیرخامه ای و کره را حدود 3 دقیهق با همزن برقی بزنید تا کرمی شوند . حین هم زدن شکر را کم کم اضافه کنید و بعد ازین که کاملا یکدست شد آب یا اسانس لیمو را به آن اضافه کنید .

اگر طعم  نارگیل در کرم را دوست دارید میتوانید نیمی از کرم را با نارگیل مخلوط نمایید .

یک لایه از کیک هویج را که کاملا سرد شده روی ظرف مورد نظر گذاشته نیمی از کرم نارگیلی را رویش بکشید و کاملا تا لبه های کیک صاف کنید . لایه ی دوم را رویش گذاشته با نیمه ی دیگر کرم نارگیلی رویش را پوشانده و صاف کنید . لایه سوم را رویش گذاشته رویش را با کرم باقیمانده پر کنید و در صورت تمایل میتوانید روی کیک را با مغز تست شده گردو یا بادام و یا پرک نارگیل بپوشانید و 30 دقیقه در یخچال بگذارید تا کرم روی کیک خودش را بگیرد .

این کیک را میتوانید بلافاصله بعداز سفت شدن فراستینگ سرو نمایید .

بهترین روش سرو برای این کیک برش های نازک و هم دما با اتاق کیک به همراه مقداری بستنی وانیلی با کشک لیمو میباشد .

مترجم : سمانه طبسی

تهیه و ترجمه اختصاصی آکاایران