شادی برای کودکان یک دستورالعمل همیشگی است. آنها به دلیل ویژگی‌های فکری و روانی‌شان بیشتر و شادتر از بزرگسالان می‌خندند اما گاهی والدین احساس می‌کنند که خنده کودکشان عمقی واقعی ندارد.

در این قبیل موارد متخصصان روانشناسی توصیه می‌کنند با تغییر محیط یا فراهم کردن شرایط شادی‌بخش، خنده را دوباره به لب‌های کودکان بازگردانید.

برخلاف تصور والدین، کودکان غافل گیرشدن را خیلی دوست دارند. آنها از اینکه با یک پدیده شاد غافلگیر شوند احساس رضایت می‌کنند.

حال اگر والدین باذوقی هستید در یک روز به یاد ماندنی کودکان‌تان را غافلگیر کنید و محیط اتاق و زندگی او را کمی تغییر دهید. به ویژه آن که در ایامی به سر می بریم که همه سعی دارند تحولات خاصی را در محیط زندگی خود به وجود آورند.

طراحان دکوراسیون داخلی معتقدند شادی باید پیرامون اتاق کودک باشد نه فقط داخل آن .

روانشناسان از این شگرد شادی‌آفرین برای کودکانی استفاده می‌کنند که ترس از تاریکی دارند و یا دوست ندارند در اتاق خود بازی کنند.

لذا آنان پیشنهاد می‌کنند که اگر اتاق کودک در منتهی‌الیه یک راهرو قرار دارد با تزئین دیوار و نقاشی زیبا روی دیوار راهرو، اتاق او را برایش دلچسب‌تر کنید.

وقتی کودک از پیش‌دبستانی یا مدرسه به خانه می‌رسد با دیدن این تصویر غافلگیر شده ، احساس شادمانی زیادی می‌کند.

البته با کشیدن طرحی مبهم او را برای رفتن به اتاقش ترغیب کنید. نقاشی روی دیوار اتاق و تزئین اتاقش با رنگ‌های شاد کمک قابل توجهی به شاد بودن او می‌کند. او هرگز این غافلگیری را فراموش نخواهد کرد.

روانشناسان از این شگرد شادی‌آفرین برای کودکانی استفاده می‌کنند که ترس از تاریکی دارند و یا دوست ندارند در اتاق خود بازی کنند.

این روش به آنها کمک می‌کند تا نظم و ترتیب را یاد گرفته و تفکری خلاقانه‌تر داشته باشند.

ایران

تنظیم برای تبیان: کهتری

مقالات مرتبط 

 غرق در آرامش آبی

نیم قدم های دکوری

آسمان را به خانه بیاورید

هنرمندی را تجربه کنید

اتاق کار کوچولو ها

منبع : tebyan.net