طرز تهیه شامی پوک گیلانی با گوشت گوساله و بسیار خوشمزه در خانه

منبع: نمکستان

175

1398/9/29

14:36


طرز تهیه شامی پوک خوشمزه در خانه نمکستان : برای این پست آموزش طرز تهیه شامی پوک یکی از شامی های خوشمزه را آماده کرده ایم. برای مشاهده این آموزش آشپزی و طرز تهیه یک شامی پوک خوشمزه ی گیلانی این پست را دنبال کنید. مواد مورد نیاز برای تهیه ی شامی پوک :    نخود […]

طرز تهیه شامی پوک خوشمزه در خانه

طرز تهیه شامی پوک خوشمزه در خانه

نمکستان : برای این پست آموزش طرز تهیه شامی پوک یکی از شامی های خوشمزه را آماده کرده ایم. برای مشاهده این آموزش آشپزی و طرز تهیه یک شامی پوک خوشمزه ی گیلانی این پست را دنبال کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه ی شامی پوک :

   نخود    ۲ لیوان
   لوبیا سفید    ۲ لیوان
   لپه    ۱ لیوان 
  سیب زمینی    ۴ عدد متوسط
  پیاز    ۲ عدد درشت
  گوشت گوساله    ۱ کیلو
  نمک و فلفل    به مقدار نیاز
  تخم مرغ   ۲ عدد برای هر بسته
  زرد چوبه    به مقدار نیاز

آموزش دستور پخت و طرز تهیه شامی پوک

طرز تهیه شامی پوک :

ابتدا تمامی حبوبات را از شب قبل خیس کنید و آب آن ها را چندین بار عوض کنید تا نفخ آن ها گرفته شود. سپس حبوبات را با سیب زمینی و پیاز بپزید. حواستان باشد که حبوبات نباید بیش از اندازه پخته شوند زیرا پختن بیش از حد حبوبات باعث نرمی و شل شدن مواد میشود، پس مقدار آبی که میریزید فقط در حد پختن حبوبات باشد.

نکته : اگر مواد شما شل شد و موقع سرخ کردن شامی موادتان وا رفت میتوانید از آرد نخودچی برای سفت کردن مواد استفاده نمایید.

گوشت را با پیاز بپزید تا کاملا نرم شود. حبوبات پخته شده را با چرخ گوشت چرخ کنید تا باهم مخلوط شوند. سپس گوشت پخته شده را ریش ریش کنید و به مخلوط اضافه نمایید. نمک، فلفل و زردچوبه را به مقدار دلخواه به موادتان اضافه کرده و با هم مخلوط کنید. مواد شامی شما آماده است و میتوانید این مواد را با توجه به مقادیر مورد نیاز بسته بندی کرده و در فریزر قرار دهید. در هنگام نیاز بسته را بیرون آورده و با اضافه کردن ۲ عدد تخم مرغ مخلوط را هم بزنید.

حالا میتوانید شامی ها را در ماهیتابه سرخ کرده و نوش جان نمایید. این شامی معمولا در ماه رمضان میتواند یکی از خوشمزه ترین غذاها برای شما محسوب گردد.

آموزش طرز تهیه شامی پوک تهرانی ، بابلی ، همدانی و گیلانی

آموزش طرز تهیه شامی پوک تهرانی ، بابلی ، همدانی و گیلانی

منبع: نمکستان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو