طرز تهیه میرزاقاسمی اصیل گیلانی خوشمزه و خوش طعم

طرز تهیه میرزاقاسمی اصیل گیلانی خوشمزه و خوش طعم


منبع: زیت نت

3

1402/7/19

16:30


زیت نت : تا حالا فکر کردید چرا میرزاقاسمی؟ نام این غذا چرا میرزاقاسمی است؟ به طور مختصر جالب است…

طرز تهیه میرزاقاسمی اصیل گیلانی خوشمزه و خوش طعم

زیت نت : تا حالا فکر کردید چرا میرزاقاسمی؟ نام این غذا چرا میرزاقاسمی است؟ به طور مختصر جالب است بدانید که تاریخچه و اصالت این غذای گیلانی به زمان ناصر الدین شاه برمی‌گردد. محمدقاسم خان والی هنگام حکومتش در رشت، این غذا را ابداع کرد. وی علاقه زیادی به آشپزی و طبخ غذاهای جدید داشت. محمدقاسم خان پس از بازگشت از سن پترزبورگ در سال ۱۸۶۰ میلادی، میرزاقاسمی را در رشت مرسوم کرد. او با ترکیب بادمجان، گوجه، سیر و تخم مرغ غذای بینظیری ساخت. این غذا به نام وی نام گذاری شده است. میرزاقاسمی در گیلان با برنج سرو می شود. اما در تمام نقاط ایران آن را با نان هم سرو می کنند. راز خوش طعم بودن این غذای فوق العاده خوشمزه چیست؟ این بار با هم به سبک گیلانی این غذا را تهیه می کنیم.

مواد لازم میرزاقاسمی برای ۴ نفر

بادمجان ۱ کیلوگرم
سیر متوسط ۷ حبه
گوجه فرنگی ۳ عدد
روغن ۶ قاشق غذاخوری
کره ۲۰ گرم (اختیاری)
تخم مرغ ۲ عدد
نمک و فلفل و زردچوبه

طرز تهیه میرزاقاسمی خوشمزه :

مرحله اول: تاج بادمجان ها را جدا کنید. بادمجان ها را روی ذغال یا حرارت کاملا کبابی کنید. بعد در یک ظرف در بسته بگذارید تا بخار کنند. با این کار می توانید به راحتی پوست آنها را جدا کنید. پس از اینکه پوست ها را جدا کردید، بادمجان ها را ساطوری کنید. سپس آنها را با گوشتکوب بکوبید و له کنید.

طرز تهیه میرزاقاسمی به سبک گیلان

میرزاقاسمی خوشمزه گیلانی

مرحله دوم : گوجه ها را نیز کباب کنید. سپس با ساطور کاملا ریز کنید. گوجه های کباب شده؛ به غذا طعم بهتری می دهند.

میرزاقاسمی خوشمزه

مرحله سوم : گوجه ها و بادمجان ها را به مدت بیست دقیقه در روغن تفت دهید.

مرحله چهارم : سیرها را کاملا بکوبید و له کنید. در روغن به مدت ۳۰ ثانیه تفت دهید. زردچوبه را به آن اضافه کنید. طوری که نسوزد و عطرش کم نشود.

میرزا قاسمی خیلی خوشمزه

مرحله پنجم : تخم مرغ ها را به آن اضافه کنید و با نمک هم بزنید. سپس این مواد را به بادمجان ها و گوجه های توی ماهیتابه اضافه کنید و هم بزنید.

درست کردن میرزاقاسمی خوشمزه

 

نکته :

  1. اضافه کردن کره در اواخر پخت طعم خیلی بهتری به میرزاقاسمی می دهد. شما می توانید به دلخواه مقداری کره را در ثانیه های آخر پخت به غذا اضافه کنید.
  2. اضافه کردن رب و گوجه فرنگی به این غذا اختیاری است. گیلانی ها رب را اضافه نمی کنند. اما گوجه کبابی به میرزاقاسمی طعم فوق العاده‌ای می دهد، پس از آن غافل نشوید.

< نوش جان >

میرزاقاسمی اصیل گیلانی خوشمزه

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو