آکاایران: طرز تهیه پای لیمو و بستنی با گردو


آکاایران: طرز تهیه:


تخم مرغ و زرده تخم مرغ را داخل یک کاسه متوسط مخلوط کنید.
6 قاشق غذاخوری کره را داخل یک کاسه روی قابلمه در حال جوش قرار دهید تا آب شود و با 225 گرم شکر، آبلیمو، پوست لیمو و نمک مخلوط کنید. به تدریج مخلوط تخم مرغ را اضافه کنید و کم و بیش به مدت 8 دقیقه هم بزنید تا غلیظ شود و بعد به یک کاسه کوچک انتقال دهید و روی آن را با پلاستیک ببندید و به مدت 4 ساعت در جای خنک قرار دهید.
فر را با دمای 210 درجه سانتیگراد (400 درجه فارنهایت) گرم کنید. گردو، 55 گرم شکر و 55 گرم کره را داخل یک کاسه متوسط مخلوط کنید. مخلوط گردو را داخل قالب پای بریزید و آن را فشار دهید و به مدت 12 دقیقه داخل فر قرار دهید. به وسیله پشت قاشق آن را به ته قالب فشار دهید و بعد بگذارید خنک شود و بعد به مدت 30 دقیقه داخل فریزر قرار دهید.
1.5 فنجان از بستنی وانیلی را روی نان پای پخش کنید. رویه لیمویی را روی بستنی پخش کنید و به مدت 2 ساعت داخل فریزر قرار دهید و بعد دوباره 1.5 فنجان از بستنی را روی رویه لیمویی پخش کنید و به مدت دو ساعت داخل فریزر قرار دهید.
به وسیله هم زن برقی سفیده تخم مرغ را داخل یک کاسه متوسط هم بزنید تا پف کند و با کرم تارتار مخلوط کنید. سپس در حال هم زدن شکر را اضافه کنید تا اینکه به شکل کف نوک تیز دربیاید. با قاشق مرنگ را روی پای پخش کنید نان را به مدت 3 دقیقه با دمای 260 درجه سانتیگراد (500 درجه فارنهایت) داخل فر قرار دهید تا اینکه روی آن برشته شود و سپس تقسیم کرده، سرو کنید.


.

منبع :

طرز تهیه پای لیمو و بستنی با گردو