چای نوشیدن در گرما

 

۱-موکوتینی چای قرمز

معاهده نوشیدن چای

این چای که به چای مکه یا هیبیسکوس هم شهرت دارد، به خودی خود با طعم ترشی که دارد باعث در رفتن خستگی، آنهم در فصول گرما است. این چای را می توانید به صورت خشک از عطاری و یا چای کیسه ای خریداری کنید.

مواد مورد نیاز: ۳ پیمانه چای قرمز، ۳ پیمانه

بحران نوشیدن چای

نوشیدن

چای نوشیدنی

هندوانه که در این فصل دیگر جای خود دارد و نیازی نیست که از خنکی و حس خوبش چیزی برای تان بگویم.

مواد مورد نیاز: ۸ پیمانه آب جوش، ۶ عدد چای کیسه ای، یک هشتم یک هندوانه ی متوسط، یک دسته ی کوچک ریحان تازه، شکر (در صورت تمایل)

آب جوش و چای های کیسه ای را درون یک پارچ مقاوم در برابر حرارت بریزید و ۱۰ دقیق صبر کنید تا چای رنگ بدهد (بسته به سلیقه تان و رنگ چای ای که دوست دارید، می توانید تعداد چای های کیسه ای را کم و زیاد کنید).

چای های کیسه ای را از پارچ خارج کنید و بگذارید به دمای اتاق برسد. ترکیب را درون یخچال قرار دهید تا خنک شود. پیش از سرو کردن، هندوانه ی خرد شده و ریحان را اضافه کنید و با یخ سرو کنید.

۴-

چای نوشیدن

کلا فصل گرما، فصل خنکی و ترشی است و همه چیز ترش در این فصل مزه می دهد. حالا چرا این چیزهای ترش، انار و لیمو نباشند؟

مواد مورد نیاز: ۸ پیمانه آب جوش، ۶ عدد چای کیسه ای، ۲ پیمانه آب انار، ۳ عدد لیموترش ورقه شده (باریک)، یک چهارم پیمانه شکر

آب جوش و چای های کیسه ای را درون یک پارچ مقاوم در برابر حرارت بریزید و ۱۰ دقیق صبر کنید تا چای رنگ بدهد (بسته به سلیقه تان و رنگ چای ای که دوست دارید، می توانید تعداد چای های کیسه ای را کم و زیاد کنید).

چای های کیسه ای را از پارچ خارج کنید و بگذارید به دمای اتاق برسد. آب انار، ورقه های لیمو و شکر را اضافه کنید. ترکیب را درون یخچال قرار دهید تا خنک شود. با یخ سرو کنید.

۵-یخ در بهشت اسپرسو

آشپزی

زمان هایی که خسته اید، نیاز به انرژی دارید، اما نمی خواهید اسپرسوی داغ سر بکشید، این یخ در بهشت انرژی زا را امتحان کنید.

مواد مورد نیاز: سه چهارم پیمانه شکر، یک سوم پیمانه اسپرسوی فوری، یک چهارم پیمانه آب لیمو، ۲ قاشق غذاخوری پوست لیموترش رنده شده.

شکر و ۶ پیمانه آب را درون یک ظرف کوچک روی گاز حرارت دهید. بگذارید آب بجوشد و شکر حل شود. ظرف را از روی حرارت بردارید، اسپرسو را اضافه کرده و مخلوط کنید و بگذارید ۱۰ دقیق بماند. مایع را درون یک ظرف کم عمق صاف کنید. آب و پوست لیمو را اضافه کنید.

ظرف را برای ۲ ساعت درون فریزر قرار دهید. هر ۳۰ دقیقه، با استفاده از یک چنگال یخ ها را خرد کنید تا زمانی که خودش را بگیرد، البته نباید خیلی هم محکم شود. برای سرو کردن، یخ در بهشت را با قاشق درون کاسه بریزید. روی آن خامه بریزید و اگر دوست دارید، بازهم با پوست لیموترش رنده شده تزئین کنید.

۶-لیموناد

چای

اینم که همون شربت آبلیموی خودمونه که اکثرا بلدیم چطور درست کنیم.

مواد مورد نیاز: یک و نیم پیمانه آب لیموی تازه، نصف پیمانه شکر، ۶ پیمانه آب، ورقه های لیمو برای تزئین، یخ

همه ی مواد را درون یک پارچ بزرگ مخلوط کنید تا شکر حل شود. محصول نهایی را با یخ سرو کنید و برای تزئین از حلقه های لیمو استفاده کنید.

۶-لیموناد استوایی

نوشیدنی

یک نوع دیگر از لیموناد که با اضافه شدن میوه های استوایی طعم تفریحگاه های هاوایی را می دهد! (نخوردیم نون گندم، اما دیدیم دست مردم!!)

مواد مورد نیاز: یک و نیم پیمانه آب لیموی تازه، نصف پیمانه شکر، ۶ پیمانه آب، یک آبمیوه ی کوچک با طعم آناناس، دو آبمیوه ی کوچک با طعم زردآلو، ورقه های لیمو برای تزئین، یخ

آبلیمو، شکر و آب  را درون یک پارچ بزرگ مخلوط کنید تا شکر حل شود. سپس آبمیوه ها را اضافه کنید. با یخ سرو کرده و با حلقه های لیمو تزئین کنید.

۷-

آیس تی

نعناع هم از دیگر مواد بسیار خنک و سرحال کننده در این فصل است.

مواد لازم : ۴ پیمانه هندوانه ی خرد شده ی بدون هسته، یک و نیم پیمانه لیموناد، نصف پیمانه نعناع تازه

تکه های هندوانه و لیموناد را درون مخلوط کن، مخلوط کنید، در صورت لزوم از صافی رد کنید. نعناع را اضافه کنید و با یخ سرو کنید.

در وصف چای سرد یا «آیس تی» و تناسبش با هوای گرم و رفع تشنگی با مزه بهشتی اش شعرها گفته اند. ویژگی این نوشیدنی خنک این است که هم چای است و هم سرد و هم سریع آماده می شود و برای چای خورها و چای بازها که میل کمتری در تابستان و هوای گرم به آن دارند، دلگرم کننده است. اما می خواهیم این هفته از یک نوع «چای یخ» یا «چای سردی» بگوییم که اینقدرها هم سریع آماده نمی شود. صبر می خواهد و چند عنصر هم غیر از چای معمولی لازم دارد. اما محصول این صبر نوشیدنی ماندگاری می شود که می تواند در یخچال جا خوش کند و هر بار که تشنه می شویم با یک لیوانش که مزه لیموناد و کوکتل (ماکتل) دارد، از خجالت خودمان دربیاییم. چای سبز ناب اگر دارید و زنجبیل تازه، این چای خنک را آماده کنید. فوت کوزه گری اش هم یک رگه مزه ملس رب انار است که اول آدم را گیج می کند و بعد اعتیاد می آورد. مواد یخ چای سبز (دست کم سه لیتر): – حدود هفت گرم چای سبز ژاپنی یا چینی
– سه و نیم پیمانه آب داغ
– یک چهارم پیمانه آب لیموی تازه گرفته شده (یک لیموی کامل)
– یک چهارم پیمانه رب انار
– سه چهارم پیمانه شربت زنجبیل (پایین تر روشش را گفته ایم)
– کمی نعنا و چند پر لیمو طرز تهیه: ۱- چای سبز را دم می کنیم. آب نباید جوش باشد. برای چای سبز (بستگی به نوعش دارد) آب را باید حدود ۸۰ درجه سانتیگراد گرم کرد. قبلا اینجا روش درستش را گفته بودیم. آب داغ را روی برگ های چای سبز در قوری می ریزیم و می گذاریم تا پنج دقیقه دم بکشد. بعد برگ ها را درآورده و چای مایع را نگه می داریم. ۲- آب لیموی تازه، رب انار و شربت زنجبیل را با چای مخلوط کرده و ۸ پیمانه آب سرد به مایع اضافه می کنیم. پارچ چای و بقیه مواد را در یخچال می گذاریم تا یک شب حسابی ترکیب شود. ۳- در لیوان با یخ فراوان و تکه های لیمو و برگ های نعنا سرو می کنیم. شربت زنجبیل (دست کم پنج پیمانه): – ۳۰۰ گرم زنجبیل تازه پوست گرفته
– دو پیمانه شکر
– دو و نیم پیمانه آب طرز تهیه: ۱- زنجبیل ها را رنده می کنیم و با آب و شکر در ماهیتابه روی شعله ملایم می گذاریم. آب که جوش آمد، شعله را کمتر کرده و هم می زنیم تا شکر حل شود. بعد از حل شدن شکر و تبخیر کمی آب تابه را کنار می گذاریم تا کمی خنک شود و بعد آن را در یخچال می گذاریم تا یک شب بماند. ۲- روز بعد، مواد را از آبکش با سوراخ های ریز رد می کنیم تا آب زنجبیل گرفته شود. شربت را در شیشه دردار می ریزیم و در یخچال نگه می داریم. تا وقتی در یخچال بماند، تازه و باطراوت است و می توانیم هر بار در چای سرد یا شربت های دیگر استفاده کنیم.



منبع ~ مجله برترینها

bamilo.com