نباید این مواد را به پوست صورتتان بزنید

نباید این مواد را به پوست صورتتان بزنید


منبع: ساعد نیوز

1

1402/12/20

12:04


داشتن روتین پوستی مناسب برای هر فردی لازم و ضروری است اما گاهی استفاده نکردن از برخی مواد برای داشتن پوست سالم و باطراوت ضروری خواهد بود.ما در این مقاله از ساعدنیوز چند موارد ضروری که هرگز نباید به پوستتان بزنید را به اشتراک گذاشتیم.

شناخت مواد مضر برای پوست به شما کمک می‌کند از این مواد هرگز استفاده نکرده و با همین کار ساده پوستی سالم و باطراوت داشته باشید. امروزه یکی از مشکلات بسیاری از افراد داشتن چین‌وچروک روی پوستشان است که سن را زیادتر نشان می‌دهد. جلوگیری از این چین‌وچروک‌ها را ما در این مطلب به شما آموزش می‌دهیم

شناخت مواد مضر برای پوست


در ادامه می‌خواهیم برخی از مواد را که برای پوستتان مضر هستند را به شما نشان دهیم تا در مواجه با آن‌ها حواس خود را جمع کرده و از پوستتان محافظت کنید.

مواد مضر برای پوست مثل خمیردندان


ممکن است به گوشتان خورده باشد که برای درمان سریع جوش از خمیردندان استفاده کنید؛ اما باید بدانید یکی از مواد مضر برای پوست، استفاده از خمیردندان بوده که باعث خشکی و تحریک پوستتان می‌شود.

خمیردندان می‌تواند باعث ازبین‌بردن رطوبت نواحی اطراف پوست شود و پوست را بسوزاند. همچنین استفاده از آن ممکن است زخم‌های تیره ایجاد کرده که نتوان با هیچ درمان خانگی آن را برطرف کرد. پس به‌جای خمیردندان از کمی روغن درخت چای استفاده کنید.

اسپری مو


بعضی از خانم‌ها بعد از آرایش برای تثبیت موهای خود از اسپری مو استفاده می‌کنند؛ اما زدن اسپری مو به‌ صورت به علت دارا بودن لاک‌ و الکل باعث ازبین‌رفتن رطوبت پوست و خشکی آن و در نهایت افزایش چین‌وچروک خواهد شد.

اسپری

رنگ مو


در صورت رنگ‌کردن مداوم موها و ابروها، پوست اطراف چشم و ابرو آسیب می‌بیند. همچنین این کار باعث حساسیت پوست اطراف چشم و حتی سوزش و اشک چشم شده بنابراین برای اینکه رنگ ابروهایتان را با رنگ موهای خود هماهنگ کنید، از یک‌رنگ پایه گیاهی یا ریمل ابرو استفاده کنید.

مواد مضر برای پوست مثل لوسیون بدن


پوست صورت یکی از نازک‌ترین قسمت‌های بدن بوده، به همین دلیل استفاده از لوسیون‌های بدن که نسبت به مرطوب‌کننده‌ها مواد مغذی کمتر و عطر بیشتری دارد برای آن ضرر دارد. برای پوست لطیف صورت از موادی ملایم‌تر و باکیفیت تراز لوسیون بدن استفاده می‌کنند.

پوست لیمو


استفاده از لیمو، پوست صورت را روشن و شفاف می‌کند؛ اما این ماده اسیدی باعث رسیدن آسیب به پوست صورت و خشکی پوست، سوختن یا حتی تاول می‌شود؛ بنابراین برای روشن‌شدن پوست صورت خود به‌ جای لیمو از کرم‌های روشن‌کننده پوست استفاده نمایید.

الکل


برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی استفاده از الکل مناسب است؛ اما استفاده از الکل روی صورت در چند دقیقه اول احساس خنکی می‌دهد؛ اما بعد از آن الکل باعث حساسیت شده و در نهایت پوست را به‌ شدت خشک می‌کند؛ بنابراین برای هر بیماری و جراحت پوستی از الکل استفاده نکنید.

الکل

کره


برخی از افراد عقیده دارند استفاده از کره به دلیل دارا بودن ترکیباتی با خواص رطوبت‌رسانی و آنتی‌اکسیدانی برای رطوبت‌رسانی پوست بدن مفید است؛ اما استفاده از کره برای پوست صورت مناسب نبوده؛ زیرا سبب بروز جوش و دانه‌های سیاه می‌شوند.

شکر و نمک


برای لایه‌برداری از پوست جدیداً توصیه می‌شود که از شکر و نمک استفاده کنید؛ اما استفاده از این مواد برای پوست صورت مناسب نبوده؛ زیرا پوست صورت بسیار نازک و حساس است و این مواد به این قسمت از بدن آسیب می‌رساند.

وازلین


وازلین باعث حفظ رطوبت پوست‌های بسیار خشک است؛ اما یک درمان درازمدت یا نرم‌کننده مناسب نیست. زیرا وازلین باعث جذب کثیفی و آلودگی شده و جلوی هوا و رطوبت اضافی را می‌گیرد؛ بنابراین سبب خشکی پوست می‌شود.

وازلین

مایونز


اگرچه استفاده از مایونز برای موها مفید بوده و باعث رطوبت رسانی به موها می‌شود اما استفاده از مایونز برای صورت سبب حفظ رطوبت پوست نشده بلکه مایونز به علت اسیدی بودن به پوست اجازه تنفس نداده و می‌تواند منافذ پوست را مسدود کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو