ترفندهای پوشاندن جای میخ روی دیوار

ترفندهای پوشاندن جای میخ روی دیوار


منبع: ساعد نیوز

2

1402/11/24

10:16


چندین روش برای پر کردن جای میخ روی دیوار : اگر تصمیم دارید قابی را به جای قابی دیگر که مدت ها روی دیوار آویزان بوده است قرار دهید نگران سوراخ ماندن جای قاب قبلی نباشید چرا که با به کار بردن این چند روش که ساعد نیوز برای شما ذکر کرده است می توانید جای سوراخ های میخ را از بین ببرید.

پوشاندن ترک دیوار با خمیر دندان یکی از راهکارهای مورد کاربرد در زمان اسباب کشی است. قطعا در طول زندگی کردن شما در هرخانه‌ای یک سری سوراخ و جای میخ روی دیوار ایجاد شده است. در نتیجه باید در زمان تحویل خانه و قبل از اینکه خرج زیادی برای شما ایجاد کند برای از بین بردن آن اقدام نمایید. برای پوشاندن جای میخ روی کاغذ دیواری نیز این روش بسیار کاربردی است. پس اگر میخواهید بدانید که چگونه جای میخ روی دیوار را از بین ببریم، کافیست با ما در این مطلب با ما همراه باشید.

روش های از بین بردن جای میخ روی دیوار


برای ترمیم جای میخ روی دیوار می‌توانید از روش‌های کاربردی زیر استفاده نمایید

استفاده از خمیردندان


برای مخفی کردن جای میخ خمیردندان ازجمله مواد ساده و قابل‌دسترس خانگی به شمار می‌رود که بدون نیاز به‌صرف هزینه‌های بازسازی خانه می‌توانید از آن استفاده کنید. با استفاده از خمیردندان سفید می‌توانید سوراخ‌های میخ را پرکنید؛ اما خمیردندان پس از خشک شدن و با قرارگیری در برابر هوا، دچار چروک، انقباض و فرورفتگی می‌شود و حجم آن کاهش می‌یابد.ازاین‌رو، این کار را در چندین مرحله انجام دهید و از پر شدن سوراخ‌ها اطمینان حاصل کنید. چنانچه خمیردندان مورداستفاده بسیار براق و دارای رنگی متضاد با دیوار است، برای حل این مشکل می‌توانید از قرص آسپرین پودر شده، استفاده کنید. به‌طوری‌که با افزودن آب، آن را به‌صورت خمیر درآورید و روی سوراخ‌ها قرار دهید.

خمیر دندان

استفاده از جوش شیرین


استفاده از جوش شیرین یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن جای میخ روی دیوار است. برای استفاده از جوش شیرین برای پوشاندن جای میخ روی دیوار کافیست مقداری جوش شیرین را با چسب مخلوط نمایید. توجه کنید که این ترکیب باید غلیظ باشد. سپس می‌توانید با استفاده از این محلول تمامی سوراخ‌ها را کاور کنید. بعد از این مرحله می‌توانید با زدن رنگی مطابق با رنگ دیوار به‌طور کامل جای سوراخ روی دیوار را از بین ببرید.

جوش شیرین

مخفی کردن جای میخ با استفاده از صابون سفید یا صدفی


صابون سفید که با نام صابون عاج فیلل شناخته می‌شود یکی دیگر از روش‌های از بین بردن جای میخ روی دیوار است. در صورتی که رنگ دیوار شما بژ یا کرم است پیشنهاد می‌نماییم از صابون همان رنگ استفاده نمایید. برای از بین بردن جای میخ روی دیوار لازم است تا صابون را به صورت دورانی روی جای میخ بکشید. بعد از اتمام کار می‌توانید با استفاده از یک دستمال، صابون‌های اضافه را پاک کنید.

صابون

استفاده از آرد ذرت


در این روش با ریختن چند قاشق چای‌خوری آرد ذرت به داخل ظرف و افزودن مقداری آب می‌توانید بافت خمیر مانندی را ایجاد کنید. سپس قبل از خشک شدن این ماده، آن را همانند بتونه بر روی حفره‌های دیوار قرار دهید. لازم به ذکر است که باید آب به‌تدریج به آرد اضافه شود تا مقاومت مایع خمیر از بین نرود.

آرد ذرت

استفاده از کاغذدیواری


استفاده از کاغذدیواری، یک روش صحیح و اصولی برای پوشاندن سوراخ‌های روی دیوار است؛ اما درصورتی‌که تعداد دیوارهای دارای سوراخ، زیاد باشد، با توجه به قیمت بالای کاغذدیواری، استفاده از آن مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود. درعین‌حال روشی ماندگار برای یک یا دو دیوار به شمار می‌رود که علاوه بر پوشاندن سوراخ‌ها، جلوه خاص و جدیدی به دکوراسیون داخلی خانه شما می‌بخشد

کاغذ دیواری

استفاده از چسب المر


اگر سوراخ‌های روی دیوار کوچک است برای پر کردن آنها از چسب المر با گوش پاک کن استفاده کنید. تمام تلاش خود را بکنید تا لایه چسب با سطح دیوار یکدست باشد. زمانی که چسب سفت شد اضافه‌های چسب خشک شده را بکنید تا به سطح صافی برسید. سپس روی ناحیه را رنگ کنید تا سطح دیوار یکدست شود.

چسب

نکته پایانی


دیوارها علاوه بر اینکه یک سازه ساختمانی به شمار می‌روند، محل مناسبی برای آویختن قاب‌ها و تابلوها، ساعت‌های دیواری و سایر لوازم تزئینی نیز قلمداد می‌شوند. در این میان، اگرچه ایجاد خط و خش‌های مختلف روی دیوار مانند سوراخ میخ و پونز اجتناب‌ناپذیر است؛ اما ظاهر ناخوشایندی را به دکوراسیون خانه می‌بخشد.

روش‌های مختلفی برای از بین بردن این آثار از روی دیوار وجود دارد که در این مقاله به آن‌ها اشاره‌شده است. از طریق راه‌حل‌های ارائه‌شده دیگر نگران تمیزی دیوارهای خانه خود نباشید؛ زیرا علاوه بر پوشاندن جای میخ، می‌توانید کمک قابل‌توجهی به زیبایی هر چه بیشتر دکوراسیون داخلی خانه‌کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو