چیزهایی که نباید داخل مایکروفر گذاشت

چیزهایی که نباید داخل مایکروفر گذاشت


منبع: ساعد نیوز

2

1402/10/28

09:10


مایکروویو یکی از بهترین اختراعات بشر برای سریع کردن زندگی و لذت بردن از طعم غذاهای مختلف است. اما به دلیل نوع خاص عملکرد آن، برخی از غذاها و خوراکی‌ها را نباید درون مایکروفر قرار داد. در این مقاله از ساعد نیوز مواردی را که نباید هیچگاه در مایکروفر قرار دهیم، جمع‌آوری کرده‌ایم.

ماکروفرها وسیله ای برای گرم کردن و یا پختن غذا هستند اما نه هر غذایی. برخی از غذاها به دلیل ماهیتی که دارند برای قرار گرفتن در ماکروفر اصلاً مناسب نیستند از این رو از قرار دادن آنها در ماکروویو باید اجتناب نمایید

چه چیزهایی را نباید درون ماکروفر گذاشت


حواستان باشد که هر چیزی را نباید در مایکروفر بگذارید، چرا که ممکن است دست به خرابکاری بزرگی زده باشید. در ادامه با وسایلی که ورودشان به مایکروفر ممنوع است آشنا خواهید شد.

جعبه‌های بیرون بر


بسیاری از افراد این اشتباه را مرتکب شده‌اند و وقتی این موضوع را می‌فهمند که دیر شده است. بنابراین حواستان باشد که جعبه‌های بیرون بر کاغذی را داخل مایکروفر نگذارید. علاوه بر کاغذ، فلز را نیز از مایکروفر دور نگه دارید، چرا که می‌تواند آتش ساز باشد. به طور کلی، جعبه‌ها و کیسه‌های پلاستیکی، کاغذی و آهنی را داخل مایکروفر نگذارید. روزنامه را هم درون مایکروفر قرار ندهید، چرا که به سرعت آتش می‌گیرد. در مورد کیسه‌های پلاستیکی باید گفت که ممکن است گاز سمی متصاعد کند.

جعبه

تخم مرغ

تخم‌ مرغ


گول صحبت‌های دیگران را نخورید. اگر هوس کردید که تخم‌مرغ را در مایکروفر بگذارید تا به سرعت حاضر شود، باید به شما بگوییم که این کار را نکنید. دلیلش نیز این است که در نهایت باید داخل مایکروفر را تمیز کنید. حرارت بالای مایکروفر جذب تخم‌مرغ شده و تخم‌مرغ نیز چاره‌ای جز متلاشی شدن ندارد

میوه


تعداد کمی از میوه‌ها توان مقاومت در برابر حرارت مایکروفر را دارند و بیشتر آن‌ها می‌ترکند. انگور جزو میوه‌هایی است که می‌ترکد و کشمش هم دود خواهد کرد. به طور کلی توصیه می‌شود هیچ نوع میوه‌ای درون مایکروفر نگذارید.

میوه

ظروف

ظروف یکبار مصرف


ظروف «استایروفوم» یا همان یونولیتی هم اجازه ورود به مایکروفر را ندارند، زیرا استایروفوم نیز نوعی پلاستیک است. در تهیه این ظروف از مواد شیمیایی استفاده شده که می‌تواند در مایکروفر دردسرساز شود.

قرار دادن گوشت یخ زده در ماکروفر


برای رفع انجماد مواد غذایی و باز شدن یخ آنها نباید از ماکروفر استفاده نمایید. با گذاشتن گوشت یخ زده در ماکروفر برای باز کردن آن، به دلیل ایجاد گرمای زیاد باکتری ها سریعا شروع به رشد کرده و گوشت کیفیت خود را تا حد زیادی از دست می دهد.

گوشت

ظروف آلمینیوم

ظروف آلومینیومی


متداول ترین ظرفی که هرگز نباید در مایکروویو و سولاردام قرار دهید فویل آلومینیومی است. این در اصل فلزی بسیار نازک است که وقتی در معرض تشعشعات مایکروویو قرار می گیرد، به جای جذب انرژی، انرژی را منعکس می کند. این به نوبه خود می تواند جرقه هایی را ایجاد کند که می تواند دستگاه را خراب کند و غذای داخل مایکروفر را گرم نکند یا در وضعیت بدتر باعث آتش سوزی شود.

سایر ظروفی که نباید در مایکروفر گذاشت


سایر ظروفی که نباید در مایکروفر گذاشت به شرح زیر می باشند:

  • ظروف با دسته فلزی

  • کیسه های حمل مواد غذایی و خوراکی موجود در سوپر مارکت ها

  • سطل ماست و ظروف پلاستیکی این چنینی

  • ظروفی با نقش و نگار زرین و یا با نقش های برجسته

  • ظروف پلاستیکی نگهدارنده غذا که برای مایکروفر مناسب نیستند.

  • فلاسک و لیوان های مسافرتی و ماگ ها

  • ظروف گران قیمت

  • پارچه و لباس

  • اسفنج خشک

  • پلی استر

  • ظروف با تزئینات فلزی

  • ظروف در باز

نکته پایانی


اگر هیچ چیزی داخل مایکروفر نگذارید و آن را روشن کنید، باز هم به مشکل بر خواهید خورد. دلیلش این است که چیزی داخل مایکروفر وجود ندارد که گرمای آن را جذب کند. در این صورت، مایکروفر خودش گرما را جذب کرده و به احتمال فراوان خراب خواهد شد.



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو