مواد لازم برای استرسول روی کافی کیک

شکر قهوه ای

3 ق غ

شکر

یک سوم فنجان

گردوی تست و خرد شده

1 فنجان

دارچین

نصف ق چ

زنجبیل

یک چهارم ق چ

پودر هل

یک چهارم ق چ

پودر میخک

یک چهارم ق چ

پودر فلفل سیاه

یک چهارم ق چ

آرد

3 ق غ

کره هم دما با اتاق

2 ق غ

مواد لازم برای کافی کیک

آرد

2 فنجان

بکینگ پودر

1 ق چ

نمک

1 ق چ

پودر دارچین

نصف ق چ

پودر هل

نصف ق چ

شکر

1 و نیم فنجان

تخم مرغ هم دما با اتاق

3 عدد بزرگ

وانیل

1 ق چ

خامه ترش

1 فنجان

 

طرز تهیه :

در این مقاله از آکاایران شما را با طرز تهیه آشنا میکنیم .

برای استرسول رویه شکر قهوه ای ، شکر ، ادویه ها و آرد را مخلوط کرده سپس کره را اضافه کرده با چنگال به خورد مواد بدهید تا حالت ماسه ای بگیرند و کناری بگذارید .

برای تهیه کافی کیک فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود . قالب را با کره چرب کرده آرد پاشی کنید و کناری بگذارید .

آرد  ، بکینگ پودر ، جوش شیرین ؛ نمک ؛ دارچین و هل را با هم مخلوط کنید .

سرد پدالی همزن را وصل کرده کره و شکر را با هم مخلوط کنید تا کرمی شود . تخم مرغ ها را حین هم زدن یکی یکی اضافه کرده  یکدست که شد وانیل را مخلوط کنید .

خامه ترش را با مواد مخلوط کنید . آرد را در 2 مرحله اضافه  کرده هم بزنید خمیر یکدست شود .نیمی از خمیربا در قالب تو خالی ا ی که آماده کرده بودید ریخته  نیمی از مواد استرسول را به صورت یکدست رویش بپاشید . قالب را با مابقی خمیر پر کنید و با مواد استرسول رویش را بپوشانید و با دست کمی فشار دهید تا به خمیر بچسبند به مدت 55 – 65 دقیقه در فر بگذارید بپزند . اگر خلال دندان وسط کیک زدید و خمیری به آن نچسبید میتوانید کیک را از فر بیرون بیاورید چن ددقیقه ای کناری بگذارید از حرارت بیوفتد سپس روی توری سیمی برگردانده و قالب را جدا کنید و 15 – 20 دقیقه بگذارید کمی خنک شده رویش پودر شکر پاشیده و سرو نمایید .

مترجم : سمانه طبسی

تهیه و ترجمه اختصاصی آکاایران