آکاایران: به گزارش ایران ویج؛ این براونی خوشمزه و باکلاس را درست کنید و با چای یا قهوه، از بعد از ظهر سرد زمستانی لذت ببرید.
مدت زمان آماده سازی: ۳۰ دقیقه

مدت زمان پخت: ۲۰ دقیقه

میزان سرو: ۴ تا ۶ نفر
مواد لازم:

پودر کاکائو: ۵۰ گرم

آرد: ۱۳۰ گرم

کره یا مارگارین: ۱۰۰ گرم

شکر: ۲۰۰ گرم

تخم مرغ: ۲ عدد

گردو (خردشده): ۴۰ گرم

کمپوت گیلاس: یک قوطی

نمک: کمی (یک پنسه)

پنیر ماسکارپونه: ۱۲۵گرم

پودر قند: ۵۰ گرم

شکلات شیری: ۸۰ گرم

بلک فارست براونی

طرز تهیه:

۱. کره و شکر را در کاسه ای با دور کند همزن برقی حدود ۲ دقیقه بزنید. در حدی که فط مخلوط شوند و از هم زدن بیش از اندازه اجتناب کنید. پودر کاکائو را اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید. سپس تخم مرغ ها را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن، به هم زدن ادامه دهید.

۲. در آخر، آرد، نمک و گردو خرد شده را اضافه کرده و با لیسک مخلوط کنید. کمپوت گیلاس را داخل آبکش ریخته و هسته آن را بگیرید. سپس داخل براونی ریخته و مخلوط کنید.

۳. مواد را داخل قالب مربع ۲۳ سانتیمتری ای که کاغذ انداخته اید ریخته و در فر از پیش گرم شده با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت حدود ۲۰ دقیقه قرار دهید.

۴. پس از پخت و خنک شدن، از قالب خارج کرده و با کاتر گرد حدود ۴ سانتیمتری برش زده و کرم آماده را با ماسوره M1 داخل لایه های براونی ریخته و روی آن را با گیلاس و شکلات تزیین کنید.

طرز تهیه کرم:

پنیر ماسکارپونه و پودر قند را با همزن برقی بزنید تا صاف و یکدست و کمی سبک شود. سپس شکلات شیری را روی بخار آب یا داخل ماکروویو ذوب کرده و پس از خنک شدن به پنیر زده شده اضافه کرده و مخلوط کنید تا کرم یکنواختی حاصل شود.

نکات مهم در پخت براونی:

۱- در پخت براونیز، توصیه می شود از شکر دانه ریز استفاده کنید تا سریعا در مخلوط حل شود.

۲- در دستوراتی که شامل کره و شکلات می باشند، بهتر است مخلوط این دو را با هم ذوب کنید و توجه کنید که این مرحله فقط در حد ذوب شدن گرما داده شود و از حرارت دادن بیش از اندازه و جوشاندن مخلوط جدا خودداری کنید.

۳- در صورتی که از روش بن ماری (بخار آب) برای ذوب کردن شکلات استفاده می کنید، مراقب باشد که قطرات آب داخل مخلوط شکلات وارد نشود.

۴- در کلیه مراحل، از هم زدن بیش از اندازه اجتناب کنید زیرا باعث ایجاد بافت کیکی در براونیز می شود.

۵- در کلیه مراحل تهیه براونیز، از دور کند همزن استفاده نمایید تا بافت مناسبی بدست آید.

۶- قالب مورد استفاده، حتما باید به گونه ای انتخاب شود که پس از پخت، براونیز ارتفاع مناسبی داشته باشد.

۷- قالب را پیش از استفاده به خوبی چرب و آردپاشی نمایید و یا از کاغذ روغنی استفاده کنید و توجه داشته باشید که کاغذ روغنی، دیواره های قالب را نیز بپوشاند.

۸- براونیز، پس از پخت نیز بافت نرم و کمی خیس داشته و حتی ممکن است به چوب تست پخت نیز بچسبد. این امر در براونیز عادی بوده و از پخت بیش از اندازه آن، خودداری نمایید.

۹- ترک خوردن رویه براونیز، می توانید در اثر دمای بالای فر و یا کاراملی شدن شکر ریه که در اثر خوب حل نشدن آن بوجود می آ ید، باشد.

۱۰-برای نگهداری براونیز، بجز مواردی که در دستور آن اشاره شده است، از ظرف دردار استفاده شود و در دمای محیط نگهداری کنید و یا برای نگهداری در مدت بیشتر، آن را فریز نمایید.

.

منبع :

ایران ویج  » براونی و چای؛ خوشمزه ای در عصرهای سرد زمستانی