1 – تخته چوبی بهتر است یا پلاستیکی؟
 

آکاایران: چند راز مهم در آشپزخانه! +عکس


 

همیشه این بحث مطرح بوده که هنگام خرید تخته های آشپزخانه که برای تکه کردن و خرد کردن مواد غذایی به کار می آیند بهتر است نوع چوبی آن استفاده شود یا پلاستیکی آن؟
 

بیشتر کارشناسان سلامت معتقدند تخته های پلاستیکی اولویت های بیشتر و بهتری برای استفاده دارند تا تخته های چوبی و علت آن این است که راحت تر تمیز می شوند و باکتری های کمتری در تخته های پلاستیکی تجمع می کنند اما این باکتری ها در تخته های چوبی با سهولت بیشتری تجمع می کنند و شستن این تخته ها نیز سخت تر است.
 

اما دقت کنید که مهم تر از خرید تخته چوبی یا پلاستیکی باید بدانید که در هر دوی این نوع تخته ها باکتری ها می توانند تجمع پیدا کنند و حتما باید قبل از استفاده با آب داغ و مایع ظرفشویی کاملا شسته شوند.
 

2 – رنده ها را هر چند وقت یک بار عوض کنیم؟

چند راز مهم در آشپزخانه! عکس  -آکاچند راز مهم در آشپزخانه! عکس  -آکا

رنده وسیله ی مهم و پرکابردی در آشپزخانه است و برای تبدیل کردن سبزیجات و پنیر و میوه ها به قطعات مختلف به کار می آید اما موضوع اینجاست که نباید یک رنده را به مدت زمانی طولانی در آشپزخانه نگه داشت چون بتدریج از کیفیت محفظه های خرد کننده و تیز آن کاسته می شود و به راحتی هم قابل تیز شدن مجدد نیستند و باعث از بین رفتن و تلف شدن بخش زیادی از موادی که با آن قطعه قطعه می شوند نیز می شوند.
 

بنابرانی با توجه به قیمت پایین رنده در بازار، پیشنهاد می شود دستکم هر یک سال یکبار اگر از رنده خود به طور متوسط هفته ای دوبار استفاده می کنید، آن را با یک رنده نو عوض کنید.
 

3 – از چای مانده در قوری استفاده مجدد نکنید

چند راز مهم در آشپزخانه! عکس  -آکاچند راز مهم در آشپزخانه! عکس  -آکا

چای یک منبع طبیعی از کافئین، تئوفیلین، تیانین و آنتی اکسیدان ها است، اما تقریبا بدون چربی، کربوهیدرات ها، یا پروتئین. چای همچنین دارای طعمی مطلوب است که کمی تلخ و گس می باشد اما می دانید که مواد مفید چای تنها هنگامی به بدن شما می رسد که تازه دم کشیده شده باشد؟
 

چای را نه تنها نباید بیش از 10 دقیقه دم کرد چون مواد آن بتدریج از بین می رود بلکه همچنین چای مانده در قوری را نیز نباید دوباره مصرف کنید چون مواد مفید آن دیگر وجود ندارد و حتی ممکن است باعث مسمومیت های کوچک شود.
 

4 – غذاهایی را حتما با پوشش درون یخچال بگذارید

چند راز مهم در آشپزخانه! عکس  -آکاچند راز مهم در آشپزخانه! عکس  -آکا

تنبلی نکنید و هیچ غذایی را بدون پوشش و کاور پلاستیکی یا ظروف غذایی درون یحچال نگذارید.
 

درون یخچال نیز با توجه به دمای نه چندان پایین آن که همیشه بالای صفر است (بین 2 تا 6 درجه سانتیگراد) باکتری هایی فعالند و به راحتی به هر جایی درون یخچال و موادی که درآن گذاشته اید سرک می کشند.
 

اگر شما غذایی را بدون درپوش مناسب و بدون پوشش درون یخچال بگذارید بدانید که احتمال بیمار شدنتان را افزایش داده اید. حتی المقدور نیز این کار را با میوه ها و سبزیجات نیز بکنید و آن ها را در محفظه مخصوص میوه یا کیسه های پلاستکی قرار دهید.
 

منبع :

چند راز مهم در آشپزخانه! عکس  | خانه داری