آکایران : 

آکاایران: تارت سیب

 

تارت سیب

 

 

بنا به گزارش آکاایران : مواد داخل تارت

 

شکر 100 گرم  .  کره 100 گرم  .  وانیل 1/3 قاشق چایخوری  .  سیب مقدار لازم

 

تارت سیب

 

طرز تهیه : فر را با درجه حرارت 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.

 

آرد و نمک را در کاسه ای بریزید ، کره ( 200 گرم ) را از یخچال خارج کنید و بصورت مکعب های کوچک برش بزنید و به ارد اضافه کنید ، مخلوط ارد و کره را با نوک انگشتان دست مالش دهید تا به صورت دانه های شن شود.

 

آب و زرده های تخم مرغ را باهم مخلوط کنید و به آرد و کره اضافه نمئید ، با انگشتان دست مواد را کمی مخلوط کنید ( خمیر را ورز ندهید ) ، سپس درون کیسه فریزر قرار داده و به مدت 1 ساعت درون یخچال قرار دهید.

 

 

تارت خانگی

 

سیب ها را پوست بکنید و بصورت ورقه های نازک برش بزنید ، ورقه های سیب را درون مخلوط اب سرد و ابلیمو بزنید تا رنگ سیب ها سیاه نشود.

 

کف و دیواره های قالب مخصوص تارت را با کره چرب کنید ، خمیر را از یخچال خارج کنید و روی کاغذ روغنی با وردنه باز کنید ، کف و دیواره های قالب را با خمیر بپوشانید سپس ورقه های سیب را روی خمیر بچینید تا خمیر کاملا پوشیده شود.

 

 

اموزش تهیه تارت

 

شکر ( 100 گرم ) و وانیل ( 1/3 قاشق چایخوری ) را مخلوط کنید و روی ورقه های سیب بپاشید ، کره ( 100 گرم ) را ریز خرد کنید و روی ورقه ها بریزید ، قالب را درون فری که از قبل با درجه حرارت 180 درجه سانتیگراد گرم کرده اید به مدت 30 – 40 دقیقه ( بسته به نوع فر ) قرار دهید.

 

پس از اینکه خمیر تارت طلایی شد قالب را از فر خارج کنید و اجازه دهید خنک شود سپس برش بزنید و همراه با خامه ، بستنی ، مربا و … سرو کنید.

 

منبع :

سیب