آکایران : 

 

مواد داخل تارت گلابی

 

بنا به گزارش آکاایران : شکر 1 لیوان  .  کره 50 گرم  .  گلابی خرد شده به مقدار لازم

 

مواد خمیر تارت گلابی

 

آرد 2 لیوان  .  ماست 3 قاشق غذاخوری  .  تخم مرغ 1 عدد  .  کره 100 گرم

شکر 1/2 لیوان  .  بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری  .  وانیل 1/2 قاشق چایخوری

 

آموزش تارت

 

طرز تهیه : فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ؛ برای تهیه خمیر تارت کره و 2 لیوان آرد را مخلوط کنید تا مانند خرده های نان شود سپس تخم مرغ ، ماست ، 1/2 لیوان شکر ، بکینگ پودر و وانیل را اضافه و مخلوط کنید.

 

tart golabi

 

پس از اینکه مواد مخلوط شدند با انگشتان کمی ورز دهید ( تا حدی مواد را ورز دهید که مخلوط شوند ) ؛ خمیر را 15 دقیقه داخل فریزر بگذارید تا خودش را بگیرد سپس روی سطح کار آرد بپاشید و خمیر را باز کنید.

 

tart

 

خمیر را پس از پهن کردن به اندازه قالب ببرید ، ته قالب را خوب چرب کنید ، خمیر را ته قالب قرار دهید و پهن کنید سپس خمیر را با انگشت به دیواره های قالب فشار دهید.

 

میوه

 

گلابی ها را روی خمیر بریزید و روی انها شکر بپاشید ، 50 گرم کره را خرد کنید و روی گلابی ها بگذارید یا اینکه ذوب کنید و با برس روی گلابی ها بزنید ، قالب را درون فری که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 20-30 دقیقه قرار دهید ؛ پس از پخت اجازه دهید تارت خنک شود سپس برش بزنید و سرو کنید.

 

نکته ها : تارت را باید زمانی از فر خارج کنید که اطراف خمیر طلایی شده باشد ، چنانچه بالای تارت طلایی نشد میتوانید قسمت بالایی را روشن کنید و چند دقیقه حرارت دهید تا خمیر کاملا طلایی و برشته شود.

 

منبع :

گلابی