چه غذاهایی باعث کاهش استرس در انسان می شوند؟

منبع: نمکستان

77

1398/10/3

05:49


چند غذا که باعث کاهش استرس در انسان می شوند نمکستان : با شرایط زندگی امروزه، اکثر مردم با استرس به صورت روزانه سر و کار دارند. جدای از قرص و دارو که هر کسی سراغ آن ها نمیرود هر شخص با ایجاد تغییراتی در روش زندگی خود و حتی غذا خوردنش میتواند این تنش […]

چند غذا که باعث کاهش استرس در انسان می شوند

چند غذا که باعث کاهش استرس در انسان میشود.

نمکستان : با شرایط زندگی امروزه، اکثر مردم با استرس به صورت روزانه سر و کار دارند. جدای از قرص و دارو که هر کسی سراغ آن ها نمیرود هر شخص با ایجاد تغییراتی در روش زندگی خود و حتی غذا خوردنش میتواند این تنش و استرس را کاهش دهد.

علائم افسردگی و اضطراب عبارت است از : ترس، تنش، نگرانی بیش از حد در مورد وقایع و مشکلات روزمره، تحریک پذیری، مشکل در تمرکز، ضربان قلب بالا، تنش عضلانی، احساس سنگینی در قفسه سینه میباشد. ما در ادامه به یک سری مواد غذایی که با خوردن آن ها میتوانید از استرس خود بکاهید اشاره میکنیم :

آجیل

آجیل منبع غنی ویتامین E میباشد. ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که برای درمان اضطراب و کاهش استرس بسیار مفید است.

ماهی

ماهی آزاد، ، ساردین، قزل آلا و شاه ماهی، ماهی هایی هستند که دارای امگا ۳ بالا هستند. امگا ۳ تنظیم کننده انتقال دهنده های عصبی، کاهش التهاب و ترویج عملکرد مغز سالم هستند. بنابراین شما با خوردن این مواد غذایی میتوانید یاعث تنظیم سیستم عصبی تان شوید.

ویتامین D

کمبود ویتامین D در بدن باعث افسردگی و اختلال عصبی میشود. بنابراین شما با خوردن مواد غذایی مانند تخم مرغ که سرشار از ویتامین  D است میتوانید از افسردگی و اضطراب خود پیشگیری کنید.

تخمه کدو تنبل

مواد غذایی سرشار از پتاسیم میتواند به تنظیم عملکرد مغز کمک کند. تخمه کدو تنبل منبع غنی پتاسیم است که میتواند اضطراب را کاهش دهد.

زرد چوبه

ماده ی غالب موجود در زردچوبه کورکومین نام دارد. این ماده استرس و اضطراب را در بدن کاهش میدهد.

ماست

لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریوم دو باکتری به شدت مفید موجود در ماست هستند که برای التیام و کنترل عملکرد مغز بسیار کارآمد میباشند. ماست و محصولات لبنی خاصیت ضد التهاب داشته و کلا جزو محصولات شادی آور محسوب میشوند.

کاهش استرس : چند غذا که باعث کاهش استرس در انسان می شوند

چند غذا که باعث کاهش استرس در انسان می شوند

منبع : نمکستان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو