خبرگزاری فرانسه گزارش داد، جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید که در ماه سپتامبر و در میانه اختلاف نظرها با دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از سمت خود برکنار شد، در توییتر اظهار کرد: این تهدیدی بالقوه برای نیروهای آمریکا و متحدانمان است و پیش از آن که کره شمالی به فناوری مورد نیاز برای تهدید خاک آمریکا دست‌ یابد، باید سیاستی موثرتر اتخاذ کرد.

بولتون به تازگی در مصاحبه‌ای با سایت آکسیوس گفت، تردید دارد که دولت ترامپ واقعا بخواهد مانع دولت کره شمالی برای توسعه موشک‌های هسته‌ای شود.

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در این مصاحبه گفت، سیاست دونالد ترامپ در متوقف کردن کره شمالی برای دستیابی به چنین تسلیحاتی "لفاظی" بیش نیست و دولت واشنگتن به زودی مجبور می‌شود به شکست و ناکامی در آن اعتراف کند.

وی ادامه داد: این ایده که ما در حال اعمال فشار حداکثری بر کره شمالی هستیم، متاسفانه درست نیست. ما دولتی داریم که هیچ پیشرفت مشهودی در راستای مجبور کردن کره شمالی برای اتخاذ یک تصمیم استراتژیک در توقف برنامه‌های تسلیحات اتمی خود نداشته است.

بولتون همچنین از اظهارات ترامپ درباره موشک‌های اتمی کوتاه برد کره شمالی نیز انتقاد کرد که تهدیدی برای متحدان آمریکا و همچنین نیروهای این کشور در منطقه هستند.

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا همچنین گفت: رئیس جمهوری می‌گوید "خب، نگران این موشک‌های کوتاه‌برد نیستم" و این یعنی " نگران خطر بالقوه برای نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه یا متحدان، کره جنوبی و ژاپن نیست".