کافه لاته طرز تهیه

روش تهیه کافه لاته



*. با نوشیدن یک فنجان کافه لاته جانانه هم می شود شارژ و قبراق شد، به خصوص زمانی که فرد احساس رخوت و کوفتگی می کند. این نوشیدنی اضطراب و عصبانیت را در افراد تسکین می دهد و به همین دلیل است که خیلی طرفدار دارد. نوشیدنی کافه لاته حاوی مقداری کافئین است که باعث آزاد شدن سروتونین در مغز شده و تاثیر خوبی بر احساسات فرد می گذارد. برای این که بیشتر با این نوشیدنی آشنا شوید ابتدا برای شما توضیحات بیشتری می دهیم و بعد مراحل تهیه کافه لاته ویونا را گام به گام توضیح می دهیم.

از شیر ،کف شیر درست کنید

*. برای این که نوشیدنی با طبع مشتریان سازگار شود اسپرسو را با شیر و فوم شیر سرو می کنیم  تا  نسبت شیر، کف شیر و اسپرسو برابر شود. برای تهیه کافه لاته ما به فوم شیر غلیظ نیاز داریم که در ویونا با استفاده از دستگاه های مجهز و حرفه ای آن را تهیه می کنیم اما از آنجا که هیچ کس نمی تواند برای تهیه فوم شیر این اندازه هزینه کند ما به تازگی وسیله ای تهیه کردیم که کمک می کند با استفاده از آن بتوانید یک فوم شیر غلیظ و با ماندگاری مناسب درست کنید. برای استفاده از این وسیله، باید لیوان دستگاه را تا نیمه با شیر گرم پر کنید و بعد با بالا و پایین کردن همزن کف شیر درست کنید. ابتدا این حرکت را آهسته انجام دهید اما بعد از این که احساس کردید کمی کف ایجاد شده، حرکت را سریع تر کنید تا کف سریع تر و بیشتر درست شود. بعد از چند دقیقه لیوانی که تا نیمه پر شده بود سرریز می شود و این نشانه این است که تمام نیمه دوم لیوان کف شیر است. حالا می توانید کف شیر را با استفاده از قاشق در لیوان بریزید. توجه داشته باشید که اگر کف شیر را در مدت طولانی ثابت نگاه دارید، کف از بین می رود. بنابراین توصیه می کنم بلافاصله مراحل بعدی را آماده کنید تا قبل از خوابیدن کف شیر کافه لاته را سرو کنید.
 

اسپرسو درست کنید

*. در این فاصله باید قهوه را آماده کنید. برای تهیه قهوه ابتدا با استفاده از دستگاه کافی میکر (COFFEE MAKER) برای هر فنجان کافه لاته یک شات اسپرسو یعنی7تا9گرم قهوه را  زیرفشار جریان آب داغ به اسپرسو تبدیل کنید. توجه داشته باشید قهوه شما به اندازه کافی غلیظ باشد و همچنین درجه دستگاه را طوری تنظیم کنید که قهوه نسوزد زیرا طعم قهوه در طعم و نحوه سرو کافه لاته تاثیر زیادی دارد. اگر قهوه شما کمی رقیق یا زیاد از حد غلیظ باشد نمی تواند جای خود را در فنجان کافه لاته پیدا کند بنابراین علاوه بر این که کافه لاته با قهوه اسپرسو بد خوشمزه نمی شود، شکل سرو این نوشیدنی نیز شبیه سرو ویونا نمی شود. در ادامه دقیقا به دلیل این مشکل اشاره می کنیم.
 
طریقه سرو  کافه لاته

*. دوبرابر اسپرسو شیر داغ را بریزید و بعد فوم شیر را با قاشق اضافه کنید و سپس یک شات اسپرسو به آن اضافه کنید تا قهوه بین شیر و کف شیر قرار بگیرد. اگر کافه لاته را در لیوان بلور سروکنید این نوشیدنی در سه طبقه می ایستد. این نحوه سرو نیاز به مهارت زیادی ندارد و تنها نکته سرعت اضافه کردن قهوه به شیر است. اگر قهوه را یکدفعه داخل فنجان بریزید، قهوه با شیر مخلوط می شود بنابراین تاکید می کنم این کار را به آرامی انجام دهید تا قهوه جای خود را در فنجان پیدا کند. همان طور که قبلا نیز اشاره کردم، اگر قهوه خیلی رقیق باشد با شیر ترکیب می‎شود بنابراین باید قبل از اضافه کردن قهوه به شیر غلظت قهوه را بسنجید. ناگفته نماند این غلظت قهوه و سرو کافی شاپی کافه لاته به کمی تجربه نیاز دارد که باید با چندبار درست کردن به آن دست پیدا کنید.
 
چاشنی یادتان نرود

*.  باید توجه داشت که طعم کافه لاته نیز کاملا سلیقه ای است. یک موقع ممکن است فرد کافه لاته را تلخ دوست داشته باشد بنابراین این نوشیدنی را با اسپرسو لانگ شات بنوشد یا زمانی که کسی طرفدار کافه لاته شیرین تر باشد، اسپرسو را شورت شات تهیه کند اما استاندارد این نوشیدنی دو سوم شیر و یک سوم اسپرسو است. اغلب مشتریان به خاطر لذیذ کردن کافه لاته، این نوشیدنی را با شکلات سرو می کنند تا همان تلخی باقی مانده نیز با خوردن شکلات شیرین تر شود و در عین حال آن ها بتوانند کافئین موجود در اسپرسو و اثرات شادی بخش آن را بنوشند بنابراین توصیه می کنیم برای سرو این نوشیدنی از شکلات های شیری استفاده کنید یا این که قبل از اضافه کردن قهوه چند پمپ سیروپ کارامل به آن اضافه کنید،  تا طعم متفاوت و مطبوع‎تری را تجربه کنید.
 

خواص قهوه :

*. قهوه محرک است و هضم را آسان می کند.

*. تب بر است مخصوصا تب های نوبه ای را برطرف می کند.

*. به بدن نیروی کاذب می دهد.

*. سردرد را برطرف می کند.

*. مسمومیت های ناشی از مصرف الکل زیاد را درمان می کند.

*. برای برطرف کردن یرقان مفید است.

 

اختصاصی آکاایران