علی ربیعی سخنگوی دولت امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص مهمترین مصوبات جلسه هیئت دولت، گفت: ۵ هزار میلیارد تسهیلات برای ۴۰ هزار بازنشسته کشوری و لشکری اختصاص داده شد که در اختیار بانک مسکن قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه امروز تصمیم مهم دیگری درباره مناطق مرزی کردستان و آذربایجان غربی اتخاذ شد، افزود: در این جلسه تصمیم گرفته شد که جاذبه های کولبری پایین بیاید و جاذبه ها را به سمت بازارچه های مرزی سوق دهیم که با سهولت بیشتری کالا وارد شود.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از مهر و فارس بخوانید؛

* اقلامی که بتواند سودآوری داشته باشد، در قالب بیش از ۱۰۰ قلم پیشنهاد شد که بتواند اثر گذار باشد. با توجه به ظرفیت مبادلات و سختی کار در بازارچه های مرزی و اخذ گمرک، ۱۵ درصد سود بازرگانی برای بازارچه های مرزی تخفیف اختصاص داده شد.

* ساماندهی مرزنشینان در جلسه هیئت وزیران مورد بحث قرار گرفت و به کمیسیون اقتصاد رفت و امیدواریم در سال‌های باقی مانده دولت بتوانیم سرمایه گذاری جدید داشته باشیم. در مورد فروش املاک دولتی هم صحبت شد و قرار شد وزارت اقتصاد خود املاک را انتخاب کند.

* نوع بنزین ما با کیفیت است، این کار از سال ۷۶ شروع شد و مشکل اصلی از احتراق سوخت در موتور است.

* {در پاسخ به این پرسش که آمار اعلام شده توسط رویترز درباره کشته‌های حوادث اخیر چقدر واقعیت دارد؟}: اینها سازمان‌های شناخته شده و دروغگویی هستند که به انتشار این دروغ‌ها عادت دارند. آنها به انسان‌ها نگاه فله‌ای می‌کنند.

* شاید اشکال از ماست که باید به سرعت آمار تفکیک شده و اسامی را اعلام کنیم. این کار در حال انجام است اما باید با دقت باشد. این آمار اعلام خواهد شد.

* {در پاسخ به این پرسش که آیا در اعلام این آمار تاخیر بیش از حدی انجام نشده است}: من در جریان تفکیک آمار نیستم و نمی‌دانم چه مشکلی وجود دارد اما این آماری که اعلام شده بسیار غلوآمیز است و من آن را به شدت تکذیب می‌کنم.

*{ با اشاره به بیانیه حقوق بشری اتحادیه اروپا در قبال ایران}: ما دولتی نیستیم که مسائل داخلی خود را کتمان کنیم. ابعاد حادثه آبان ماه معلوم خواهد شد، اما آن سازمان‌ها هم سیاست‌های دوگانه دارند و برخی اتفاقات را اصلا نمی‌بینند. رئیس جمهور آمریکا در قبال کشته شدن یک خبرنگار در یک کشور دیگر گفت: چیز مهمی نیست اما ما درباره این مسائل از آن سازمان‌ها حساس‌تر هستیم و آن بیانیه را مداخله در امور داخلی خود می‌دانیم. جاری شدن خون از بینی حتی یک ایرانی درد همه ماست.

این خبر تکمیل می شود.