کافی کیک کرن بری

زمان استراحت : 2 – 24 ساعت

مواد لازم  برای 12 سرو

آرد

2 و نیم فنجان

بکینگ پودر

2 ق چ

جوش شیرین

نصف ق چ

نمک

نصف ق چ

جوز هندی

نصف ق چ

کره نرم

نصف فنجان

شکر

1 فنجان

تخم مرغ هم دما با اتاق

2 عدد

کرن بری تازه

1  و سه چهارم  فنجان

خامه ترش

240 گرم

رنده ی پوست پرتقال

1 ق غ

رنده پوست لیمو ترش

1 ق غ

آب پرتقال

یک چهارم فنجان

شکر قهوه ای

نصف فنجان

پرک بادام

نصف فنجان

دارچین

1 ق چ

کره سرد

3 ق غ

 

طرز تهیه :

در این مقاله از آکاایران شما را با طرز تهیه کافی کیک کرن بری آشنا میکنیم .

1 - سینی پخت 32 * 22 * 5 سانتی را چرب کرده آرد پاشی کنید . در کاسه ای متوسط 2 فنجان ارد ، بکینگ پودر ، جوش شیرین ؛ نمک و جوز هندی را مخلوط کرده کناری بگذارید .

2 – در کاسه ای همزن  نصف فنجان کره را با سرعت متوسط 30 ثانیه همزن هم بزنید . شکر را اضفه کرده و هم بزنید تا یکدست شود . هر زمان لازم بود همزن را خاموش کرده کره را از اطراف کاسه جمع کنید . تخم مرغ و خامه را اضافه کرده هم بزنید یکدست شود . سرعت همزن را کم کرده آرد را اضافه کنید و هم بزنید خمیر یکدست شود . 1 فنجان کرن بری ، رنده پوست پرتقال و لیمو و آب پرتقال را اضافه کرده با قاشق چوبی به آرامی هم بزنید تا کاملا مخلوط شود سپس خمیر را در سینی ای که آماده کرده بودید ریخته رویش را پوشانده و 2 – 24 ساعت در یخچال بگذارید خنک شود .

برای مواد روی کافی کیک نصف فنجان باقیمانده آرد ، شکر قهوه ای ، بادام و دارچین را مخلوط نموده کره را با چنگال بهخورد مواد دهید و رویشان را پوشانده در یخچال بگذارید خنک شوند .

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود . 15 دقیقه قبل از پخت کافی کیک را از یخچال در آورده و مواد رویه و باقیمانده ی مخلوط بری را رویش بریزید  و به مدت 35 دقیقه در فر بگذارید بپزد . رویش را با فویل پوشانده 15 – 20 دقیقه دیگر به پختش در فر ادامه دهید و اگر خلال دندان وسطش زدید و خمیری به آن نچسبید میتوانید از فر بیرون آورده 35 دقیقه کناری بگذارید از حرارت بیوفتد و به صورت گرم سرو نمایید .

نکته : خامه ترش را حذف نکنید چون این کیک برای مرطوب ماندن نیاز به چربی اضافه دارد .

مترجم : سمانه طبسی

تهیه و ترجمه اختصاصی آکاایران

ارزش غذایی هر سرو

کالری

374 کیلو کالری

چربی

18 گرم

کلسترول

69 میلی گرم

سدیم

334 میلی گرم

کربن

50 گرم

فیبر

2 گرم

شکر

28 گرم

پروتئین

5 گرم