آکاایران: طرز تهیه نوشیدنی زنجبیل و لیمو

این نوشیدنی خواص ضدسرطانی و ویتامین C بالایی دارد و برای درمان هر نوع مشکل در معده مناسب است. پس اگر شما از ناراحتی معده رنج می برید، این بهترین درمان برای شماست. همچنین این آبمیوه به درمان هر نوع مشکل مربوط به پوست و مو به شما کمک می کند.

مواد لازم 

۱ عدد زنحبیل کوچک

۱/۲ پیمانه عسل

۱ ق س پودر دارچین

۱ پیمانه آب لیمو ترش

۱ پیمانه آب پرتقال

۵ پیمانه آب سرد

طرز تهیه 

۱- در قابلمه ای ۴ پیمانه آب سرد بریزید و روی حرارت بذارید که جوش بیاید. در این زمان که آب جوش می آید زنجبیل را بشویید سپس پوست آن را بگیرید و آن را خرد کنید. زنجبیل های خرد شده را داخل ظرف غذاساز بریزید و دستگاه را روشن کنید که کاملا خرد شده و حالت پوره ای شکل شود سپس آن را کنار بگذارید.

۲- وقتی آب جوش آمد زنجبیل، شکر و دارچین را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا به خوبی با هم مخلوط شوند. بگذارید کمی روی حرارت بمانند سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و به مدت یک ساعت بگذارید در دمای اتاق بماند تا کمی سرد شده و مواد کاملا به خورد هم بروند و با هم مخلوط شوند.

۳- در این زمان باید آب لیمو، آب پرتقال و باقی مانده آب را به مواد اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. حالا نوشیدنی را در ظرفی بریزید و آن را داخل یخچال قرار دهید که سرد شود سپس آن را داخل لیوان هایی که آماده کرده اید بریزید و سرو کنید.

۴- این نوشیدنی را می توانید با آبمیوه های دیگری مثل آب گریپ فروتف آب آناناس، آب لیمو شیرین یا هر آبمیوه ای که در اختیار دارید درست کنید.

۵- به جای عسل می توانید از شکر هم استفاده کنید ولی بهتر است از عسل استفاده کنید چون هم طبیعی است و هم به همراه آب لیمو برای جلوگیری از سرماخوردگی بسیار مفید است.

آب لیمو و زنجبیل

آکاایران: طرز تهیه نوشیدنی زنجبیل و لیمو

منبع :

طرز تهیه نوشیدنی زنجبیل و لیمو