افزایش سرعت وای فای با چند ترفند ساده و کاربردی در خانه

افزایش سرعت وای فای با چند ترفند ساده و کاربردی در خانه


منبع: آرگا

123

1398/10/10

17:44


کاهش سرعت وای فای یکی از مهمترین مشکلاتی است که کاربران وای فای به آن بر می خورند. برای رفع این مشکل و افزایش سرعت وای فای راه کار هایی وجود دارد که ما در این مطلب به بیان چند نمونه از مهمترین آن ها پرداخته ایم.

بعضی وقت ها شاهد آن بوده ایم که سرعت وای وای خیلی افت کند و خوب کار نکند. برای رفع این مشکل و افزایش سرعت وای فای راهکار های ساده ای وجود دارد که ما در ادامه به بیان این راهکار ها می پردازیم.

افزایش سرعت وای فای با چند روش ساده

وای فای یک سیگنال فیزیکی است که انواع چیز ها مانع پخش این سیگنال ها و عدم رسیدن آن به دستگاه مورد نظر خواهد شد. در زییر به بیان چند روش ساده برای بیشتر شدن سرعت وای فای می پردازیم.

افزایش سرعت وای فای با استفاده راه های کاربردی

مکان مناسبی را برای روتر وای فای انتخاب کنید

همه ی مکان ها به اندازه کافی برای روتر وای فای شما مناسب نیستند. برای تقویت سرعت وای فای روتر وای فای را در جای مناسبی از خانه یا اتاق قرار دهید. برای اینکه روتر امواج وای فای را در همه ی جهات ارسال می کند بهتر است روتر را در مکانی قرار دهید که اشیا یا دیوار در نزدیکی آن نباشد. شما باید روتر خود را از اشیا فلزی دور کنید زیرا فلز مهمترین نقطه ضعف وای فای است و گذاشتن روتر وای فای در نزدیکی اجسام فلزی می تواند سیگنال آن را ضعیف و یا مختل کند.

قرار دادن روتر در مکانی مناسب

همچنین گذاشتن روتر وای فای در کنار جریانات برق نیز منجر به کاهش سرعت وای فای خواهد شد و برای افزایش سرعت وای فای می توانید از این جریانات برق دوری کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که سیگنال های وای فای به صورت افقی در همه جهات منتشر می شوند. هنگامی که روتر شما بر روی زمین است به دلیل این ویژگی سرعت وای فای کاهش می یابد. برای افزایش سرعت wifi روتر را در جای بلند تری مانند میز قرار دهید.

دستگاه روتر خود را بروزرسانی کنید

هنگامی که روتر شما آپدیت نباشد یک بد افزار می تواند پهنای بان آن را به سرقت ببرد و سرعت وای فای را کاهش دهد. اما روتر هایی که سیستم عامل های قدیمی دارند نیز می توانند باعث کاهش سرعت وای فای شود. برای بهبود سرعت وای فای سیستم عامل روتر خود را بروز رسانی کنید.

بروز رسانی سیستم روتر

آنتن روتر را تعویض کنید

بیشتر روتر های wifi از آنتن های قدیمی، کوچک و ضعیف استفاده می کنند. برای افزایش سرعت wifi باید این آنتن های کوچک و ضعیف را تعویض کنید.

تعویض آنتن وای فای

خرید تقویت کننده وای فای

برای دستیابی به بهترین عملکرد وای فای می توانید از تقویت کننده سیگنال وای فای استفاده کنید. استفاده از تقویت کننده سیگنال وای فای می تواند ایده خوبی باشد زیرا این دستگاه ها قدرت سیگنال وای فای را افزایش می دهد که این باعث بیشتر شدن سرعت وای فای نیز می شود.

افزایش سرعت وای فای با استفاده از تقویت کننده

کانال وای فای خود را تغییر دهید

در روتر وای فای چندین کانال وجود دارد که سیگنال های وای فای می توانند در آن پخش شوند. بسیاری از کاربران وای فای کانال روتر خود را در حال پیش فرض یعنی کانال ۱ یا ۶ قرار می دهند. شما می توانید با تغییر دادن کانال روتر خود سرعت وای فای خود را تقویت کنید. برای انتخاب کانال جدید برای روتر خود باید وارد تنظیمات وای فای خود شوید. بعداز وارد شدن تنظیمات بی سیم را پیدا کنید و با کلیک بر روی گزینه Channel ، کانال روتر وای فای خود را تغییر دهید.

کنترل برنامه هایی که از وای فای استفاده می کنند

برخی از برنامه ها هستن که بدون اجازه شما به وای فای دسترسی دارند که این منجر به کاهش یرعت وای فای می شود. برای بیشتر شدن سرعت وای فای باید این برنامه ها را از سیستم حذف کنید و یا دسترسی آن ها را به وای فای قطع کنید.

فرکانس روتر را تغییر دهید

با تغییر دادن فرکانس روتر وای فای خود سرعت وای فای در برد ها مختلف تغییر خواهد کرد.

راه اندازی مجدد روتر

در لوازم الکترونیکی اگر مشکلی پیش بیاید با خاموش و روشن کردن آن احتمالا مشکل حل خواهد شد. دستگاه وای فای نیز همینطور است. اگر سرعت وای فای شما کاهش یافته است احتمالا با خاموش و روشن کردن روتر این مشکل حل خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو