اختلال سراسری اینترنت کشور بامداد 20 شهریور 1402 [+واکنش زیرساخت]

منبع: تکراتو

2

1402/6/20

14:11


نت بلاکس ضمن انتشار نموداری در صفحه توئیتر خود، اختلال سراسری اینترنت کشور در بامداد 20 شهریورماه با افت اتصال به اینترنت به 71 درصد را تایید کرده است.

اختلال سراسری اینترنت کشور بامداد 20 شهریور 1402 [+واکنش زیرساخت]

نت بلاکس ضمن انتشار نموداری در صفحه توئیتر خود، اختلال سراسری اینترنت کشور در بامداد 20 شهریورماه با افت اتصال به اینترنت به 71 درصد را تایید کرده است.

به گزارش تکراتو و به نقل از سیتنا، نت‌بلاکس (NetBlocks) به عنوان یک سازمان مردم‌نهاد، که همواره در پی بررسی امنیت سایبری با استفاده از گزارش رسانه‌ها، ماژول‌های کد و ابزارهای سخت‌افزاری ترافیک است به‌تازگی از اختلال سراسری اینترنت کشور در بامداد امروز (20 شهریورماه) خبر داده که برای دومین شب متوالی از ساعت یک خبر داده است.

این سایت حتی روز گذشته نیز (19 شهریورماه) طی گزارشی با استناد به معیارهای اتصال به اینترنت، اختلال اینترنتی در برخی استان‌های شمال غربی ایران را گزارش داده بود و  اعلام کرد که گزارش‌های کاربران این اختلال را تایید می‌کند.

در همین راستا مظفری، مدیر ارشد فناوری یک هلدینگ حوزه فناوری اطلاعات طی توئیتی درباره این اختلال بیان کرد که اختلال اینترنتی در برخی استان‌های شمال غربی ایران به یک برنامه تغییرات از پیش برنامه‌ریزی شده، در خصوص اصلاح سیستم برق دیتاسنتر زیرساخت مرتبط بوده است.

بیشتر بخوانید: نت بلاکس از قطعی و اختلال اینترنتی در استان‌های شمال غربی ایران خبر داد

اختلال سراسری اینترنت کشور در بامداد بیستم شهریور

سایت نت بلاکس ضمن انتشار نموداری در توئیتر خود از اختلال سراسری اینترنت کشور در بامداد روز دوشنبه خبر داد و اعلام کرد که افت اتصال به اینترنت به سطح 71 درصد حد معمول خود رسیده است.

اختلال سراسری اینترنت کشور

این اختلال از ساعت یک بامداد امروز، 20 شهریورماه، شروع شده و حدود یک ساعت و نیم به‌طول انجامیده است. در این ساعات برای دقایقی اینترنت بین‌الملل با مشکل شدیدی روبرو شد به طوری که بسیاری از وب‌سایت‌های جهانی از دسترس کاربران داخل کشور خارج شد. گفتنی است که در بامداد یکشنبه، 19 شهریورماه هم با شدت کمتری چنین اختلالی وجود داشته است.

دلیل اختلال سراسری اینترنت کشور توسط شرکت زیرساخت اعلام شد

در پی بروز اختلال در شبکه ارتباطی در ساعات بامداد روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری، شرکت ارتباطات زیرساخت، عملیات اجرایی ارتقاء و توسعه شبکه ارتباطات زیرساخت را علت این اختلال اعلام کرد. متن اطلاعیه شرکت ارتباطات زیرساخت به شرح زیر است:

به‌منظور ارتقاء و توسعه ظرفیت شبکه ارتباطات زیرساخت و براساس نیازسنجی و طراحی‌های انجام شده قبلی، تجهیزات مورد نیاز تامین شده و از چند روز گذشته مراحل جایگزینی و ارتقاء تجهیزات آغاز شده است. بدین منظور براساس فرآیند رایج و مصوب، تغییرات در ساعات کم ترافیک شبانه روز (اکثراً بامداد)، در قالب down time فنی انجام می‌شود.

بدیهی است جهت آمادگی اپراتورهای مخابراتی و سایر ذی‌نفعان و مدیریت ترافیک از مسیرهای جایگزین در ساعت دان تایم، قبل از شروع عملیات اجرایی، اطلاع‌رسانی لازم با اپراتورها و ذی‌نفعان انجام می‌شود.

دان تایم شبکه ارتباطی زیرساخت در بامداد روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در بعضی از مراکز انجام شده و با توجه به تعدد مراکز و گستردگی شبکه ارتباطی شرکت ارتباطات زیرساخت، این تغییرات به صورت مرکز به مرکز و طی چندین روز انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

تجربه شما از اختلال سراسری اینترنت کشور در بامداد 20 شهریورماه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو