ویژگی‌ های Wi-Fi جدید استارلینک ؛ افزایش کارایی اینترنت ماهواره ای ایلان ماسک

منبع: تکراتو

3

1402/9/23

10:48


اسپیس‌ایکس بازهم شبکه اینترنت جهانی را گسترش داد. با ویژگی‌ های Wi-Fi جدید استارلینک حالا کارایی و قدرت و سرعت اینترنت ماهواره ای ایلان ماسک زبان‌زد خواهد شد.

ویژگی‌ های Wi-Fi جدید استارلینک ؛ افزایش کارایی اینترنت ماهواره ای ایلان ماسک

اسپیس‌ایکس بازهم شبکه اینترنت جهانی را گسترش داد. با ویژگی‌ های Wi-Fi جدید استارلینک حالا کارایی و قدرت و سرعت اینترنت ماهواره ای ایلان ماسک زبان‌زد خواهد شد.

شرکت اسپیس‌ایکس به عنوان شرکت توسعه‌دهنده اینترنت ماهواره‌ ای استارلینک به تازگی از نسل سوم دستگاه Wi-Fi Starlink با ویژگی‌های عجیب و جذاب رونمایی کرده است. این شرکت که تحت مالکیت ایلان ماسک، پرحاشیه‌ترین کارآفرین جهان قرار دارد، همواره برای افزایش کارایی، قدرت و سرعت اینترنت ماهواره‌ای خود تلاش کرده و سالانه چندین ماهواره‌ را بدین‌منظور راهی فضا می‌کند.

اسپیس‌ایکس با ساخت Wi-Fi Starlink در حقیقت مناطق محروم را هدف قرار گرفته و قصد دارد تجهیزات ماهواره‌ای خود و سرویس اینترنت ناب‌اش را در این مناطق مستقر کند. حال بهتر است با ویژگی‌ های Wi-Fi جدید استارلینک بیشتر آشنا شویم.

بیشتر بخوانید: اینترنت استارلینک در ایران در صورت رعایت قوانین ؛ زارع پور تاکید کرد!

ویژگی‌ های Wi-Fi جدید استارلینک

اسپیس‌ایکس و ایلان ماسک همواره برای گسترش ارائه اینترنت ماهواره‌ ای پرسرعت در سراسر جهان کوشا بوده و مجموعه خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را بدین منظور راه‌اندازی کردند. استارلینک که حالا نامی آشنا در دنیای تکنولوژی است، نسل سوم دستگاه وای فای خود را دریافت کرده تا بتواند خدماتی به مراتب باکیفیت‌تر و حرفه‌ای‌تر ارائه دهد.

دستگاه وای فای استارلینک در نسخه سوم نسبت به نسل‌های قبلی پیشرفت‌های بسیاری را به خود دیده است. به عنوان مثال، توان عملیاتی Wi-Fi استارلینک تا حدی زیادی افزایش یافته که این مورد می‌تواند سرعت آپلود و دانلود را بوسیله ارسال سیگنال‌های وای فای قوی‌تر به طرز چشمگیری افزایش داده و منطقه پوشش را نیز وسیع‌تر کند. ویژگی بعدی Wi-Fi Starlink، تقویت دوام دستگاه در شرایطی مختلف آب و هوایی است. حالا دیگر می‌توان این دستگاه را در هر شرایطی به کار گرفت.

ویژگی‌ های Wi-Fi جدید استارلینک

نسل سوم دستگاه Wi-Fi استارلینک حالا در موقع نصب نیز ساده‌تر عمل کرده و استفاده از آن راحت‌تر از قبل است. مراحل راه‌اندازی بوسیله یک رابط موردپسند کاربر انجام خواهد شد و هرکسی می‌تواند آن را نصب کند. به غیر از این، برنامه Starlink قادراست مدیریت شبکه را برای کاربر با پشتیبانی و راهنمایی دقیق ساده کند.

تلاش‌های اسپیس‌ایکس برای تقویت شبکه استارلینک ستودنی است. رونمایی از این دستگاه جدید نیز به مانند صورت فلکی در حال گسترش از ماهواره‌های مدار پایین زمین (LEO) است در سعی در کاهش تأخیر و افزایش سطح پشتیبانی و بهره‌گیری در سراسر کره خاکی دارد.

ویژگی‌ های Wi-Fi جدید استارلینک

معرفی دیش جدید استارلینک

اسپیس‌ایکس چندی پیش نسل جدید دیش‌ استارلینک را نیز رونمایی کرد. این دیش جدید که از طراحی مستطیل‌شکل بهره می‌برد، دارای برد بیشتر و سرعت بالاتری نسبت به نسل‌های قبل است. این دیش همچنین مانند دستگاه وای فای جدید استارلینک، به راحتی قابل نصب است و هر کاربری امکان نصب آن را خواهد داشت. دیش جدید استارلینک در کنار مزیت‌های همچون برد بالاتر و سرعت و دقت بیشتر، به ویژگی IP67 نیز مجهز شده که می‌تواند در در برابر آب و گرد و غبار مقاوت بالایی از خود نشان دهد.

ویژگی‌ های Wi-Fi جدید استارلینک

براساس اطلاعات موجود در صفحه رسمی استارلینک، دیش جدید اینترنت استارلینک قادر است محدوده‌ای به اندازه 1000 متر مربع را پوشش دهد، اما این برد در نسخه قبلی فقط 610 متر مربع بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص دستگاه Wi-Fi Starlink چیست؟ آیا روزی ما هم می‌توانیم در ایران از خدمات اینترنت استارلینک استفده کنیم؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو